Special dedicated to ma bae bae -JonginBae
••••••••
" Il Jung! Yah kau ni kan!!!! Memang budak bertuah lah!!!! Aku hantar kau ke sekolah untuk belajar bukan belasah orang lah!!!!! " marah Jung Neyra, kakak kepada heroin oneshot kedua admin, Jung Il Jung (-JonginBae)
" Aduh noona sakit lah noona.. Aduiii.. " Il Jung meringis kesakitan apabila telinganya dipulas dengan kuat oleh Neyra.
" Mwoya?? Noona?? Yah!!! Kau tu yeoja dik oiiii... Namja je yang panggil noona... " kata Neyra lagi. Runsing dia dibuatnya dengan sikap tomboy adiknya yang satu itu.
" Noona... Watlek lah... Orang belasah budak gemuk tu bukan teruk pun. Setakat masuk wad je pun.... Belum masuk kubur lagi..." kata Il Jung selamba. Makin kusut Neyra dibuatnya.
" Yah Il Jung! Ape lagi yang aku kena buat dengan kau ni hah? Belajar tak lah pandai mana. Yang kau tahu cuma belasah orang, makan, tengok tv, main psp, tido then repeat. Haih Il Jung oh Il Jung... Omma dengan appa dahlah tak tinggalkan kita harta.. Kau je lah harapan unnie... Takkan kau nak jadi macam unnie? Kerja kat restoran je.. " bebel Neyra panjang lebarnya. Hati Il Jung mula tersentuh.
" Noona mianhae..." kata Il Jung.
" See? Noona lagi noona lagi... Haih lah Jung Il Jung.... Apa lagi unnie kena buat dengan kamu ni? " keluh Neyra. Tiba-tiba mentol ideanya bernyala.
" Nampaknya unnie kena pindahkan kamu ke asrama perempuan. " kata Neyra.
" Mworagu????!!!! Andwaeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!! " jerit Il Jung.
•••••
" Unnie tak boleh nak temankan kamu daftar sebab ada hal... Unnie balik dulu... Ingat, kamu jangan buat hal. Unnie warning ni." kata Neyra. Il Jung menarik nafas panjang.
" Daripada aku duduk satu dorm dengan yeoja gedikz gedik baik aku daftar dekat asrama namja. " kata Il Jung. Kemudian dia menukar haluan ke kanan dimana terletaknya asrama namja.
" Yes sir may i have your name? " soal penyambut tetamu itu.
" Jung Il imnida. " kata Il Jung. Okay admin terus gunakan nama Jung Il.
" Baik... nah kunci bilik dan peta sekolah. Sila tidur awal kerana hari esok hari yang penting. " kata penyambut tetamu itu lagi.
' Boleh pulak cakap hangul...' detik hati Jung Il. " Nae gomawo.."
••••••
" Woahhhh.... ini ke bilik aku????? Ahhhhh jinjjaaaaa daebakkkkkk yeppiiiii aku tinggal sorang!!!!! " Jung Il mula melompat-lompat kegembiraan.
" Ehem ehem..." dehaman seseorang mematikan aktiviti kanak-kanak ribena Jung Il.
" Eoh nuguseyo? Kau salah bilik ke bro? " soal Jung Il dengan lagak namjanya.
" Eh tak tak... Aku tak salah bilik... Tapi ni memang bilik aku... Hoho kira kita roomate lah ni..." kata lelaki itu.
" MWO???????? MAMPUS AKU KALAU NEYRA NOONA TAHU AKU SEBILIK DENGAN NAMJA????!!!!!!!! EOTTOKE????? "
" Hoi.. kau berangan apa lagi? " soal namja tadi.
" Aaahh.... ani.... By the way nama kau apa eh? " soal Jung Il.