155 14 6
                                    

"Då var vi klara för idag.", Therese slår ihop händerna och ler ett varmt leende mot mig. "Det känns att du har musiken i dig.", fortsätter hon.
En kort tystnad uppstår innan vi båda reser oss upp från pianot där vi suttit.
"Då ses vi om tre dagar då."
Jag nickar. "Det gör vi. Hej då."
"Ha det bra tills dess!"
Hon följer med mig bort till dörren, vilken hon i sin tur öppnar och jag går ut. I samma stund öppnas dörren bredvid och Livia kommer ut. Hon ger mig en kort blick.
"Hej.", säger jag och försöker mig på ett leende då jag sluter upp vid hennes sida.
"Hej?" svarar hon tveksamt.
Vi fortsätter vidare längs korridoren bort till trappan, vilken vi sedan fortsätter ner för.
"Vad heter du?" frågar jag när hon trycker upp porten.
"Livia.", svarar hon kort. Hon ger mig ett kort ögonkast. Hon ser väldigt tveksam och osäker ut.
"Jag heter Oscar, men kallas oftast för Ogge eller Olly ."
Hon stannar upp. Mumlar något tyst för sig själv.
"Vad är det?" frågar jag och gör detsamma.
"Äh, inget. Tänkte bara på en annan Oscar."
Jag nickar.
"En kille i tredje ring heter så. Alla tjejer hänger efter honom och jag förstår ingenting."
Jag nickar återigen. "Den Oscar kanske är jätte schyst och att alla hänger efter honom av den anledningen."
Hon rycker på axlarna åt mina ord. "Nej tror det är för någon annan anledning men jag bryr mig inte."
"Vilken skola går du på då?" frågar jag och märker direkt hur hon ryggar tillbaka vid mina ord. Ser nästan skrämd ut.
"Eh.., jag måste gå nu.", säger hon istället kort, för att sedan skynda ut ur korridoren.

Vad tog det åt henne?

If you only knew || o.mWhere stories live. Discover now