- Bab ni sedih kot. Mohon dengar lagu sedih. Tak pun dengar lagu ni. Lagu Jungkook sedih. T.T -
Eunbyeol hanya terperuk di dalam bilik seharian. Makan pun tidak minum pun tidak. Ke Universiti pun sama.
" Kyungsoo, aku risaulah dengan Eunbyeol. Dah berapa hari dia tak datang. " Ujar Sunmi.
" Aku pun sama gak. Apa kata kita jumpa dia? " Cadang Kyungsoo. Mata Sunmi bersinar-sinar mendengar cadangan Kyungsoo.
" Okay. But when? " Soal Sunmi. Kyungsoo berfikir sambil jari ibu dan jari telunjuk di dagunya.
" Lepas ni. Okay? " Sunmi mengangguk. Kyungsoo hanya tersenyum.
----------------
" Oppa, Sunhee lapar. " Kata perempuan tak sedar diri sambil mengusap perutnya. Siapa yang tak tahu milik suara itu. Mestilah Sunhee. Dahlah buat suara manja. Ingat comel ke?
" Lapar? Tadi bukan dah makan? Ini makanan untuk Eunbyeol. " Balas Chanyeol. Sunhee mencebik. Sikit-sikit Eunbyeol. Bila lah dorang nak bercerai? Bisik hati kecil Sunhee.
" Alaaaaa. Nak jugak. Kalau tak, I will abort this baby. " Ugut Sunhee sambil menjeling Chanyeol. Chanyeol akur lalu memberi makanan hak milik Eunbyeol kepada Sunhee.
--------------------
Eunbyeol melihat pantulan mukanya dari cermin. Dia kelihatan seperti orang yang kurang kasih sayang. Rambut kusut, matanya seolah-olah seperti panda. Tiba-tiba air matanya mengalir lagi. Dia cuba menahan dirinya daripada menangis namun gagal.
Tok tok tok
Eunbyeol ke bilik mandi dan mencuci mukanya. Kemudian dia membuka bilik pintunya.
" Eunbyeol!! " Jerit Sunmi sambil memeluk tubuh badannya. Eunbyeol dalam keadaan terkejut. Sunmi yang perasan ekspresi muka Eunbyeol berubah terus melepaskan pelukan. Dia membawa Eunbyeol duduk di atas katil dan menyuruh Kyungsoo menutup pintu.
" Wae? Waegurae? " Tanya Sunmi. Dia memegang bahu kanan Eunbyeol.
" Eunbyeol, tak baik awak pendam. Kami kan kawan awak, bagitahu lah masalah awak. Mana tahu kami dapat bantu awak. " Ujae Kyungsoo sambil tersenyum. Eunbyeol memandang wajah kedua-dua rakannya dengan pandangan kosong.
" I'm okay. Jangan risau. " Jawab Eunbyeol sambil tersenyum kelat." Betul ni? " Soal Sunmi kerana dia dapat merasai Eunbyeol sedang menipu mereka. Eunbyeol hanya mengangguk kepalanya.
" Kenapa tak datang? Lecturer rindu awak tau. "
" Saya malas nak datang. " Bohong Eunbyeol.
" Aik? Tak pernah pun awak malas datang kelas. Biasanya awak orang pertama datang kelas tau. " Jelas Kyungsoo sambil memandang Eunbyeol.
" Awak nangis? " Soal Kyungsoo sekali lagi. Eunbyeol menggeleng kepalanya.
" Kenapa awak ti - "
" Don't talk about him! " Kata Eunbyeol dengan dingin.
" Kau ke - "
" Aku cakap jangan cakap pasal jantan tu! " Marah Eunbyeol lalu masuk ke tandas. Dia menghempas pintu tandas dan menyebabkan Kyungsoo dan Sunmi terkejut.
" Apasal dia tu? " Sunmi menjongketkan bahunya.
-----------------------
PAPPPP
Chanyeol memegang pipinya yang ditampar oleh bapanya.
" KAMU BODOH KE APA? APPA TAK PERNAH AJAR KAMU MACAM NI! KAMU DAH ADA ISTERI TAHU TAK? APPA TAK TAHU LAH MACAM MANA LAGI! KAMU NI. KAMU NI - " Percakapan Tuan Park terhenti apabila dia merasakan dadanya terasa sakit. Dia terduduk di sofa sambil mengurut dadanya. Dia mengambil ubat sakit di atas meja dan menelannya.
YOU ARE READING
[COMPLETED]My Devil Husband! [ Chanyeol ]
RomancePark Chanyeol dan Choi Eunbyeol dijodohkan oleh kedua-dua ibu bapa mereka. Anak Encik Park telah membuat perkara yang tidak baik ini boleh merosakkan nama baik syarikat Encik Choi. Kehidupan Eunbyeol berubah selepas berkahwin dengan Chanyeol. Dia s...