Hoseok/JHope POV
The long night is following you
As it flows
Time follows you and fades
Why are you getting farther away?
So far that I can't reach you?Tell me why
You are so far away
Why
Can't you see me in your eyes anymore?Love is so painful
Goodbyes are even more painful
I can't go on if you are not here
Love me,love me
Come back to my armsLove is painful
Goodbyes are even more painful
I can't go on if you are not here
Love me,love me
Come back to my armsLove is not over,over,over
Love is not over,over,over
Love is not over,over,over
Love is not over,over,overLove is painful
Goodbyes are even more painfulAir mata ku dikesat. Sampai bila aku nak jadi macam ni? Dah 3 tahun aku senyap-senyap menangis macam ni. Sampai bila? Bila??!
Perkara bodoh macam ni pun jadi masalah untuk kau move on,Hoseok. Kau lemah. Lemah!
Tasik ditenung kosong. Tempat ni lah yang aku tejumpa 'hantu' yang bertopengkan Hara tu. Entah ya ke tidak hantu,aku sendiri taktau.
Aku harap sangat Hara ada kat sini,teman aku. Aku sunyi.
Kenapa susah untuk aku move on? Susah untuk lupakan Hara? Kenapa?
5 days later...
Hara POV
Aku rasa masa aku dah nak sampai. Aku berasa amat panas sekali.
"Hara..tolong jangan pergi"
Aku tidak boleh buat apa-apa. Badan ku kaku.
Fikiran ku kosong.
Hoseok/Jhope POV
"Hyung, kenapa mata hyung macam tu?" V menegur ku. Aku sedar, 2/3 hari ni aku selalu menangis. Mungkin mata aku menunjukkan segalanya.
"Takde apa" aku menggelengkan kepala. Kaki ku ditenung lama. Fikiran ku kusut. Entah kenapa aku asyik fikir akan Hara.
Firasat aku mengatakan dia merindui aku...dan Bangtan. Tapi, bukankah dia sudah tiada? Itulah yang membuatkan aku kusut sekarang ni.
Aku menyerabutkan rambut aku dan baring di tengah bilik itu. Member lain sedang berehat selepas latihan yang memenatkan.
"Hyung, ade pape tak kena ke?" tanya V. Dia juga sudah baring di sebelah aku. Aku menggelengkan kepala lagi. Malas untuk membuka topik Hara.
Rasa macam nak pergi hospital. Ugh tapi siapa sakit -.- haish hati ni pun. Nak pergi hospital, pergilah kedai runcit ke.. Ni hospital. Takde tempat lain ke -,-
"V jom pergi hospital" kataku tanpa ku sedari. Aku menutup mulutku cepat. V memandang aku pelik.
"Ha? Hospital? Nak buat apa kat sana? Ekhhhh hyung sakit ke??!!!" jerit V menarik perhatian member lain.
"Wae Hoseok hyung?" JungKook mendekati aku. Aku hanya menidakkan saja tanggapan mereka bahawa aku sakit. Entah sape yang sakit =,=
Tapi serius aku kata,aku nak pergi ke hospital. Tapi kenapa? Argh kusuuuttt!!!
Aku berlari keluar ke bilik itu dan terus ke hospital berdekatan dengan menaiki teksi. Entah kenapa aku nak ke sana.
Setibanya aku di sana, aku mengikut sahaja ke mana kaki ku pergi. Aku tiba di hadapan sebuah bilik.
Di hadapan pintu nya tertulis nama Hara dalam Hangul. Aku membesarkan mata. No way..
Aku merempuh masuk sesuka hati aku mengejutkan orang yang berada di dalam bilik itu.
Dua orang lelaki dan seorang perempuan sedang terlantar di atas katil. Aku memandang salah seorang lelaki itu. "WooBin hyung??!!" jerit aku. Tak silap aku dia ni abang Hara. Wait. Siapa yang kat atas katil tu?
Aku terus ke arah perempuan itu.
Aku kaku. Adakah...adakah ini Hara?? Yang dah lama aku anggap dia sudah mati?
