Soğuk bi kış günü anne, baba ve 3 çocuk tan oluşan bir ailenin gerçek dramı. ..........
Cemre ve kaan kucuklugunden beri hasret kaldığı soğuk kış aylarında eşi ve çocuklarıyla beraber salep içmeye gidip orada sohbet etmeye bayilirlardi
Cemre ile kaan bir anda ben sana bir şey diyeceğim dediklerinde aynı anda 'ne diyeceksin aşkım 'diye bir birilerine sen söyle ... muhabbeti ne girdiler----.
Çocuklarda onların bu neşeli hallerine gulduler.
Sonra Hava'nın aklına aynı anda söyleyin deyince 'aferin sana akıllı kızım diye bir çikolata hakettin dediklerinde
Masadaki diğer fareler durur mu? Toprak ve Su da bizede dedi! !@
Cemre onlara bakıp kendisi derin bir ah çekti. Kaan sa onu teselli eder gibi gözlerinin içine bakıp iyi ki Hava, su, toprak tan önce benim kalbime düştun Cemre.... deyince içi ısındı cemrenin. ....
Şimdi söylüyorum aşkım dedi!
Çocuklarda saydı 3,2,1 diye. ...
Baban , annen dedi birisi. ..Çocuklar çikolata yerken kaan tekrarladı ama Cemre onu en mutlu anında bile istememisti. .Kaan ona duyurmak ister gibi baban dan haber var dedi. Cemre bi hışimla kalktı masadan az önce ki aile tablosu gitmişti. Doğru lavaboya koştu. Eli yüzü buz kesilmiş eşi için o kahve iri gözlerine çektiği sürme akmis onunsa umrunda bile değildi. O secmemisti babasını ama küçük yaşta kaç defa annesi bırakılmış yada babası annesine her vurduğunuz oldugu yerde donup kalmış aglamasi bile yasaklanmış hep olgun olmuş tu Cemre. ...
Aynaya bakarak Çocukluğumun katili diye bağırarak ağlamaya başladı. Babasından en çok duyduğu lafı o da söyledi
'Lanet olsun sana deyip elini o kadar sert vurdu ki aynaya eli kaniyordu. Herkes orda iyi misin diye sorarken o yerdeki cam kırıkları batarken eline kaanla göz göze geldi bunlar benim çocukluğum annemden ayriyken döktüğü m göz Yaşları özledim bile diyemedim korkumdan bunları topla sonra o adamdan bahset kaan derken kimse göz yaşlarına engel olamiyordu. .
Cemre derken bayıldı. .Kaan hemen arkadaşını arayıp çocukların bu halde anneleri ni gormelerini istemedi.
Yoksa Cemre canına okurdu doktor kaanin çünkü 'ben çok acı çektim annemin en çaresiz halini gördüm onlar beni hep mutlu görecek söz ver bana diye basinin etini yerdi.
Tamam aşkım dediği anda kendi kendine konuştuğunu farkında değildi. Cemrem Özür dilerim böyle olacağını bilmiyordum'' diye ağlıyordu resmen hemen acil kapısında '28 yaşında aşırı kan kaybı hasta bir bayan kan gurubu a*rh pozitif diye'hastane koridoru inliyordu. Cemrenin çantada ki tlf n çalıyor du.
Kaan bi anda suçluluk duygusuna kapilmis acamamisti telefonu .....
Sonra arayan kimse vazgeçmeyecek diye bakmisti.
Aman allahım Cemre hep söylerdi inanmazdi.
Şimdi ise başından aşağı kaynar sular dökülüyor du.arayan kişi annesiydi. Sahi o önce soyleseydi annesiyle ilgili bir şey diyecekti.
Ama şimdi açması gerekiyor du.bu kadın nasil hissetmisti.
'Efendim dedi'
Hele şükür oğlum güzel gözlüm yok mu demişti.
Şey anne biz .
Çabuk söyle damat bak zaten içim yanıyor bu kış gününde getirtme beni oraya '""
Deyince dayanamadım ve bir çırpıda ben cemreye babasından bahsedince o da sinir krizi geçirdi "".
Diye söylerken yine acil Kan deyince kayinvalideme cemreye kan lazım dedim. Ama artık susmustum resmen telefonu açık bırakmıştım.
Annesi""kucuklugunden beri allahım benim ömrümü al onlara ver dermis""".
Yine aynısını deyip hangi hastanede olduğumuzu öğrenip kapattım .
Karşıdan gelen doktor "lütfen çabuk olun ve bi daha onun bu hale getiren isim kimse bahsetmeyin.
'Dua edin damarı kesmemis".
Tamam dedi kaan o için de ki cemreye Kıyamam''dedi.
Annesi gelmiş hatta yanında cemreyle aralarında 3 yaş bulunan Efede gelmiş ti.kaan hemen kan vermeden önce test yaptırıp bi mucize ydi bu 2 sinin kan grubu uymus. Bazı çocuklarda babanın geni ağır basarsa o oluyormuş .
Annesi 'fatma hanim' geni bilmem ama sevgim ağır basıyor demiş.
Kardeşi Efe durumu bilmiyormus. Askerden tamda o gün gelmiş. Annesi onlara zaten en sevdiği yemekleri bildiginden hep onlar gelecek mis gibi yaparmis
Belkide annesi cemreyi ve torunları gelin buraya Davraz kayak merkezi ne gidelim diye çağırdı.
Bilmiyoruz artık Cemre uyandığında cevap versin.
