Hall 8

245 17 4
                                    

Di kawasan bukit di Pahang,Type Accel tertiarap di hadapan pintu markas dan tidak menyala.Aziz pula hanya duduk diam di dalam Type Accel.Sementara itu aku pergi ke tempat Type Fang berada,Setelah tiba,aku lihat Pengarah Adnan sedang terpacak disitu.Kemudian dia pandang ke kanan kerana perasan kehadiranku.

"Alif..."Adnan bersuara perlahan sambil memerhatikanku yang tertunduk dan tercungap-cungap ambil nafas ni.

"Tuan,Izinkan saya guna Fang...!"

Adnan tak bersuara.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nafas Rahimi semakin tersekat-sekat.Jantungnya berdegup laju!

"Ya Allah...Berikanlah aku kekuatan..."Rahimi berdoa,agar dia tidak mati!Dia cuba menarik Eirian itu pergi,namun Ikatan Eirian terlalu ketat dan sukar untuk dileraikan!"mesti...tanggalkannya!"Rahimi tetap berusaha,tapi tiada daya dia melawan!

Tiba-tiba,Eirian ditarik lalu Type Fire jatuh ke tanah!

"Apa?"Rahimi pandang ke langit.

Lalu Type Fang mendarat sambil memegang Eirian tersebut!

"Alif!?"Rahimi terkejut!

"Jangan risau...saya disini ingin hulurkan bantuan!"Aku segera baling Eirian tersebut!Lalu aku cabut taring dari bahuku!

"Marilah!"Aku maju kearah Eirian tersebut!Dengan sangat pantas,aku cincang Eirian tersebut menjadi kecil!

"Shield Out!!"Aku keluarkan Shield lalu menembak bahagian-bahagian Eirian yang kecil itu!Aku berhenti menembak,akhirmya tinggalah saki baki badan Eirian yang belum ditembak.Kemudian dia bergabung semula dan kembali menjadi tali yang pendek,lalu dia generate balik badannya lalu jadi panjang semula!

"Apa?"Aku terkejut,lalu Eirian berubah menjadi Spring dan melancarkan tembakan!"arghh!"Aku cepat-cepat tahan pakai Perisai!Aku terpelanting kerana tembakan tersebut agak kuat!Aku jatuh atas sebuah bangunan!Kemudian Type Fire datang kearah Eirian tersebut,dia melancarkan tembakan api bertalu-talu,namun Eirian tersebut berjaya mengelaknya!Eirian tersebut mengikat kaki kanan Type Fire lalu Type Fire digantung terbalik!

"Apa!?"Rahimi terkejut,serta merta Eirian buka ikatannya lalu Type Fire jatuh ke tanah dengan mendarat guna kepala terlebih dahulu!"arggh!!"Rahimi jerit kesakitan!

Aku sempat tangkap Eirian tersebut."nak lari mana ha!?"Aku pegang satu lagi bahagian lalu cuba meleraikan tubuhnya!Eirian tersebut menjadi batang kayu lalu memusingkan badannya,aku terlepas la jawabnya!Kemudian Eirian tu tusuk perut aku!"argghh!"Kemudian dia terapung keluar,dan libas muka Type Fang dengan sangat kuat!Boleh longgar Skru Leher Dester ni rasanya!Aku pun tersungkur pada sebuah bangunan.Banyak Bangunan Hancur,habislah malaysia camni!Eirian tersebut datang lalu melibas-libas Type Fang tanpa henti dengan kuat tanpa belas kasihan!Kemudian dia berubah bentuk spring dan lancarkan leser merah!

KABOOM!!!

"UWARGGHH!!!"Aku menjerit.

Aku hanya terbaring disitu."Alif!"Rahimi berlari kearah Eirian tersebut!Lalu Eirian tu menembak Rahimi!Rahimi tersungkur ke tanah!

"argghh!!"

"Ra...Rahimi...."aku hanya mampu melihat melalui Skrin."tak guna!!!"Aku terus genggam Eirian dengan tangan kanan ku!Lalu Eirian tersebut meronta-ronta lepaskan diri.

"Sini kau!!"Eirian tersebut berubah menjadi tali semula lalu menggulung tangan kanan Type Fang dengan sangat Ketat,aku merasa Sakit!"arrghh!!!"

Makin lama makin ketat,kerana tahan sakit yang melampau itu,aku tak mampu melawan!

"Alif!!"Type Fire berlari kearah ku.

"Aaargghh!!!sakit!!!!"Aku menjerit sekuat hati...Tiba-tiba...

SPRAK!!!

TANGAN TYPE FaNG PUTUS DUA KERANA diikat dengan terlalu ketat.Aku menjerit kesakitan!

"Waaargghh!!!!"

"Alif!!!"

Eirian tersebut berubah menjdi batang lalu melibas muka ku!Aku terpelanting dan tiba-tiba aku selamat disambut oleh Type Fire!

"Alif...Kamu oke tak!?"

"Ta...Tak..."Aku menjawab sambil memegang tangan kanan ku.Walaupun Tangan Type Fang yang putus,namun sakitnya aku yang merasa!

"Nampaknya tiada pilihan!"Rahimi bersuara tegas

"Apa dia?"

"Aku akan masukkan dia dalam Core dester aku!Dia akan meletup!"

"Meletup...?Abang akan..."

Type Fire berjalan perlahan-lahan meninggalkanku dan menghampiri Eirian!

"Rahimi...Rahimi....!!!"Aku seolah-olah memahami,kalau dia diam tu ada benda yang disembunyikannya!

Eirian tersebut berubah bentuk batang lalu meluru laju kearah Type Fire!Type Fire menangkapnya dengan kemas menggunakan kedua-dua tangan!

Kemudian dia membuka penutup dada type Fire,lalu kelihatanlah satu bebola merah menyala di dalamnya,ia tak ubah seperti Core milik kebanyakkan Eirian yg aku pernah lawan.

"Rahimi!!!"aku menjerit-jerit namanya,namun tidak dia peduli!

Kemudian Type Fire memandang Type Fang,namun aku dapat merasakan satu wajah yang sangat tenang,bersih dan tersenyum sedang melihat kearahku.

"Ra...Rahimi...."aku perlahankan suara,tak dapat teka apa dia mahu lakukan.

Kemudian Type Fire menusuk Eirian tersebut kedalam dadanya,lalu tertusuk pula pada bebola merah di dalamnya!Kemudian sinaran merah kian terang,makin lama makin terang!

"Rahimi!!!"

Tiba-tiba Type Fire meletup!Impaknya sangat besar!!Keadaan terang berderang!Sebutir habuk pun tak dapat ku lihat!

"RAHIMI!!!!!"mata ku memandang celik pada sinaran terang itu!Terlalu terkejut dengan perbuatan Rahimi!

Letupan tu...Impaknya sangat besar.

------------------------------------------









EiRIAN:Big ImpactWhere stories live. Discover now