"Hara..." Hara berpeluh. Matanya tertutup rapat. Aku memegang tangannya.
Aku masih tidak percaya siapa yang berada di hadapan aku. Ini Hara kan? Kan? Ini Hara yang dah lama aku kenal tu kan?!
"Sorry Hoseok.. Hara perlukan masa untuk terima semua ni" kata WooBin hyung. No. Kenapa aku perlu jumpa Hara dalam keadaan sebegini? Kenapa?
"But why..."
WooBin memegang bahu aku. Tak.. Jangan cakap yang Hara..
"Hara dah tak lama" ujar WooBin hyung. Tidak. Ini semua mimpi.
Aku memegang bahu Hara. "Hara!! Hara!!!!!" jerit aku. Aku bagaikan dirasuk. Badan Hara ku goncang kuat.
"Jangan tinggalkan akuu!!"
"Hoseok hyung!!" aku menoleh ke pintu. Member Bangtan sudah berada di situ. Mereka masuk ke dalam, berjalan ke arah aku.
"Hara?!!" JungKook terus ke sisi Hara, berhadapan dengan aku. Yang lain membuntuti JungKook.
"Hara!!!" jerit mereka,berselang seli. Terkejut dengan apa yang dilihat mereka.
WooBin hyung dan kawan nya hanya melihat. Mungkin dia ingin memberi ruang kepada aku dan member Bangtan kerana dia tahu, Bangtan kawan baik kepada Hara.
Aku memegang pipi Hara. Air matanya ku lap. Mengapa perlu terjadi ini semua?
Aku mendekatkan muka ku dengan muka Hara. Air mata ku membasahi pipi Hara. Kenapa perlu Hara yang pergi dulu?
Belum puas aku mencipta memori bersama nya...
"Hoseok.." sebut Hara. Aku melihat Hara terkejut. Aku masih memegang bahu nya,tidak mahu melepaskan nya walaupun sekejap.
"You...are..." sebut Hara satu persatu. Aku setia menunggu.
Hara sambung "My hope.." ku kucup bibir Hara perlahan. Air mata ku dan air matanya bercampur di pipinya. Bibirnya tidak ku lepas. Ini kali pertama dan mungkin ini yang terakhir.
Selepas beberapa saat, aku melepaskan bibirnya dan menyembamkan muka ku diantara leher dan bahu Hara. Sangat aku tidak mahu Hara meninggalkan aku.
Kenapa baru sekarang aku jumpa dia? Kenapa dalam keadaan begini?
Love is painful
Goodbyes are even more painful
I can't go on if you are not here
Love me,love me
Come back to my armsAku memeluknya. Belakang badan ku diusap perlahan oleh JungKook.
Tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiittt...
Bunyi yang tidak ku ingin dengar. Tidak. Tidak bagi orang yang aku sayang. Tidak!
Seorang doktor tiba-tiba masuk dan terus menolak aku perlahan supaya melepaskan Hara. Aku melepaskan Hara dan hanya melihatnya. Seorang jururawat menyuruh semua yang ada di situ, keluar dan tunggu ketika mereka membuat pemeriksaan.
Kami hanya mampu menurut. Dalam ramai-ramai, aku dan WooBin hyung ialah yang paling stress.
Kami hanya menunggu keputusan. Harapan supaya Hara masih boleh diselamatkan adalah yang utama bagi kami.
Selepas beberapa minit, doktor tadi keluar dari bilik tersebut. Aku dan WooBin hyung menerpa ke arahnya.
"How's Hara?!" tanya ku serentak dengan WooBin hyung.
"Hara..."
To be continued...
A/N: hahahahahhah saja nak buat cliffhanger (?) entah. Pape jelah. Yg penting...Hah suspen ke idokk hahahah padan muka wek lol so...Hara mati bebetul ke? Entah :p taktau taktau :3 jawapan dia kat chapter seterusnya...takpun seterusnya dan seterusnya hahahah jk. K lah. Kalau ade typo pedulikan yaaa and now pkul 12:24 tengah malam :3 pyeong~ zzzz
Log out,
-xolovejunghs