Efe ısrarla ablam bu hale nasil geldi '.
Eniste diye dişlerini sıkıyor ve konusamiyordu.
Askerdeyken ablasının mektuplarina 'teknoloji çağında bana mektup yazdirdigin için teşekkürler. .
Diye yazmış ama gül yaprağı koymuştu. Bu haliyle ne kadar çok benziyordu cemrenin asker dayisina çok benziyordu. Fatih dayisina yani.
Efe de hiç kimsenin yanında fazla duygularını acmazdi.
Fatih te öyle.
Annesinden sonra en çok dayısı kol kanat germisti. .
Yıllarca yurt dışı macerası sonrası gelip dükkan açmıştı ev almıştı hatta onunda 2 tane evladı olmuş eşiyle birlikte yaşıyordu. Dayım ne kadar olgunsa yengemde o kadar kafa dengi, sır saklamayı bilir bizide cok sever onun yanında kola içmek serbest.
Anneme kalsan zararlı.
Annemin heyecanla yere düşürdüğü telefonu n sesiyle kendime geldim.
Annem kızım dedi? ??.
Herkes yoğun bakıma koşuyor.
Hastayı kaybediyoruz dedikleri anda ""beni kuzumun yanına goturun"".
Doktor çok kısa 5 dakika şu an da bilinci kapalı ama rüyasında her ne görüyorsa çok mutlu olduğu kesin"":.
Dedi! .
Ben anneyim anladım dedim.
Ben olsam hep onlardan ayriyken efemi ve cemremi görmek için dua ettigim de onların 2side ezilmesin diye kollarimi iki yana açıp biri pembe kelebek biride mavi kelebek olup geldiler.
Yanıma yatıp gözyaşı mı silip '"""üzülme annem biz babamdan kactik sana geldik.
Bize ninni söyle uyut bizi'::.
Diye soylediklerinde onlara küçücük ken basucumda bana ninni söyledin derken onlar da benim Annem güzel annem":; dedikleri anda uyanmamak için gözlerimi daha sıkı kapattım ama sabah oldu onlar beni öpüp gitti. Öyle güzel bir rüyayı anlatamam seslerini dahi duyamadigimdan yalvariyordum.
''Allahım ne olur yine aynı rüyayı goreceksem ölüm uykum olsun ama uyandığımda onların kokusu var diye yikatmadigim geceligi yada çorabı degil güzel gözleri annem diyen dilleri olsun diye çok yalvariyordum.
Şimdi kızım uyan sen hiç ayrı kalmadı bir tanem kuzularindan derken ağladım ve o ninni ye başladım. Son bir dakika ...
Ne olur cemreyi önce çocuklarına bağışla diye dua edip ben sana hiç doyamadim çocuk olmadan küçük anne olan kızım dedim.
Ve onunda göz pınarın dan yaşam belirtisi olan bir damla yaş düştü. Anlamadım sanki varlığını hissettirdiği.
Dokundu sildim yaşını.
Parmagini oynatti. .
Hemen 'doktor diye haykirdim sanki ''Cemrem uyandı"".öptüm onu elini ayağını o güzel gözlerini teşekkür ederim sana ben sana hep Hasretim kuzum dedim.
Kapıda tartışan kaan ve Efede gözüm takıldı. Efe ilk defa bu kadar sinirliydi.
Bir daha ne ablama ne bana o adamın adını ağzına alma.
O ba ba bile demek istemiyorum .
Ben daha anne bile diyemezken. .
Canım annem dayimin ne kız isteme ne de nisanina gidememis. ..hatta orda sinir krizi geçirmiş ama soranlara grip demiş. .
Sonra bu insanliktan nasibini almamış adam kandirmis annemi..ben hep yoldan geçen eşarp li birini gördüm de aglarmisim.
Anlamı ve beni götürmek istedi annem ama o yollarda mahvolmasin güya 3kisi utanmadan yalan söylemiş anneme.
Ablamla oynarken agladigimda '''üzülme annem gelicek dermis.
Ablami ve beni hep bakkala götürüp o çektiğimiz anneszligin yerine çikolata alirlarmis. .
Sanki hangi çikolata anne tadı verecek. Ben hem yer hem aglarmisim. Dede m şimdi herkesten çok ona kızıyorum. Hatta annem ile beraber yaşadığımız dan aslında ablam ve ben çift isimliyiz.
Ama annem kaç kere yalvarmis konusamamis .
Hadi ben anne bile diyemiyordum. Ablam ise ana sınıfında okuyor du. Annem ona küçük yaşta uyurken her gece masal okurmus. .
Belki annem e diyecekti ki ablam ''anne gel ben gökgürültülü havalarda uyuyamiyorum.
Sabah kahvaltı yaparken kimse benim saçlarımı oksamiyor.
Ve senin gibi usul usul taramiyor. ..niye bize sormadan bizi annesizlige mahkûm etti.
Hep o annem bizim icin o adama katlandı neden ha neden diye bağırdı.
Cemre hemen efenin sesini duyunca kaan olduğu yerde kaldı.
Bu adam gerçekten başına gelen hersey i sonuna kadar hakediyor dedi.
Artık Cemre gözlerini açmış bir eli annesinde bir elide Efede.
Herkes kapıdan gelene baktı.
Kaan ve arkadasida cemreye moral olsun diye kuzularini getirdim dedi.3de dünyada n habersiz anneleri ni gidiklamaya başladı lar.cemre sanki dünyaya yeniden geldiğini hissetti.