"Sadece merak ettiğim için soruyorum, Profesör. Biliyorsunuz, her şeyi merak etmiş, herhangi bir konu hakkındaki en ufak ayrıntıları bile öğrenmek istemişimdir."
"Tamam, Tom. Sana gerekli bazı iksirler hakkında bilgi vereceğim."
Duydukları karşısında dudakları mütevazılık taşıyan bir şekilde yukarı doğru kıvrılan Tom, durumundan memnun halde Slughorn'u dinlemeye koyuldu. Hortkuluklar hakkında, kitaplarda yazanlardan daha fazlasını bilmesi gerektiği için ona diğerlerine oranla çok daha fazla güvenen Slughorn'dan yardım almakla en iyisini yapıyordu.
"Pekâlâ, bunları biliyorsundur ama başlangıç için kısa bir bilgilendirme yapmaktan zarar gelmez."
Tom hevesli bir şekilde onu dinlemeye koyulmuşken Slughorn sürdürdü cümlelerini.
"İnsan birini öldürünce ruhu parçalanır. Ölümsüzlüğü arayan cadı ya da büyücü bu parçayı kendi çıkarları için kullanır ve yırtılan kısmı bir objenin içine gömer. Bu kişinin asıl bedeni ölse bile ruhunun bir parçası dünyaya sımsıkı bağlı kalmış olacağından kişinin ruhu da yok olmaz. Büyücünün bütün hortkulukları yok olmadan asıl ruhu asla ölmez," diyerek derin bir nefes aldı. Kısa bir sessizlikten sonra bakışlarını Tom'a sabitleyerek devam etti.
"Ne var ki, hortkuluk yapmak zararlı ve tehlikelidir. Zararlıdır, çünkü parçalanan ruhla birlikte beden de deformasyona uğrar ve görünüşü bozulur."
Tam bu sırada Tom, içinden görünüşünün değil sadece elde ettiği gücün önemli olacağını geçirdi.
"Tehlikelidir, çünkü hortkuluk yapmaya çalışmak büyücünün ölmesine sebep olabilir."
Bu kısımda Tom'un içini hafif bir endişe sardı. Hortkuluk yapmak için yeterli güce sahip olduğu dönemi beklemesi gerekiyordu. Aksi halde tüm çabaları ölümüyle sonuçlanırdı, ki korktuğu tek şey kendi ölü bedeniydi.
"Ayrıca parçalanmış bir ruh, bütün bir ruhun yanında oldukça güçsüzdür. Ve tekrar bedenlenebilmek için başka bir büyücünün ya da cadının yardımı gerekir. Öncelikle temelinde tek boynuzlu at kanı ve yılan sütü olan bir iksirle kısmi bedenli yaratık güçlendirilir. Sonra bu yaratık başka bir iksirin içine atılır. Yaratıktan sonra iksirin içine babanın habersiz verdiği kemik, hizmetkârın gönüllü verdiği et ve düşmandan zorla alınmış kan atılır. Bundan sonra ruh tekrar bedenlenmiştir artık. Bu anlattıklarım hortkuluk yarattıktan sonra ölen büyücü veya cadılar için yeniden bedenlenmenin yoluydu. Şimdi, nasıl hortkuluk yaratılacağına gelirsek," eski bir parşömen ve tüy kalem çıkaran Slughorn, onları Tom'a uzattı. "Bazı büyü ve iksirler gerekli. İstersen not alabilirsin," diyerek Tom'un uzattığı kağıdı ve kalemi almasını, ve söylediklerini not alışını izledi.
Sonunda neredeyse her şeyi anlatan ve birkaç iksir tarifi veren Slughorn, tam Tom teşekkür ederek odadan çıkacakken onu durdurdu.
"Ha, bir de şey var..."
Dediğinin üzerine Tom'un kaşlarını kaldırıp anlamsız bakışlarına maruz kalan Slughorn, ses tonundaki kararlılıkla devam etti.
"Hortkuluklar da bazı güçlü zehirler ve büyüler ile yok edilebilir. Bunları söylemeye gerek duymuyorum, merak ediyorsan kitaplardan bulabilirsin."
Bunun üzerine gülümseyen Tom, bir kez daha teşekkür etti ve odayı terk etti. Elindeki parşömen kağıdını büyük bir zevk ve içindeki yücelik duygusu ile katlayarak cüppesinin cebine yerleştirdi.
Bir hortkuluk yapacaktı. Böylece hem ölümsüzlüğe doğru ilk adımını atacak, hem de atası Salazar Slytherin'in amacını gerçekleştirebilecekti. Hogwarts'taki tüm bulanıklar temizlenememişti ve Tom şimdilik amacını tam anlamıyla gerçekleştirememişti. Dumbledore'un gözü her zamankinden daha fazla üzerindeyken odayı yeniden açamazdı. Bu yüzden yapacağı hortkuluk sayesinde ileride birilerinin yeniden Sırlar Odası'nı açmasını sağlayabilirdi.