Mama, kom op!

152 9 9
                                    

Daar zat ze dan, op haar kamer met pen en papier. Om alles uit te rekenen voor Horse Event. Een kaartje kost zo veel. Lisa heeft er zo lang voor gespaard. En dan eindelijk kan je er heen maar mis je nog €5. Waar moet ik dat vandaan halen, denkt Lisa. En dan krijgt ze een heel goed idee. Als ze gewoon €5 steelt uit de gezinsgeldpot, dan heeft ze vast wel genoeg. Maar als haar ouders er achterkomen, dan heeft hele grote problemen. En dat wilt ze niet, dus ze moet iets anders verzinnen. Aan vrienden vragen wordt het ook niet. Misschien kan ze klusjes doen voor haar ouders, iets in de tuin ofzo. Ze rent snel naar beneden, daar is haar moeder. "Mama, mama, mama, kan ik klusjes doen om aan €5 te komen voor Horse Event?" "Lisaaa, hoe vaak moet ik dat nog zeggen. Je moet zelf aan je geld komen voor Horse Event. En bovendien lukt dat niet, als jij naar Horse Event wilt, moeten wij ook sparen. Sorry Lisa, andere keer misschien. Maar je wist dat je niet alles zomaar kan uitgeven als je ergens voor spaart. Als je die oorbellen niet had gekocht. Dan had je nu wel genoeg." Zegt moeder. Lisa wordt boos, maar moeder heeft wel gelijk. "Kom op mam. Ik wil zo graag heen. Vorig jaar mocht niet en nu hebben Iris en ik allemaal plannen gemaakt. Mama, kom op!" Iris is de beste vriendin van Lisa, en is ook fan van paarden. "Mama, kom op!" Zegt Lisa nog een keer.

OillilyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu