Det är måndag morgon och jag har precis vaknat av min väldigt irriterande väckarklocka... Klockan är 6:40 och jag måste ta bussen som går kl. 7:45 så det gör att jag har ungefär en timme på mig att fixa mig. Jag reser mig sakta upp ur sängen och går först på toa, tvättar även ansiktet och sätter upp håret i en slarvig bulle mitt på huvudet. En minut senare står jag i min wic (walk in closet) och försöker komma på vad jag ska ha på mig idag. Hmm... Tillslut bestämmer jag mig för svarta tajta jeans, upptill tar jag en svart croptop med lite spets på och sedan en svart/vit kofta över det. När kläderna är på sätter jag mig vid mitt sminkbord som är precis vid mitt fönster. Sminket börjar jag först med, idag får det bli bara lite puder, eyeliner och mascara. Håret sätter jag upp i en hästsvans men gör en fläta på sidan som sedan följer med i hästsvansen. Mitt hår är väldigt lockigt och mörkbrunt och mina ögon är även bruna. Jag tar min mobil, lägger ner den i bakfickan. Min väska plockar jag upp från golvet, sprutar lite Victoria's secret på mig och lägger sedan ner den i väskan. Min väska är en svart Michael Kors, min favoritväska faktiskt. En kvart har jag nu på mig att äta frukost, borsta tänderna och sedan gå till bussen.
Jag går ner för trapporna och vidare mot köket, väskan ställer jag på en av barstolarna vid köksön. Frukosten idag blir bara en macka och juice. När jag ska träna efter skolan brukar jag äta mer till frukost för att orka med hela dagen och plus att jag då har med mig något att äta innan träningen. Men idag har jag ingen träning, ganska skönt ändå. Jag tränar varje dag men mamma tyckte att jag kunde få ledigt idag.* i skolan *
Väl framme i skolan går jag till mitt skåp. Som vanligt står min rödhåriga bästa vän och väntar på mig. Melisa står lutad med ryggen mot skåpet och med mobilen i handen. Hennes röda och raka långa hår hänger ner så att man knappt ser ansiktet. Väskan har hon ställt på golvet mellan benen.
"Hola!" Säger jag när jag kommer fram och låser upp mitt skåp som är bredvid hennes.
"Heeeej! Jag är sjukt taggad, vi har snart lov!!!" Ett stort leende växer fram och hon lägger ner mobilen i bakfickan. På sig har hon, mörka jeans, en lila hoodie med vit text, texten fattar jag inte. Det är väl något på franska som brukar stå på alla tröjor. På fötterna har hon vita Converse fast det är snö ute. Hur kan hon inte frysa?! Själv så har jag mina svarta skor som är fodrade, med en liten klack och en dragkedja i guld på sidorna. Jag lägger in min svarta tjocka jacka i skåpet. Tar ut mitt vita block och mitt rosa pennskrin som jag sedan lägger i väskan. Jag tror inte vi kommer ha några riktiga lektioner idag eller på hela den här veckan eftersom att på fredag får vi jullov. Jag går andra året på gymnasiet, programmet hotell och turism. Melisa går även i min klass. Vi har varit bästa vänner sedan dagis.
Tillsammans börjar vi gå mot klassrummet som vi ska vara i. Utanför klassrummet står redan många från klassen.
"Kolla vem som kommer nu!!" Hör jag en av tjejerna i min klass säga. Jag bara ignorerar henne och sätter mig på den lediga bänken bredvid Melisa.
"Du Izabela, hur är det med din kusin då?! Felix Sandman!!" Emma, samma tjej som pratade förut, kommer fram och ställer sig framför mig. Jag fortsätter att ignorera henne.
"Hahah juste, jag glömde! Felix Sandman är inte din kusin och ditt efternamn är inte Sandman. Sluta försöka skaffa uppmärksamhet."
Fortsätter Emma med. Enda sedan jag började gymnasiet har det varit såhär. Folk tror inte att Felix är min kusin. Dom tror att jag bara är en galen Foooer som säger att jag heter Sandman i efternamn. Men sanningen är ju att Felix är min kusin. Min pappa och Felix's pappa är bröder, vilket gör att vi är kusiner.
"Men lägg av Emma! Hur gammal är du egentligen?! Du är snart vuxen, sluta bete dig som en tioåring." Säger Melisa bredvid mig. Läraren kommer och Emma hinner inte säga något mer. Med arga steg går hon in i klassrummet. Jag säger tack till Melisa och även vi går in. Längst bak i rummet sätter vi oss, där sitter vi alltid.
"Idag gör ni klart allt som ni har kvar att göra. Börja nu!" Säger läraren. Eftersom att jag är klar med allt så tar jag upp min mobil. Jag går in på meddelanden och börjar skriva in ett meddelande till Felix.
Till Felix/idioten😘
Ska jag sova hos dig på fredag?❤️Det tar inte alls lång tid att få ett svar från Felix. Mobilnörd. Han håller på med mobilen hela tiden.
Från Felix/idioten😘
Japp! Du behöver inte ta med dig något, du har några kläder och sånt här😉 Är det okej om killarna kommer på fredag?❤️Till Felix/idioten😘
Bra bra👌🏻 Killarna?!🙈❤️Från Felix/idioten😘
Killarna från The Fooo😘❤️Till Felix/idioten😘
Juste, dom killarna! Ja men det är okej att dom kommer. Kul att äntligen få träffa dom😄 är dom snygga?😏❤️Från Felix/idioten😘
Du kanske kommer tycka att dom är snygga hahah😂 men ingen pojkvän😘😉❤️Till Felix/idioten😘
Jag är 17, jag får ha pojkvän💁🏼❤️😘Från Felix/idioten😘
Visst visst! MEN om någon krossar ditt hjärta... Då fan😤❤️Reste av lektionen sitter jag och smsar med Felix. Vi börjar prata om allt! Jag frågar hur killarna är.
Felix och jag är väldigt tajta och berättar allt för varandra men ändå så har jag aldrig träffat dom andra i The Fooo. Vet inte varför men det har bara inte hänt. Jag har sett bilder på dom andra killarna och ja, dom är snygga. Men jag vet inte hur dom ser ut i verkligheten, tänk så är dom inte snygga då?! Och Felix kunde ju inte svara på min fråga om dom var snygga. Ingen kille ska krossa mitt hjärta i alla fall. Jag kan alltid räkna med Felix, han finns alltid där för mig. I skolan när Emma och dom andra tjejerna håller på så skriver jag till Felix och han får mig alltid på bättre humör. Han vet även allt detta som händer i skolan och säger att jag bara ska strunta i dom. Vilket jag försöker att göra men ibland är det svårt. Jag är verkligen glad att just Felix är min kusin, det finns ingen bättre. Han är faktiskt mer som en bror för mig. Jag har en lillasyster som är 5 år, Anastasia heter hon. Jag bor i Stockholm tillsammans med min mamma, Liljana, min pappa, Rasmus, och min syster Anastasia. Min mamma är från Makedonien och min pappa från Sverige, det gör ju då att jag och min syster är halv svenska/ halv makedonier. Jag talar makedonska och svenska flytande och med min mamma brukar jag oftast prata makedonska med.-----------------------------------------------
Kommentera gärna vad ni tycke och rösta om ni gillade detta kapitel💜
Ps. Jag är från Makedonien (född i Sverige men är 110% makedonsk) och mina föräldrar heter ej så på riktigt, hittade bara på. Samma sak med min syster.
Men konståkning tränar jag i verkligheten🙈❤️/Bellz♡
CZYTASZ
Felix's kusin och.... (Discontinued)
FanfictionTFC/O.M Hur är det egentligen att vara kusin med Felix Sandman? Är livet perfekt då?