Araştırmaları devam ederken, yaşlı bir kadının sohbet hapsine maruz kalmışlardı bir süre. Genç adam bundan oldukça rahatsız olmuştu. En sonunda dayanamayarak, kabalık ettiğini umursamadan kamarayı terk etmişti. Çünkü aptal ünvan veya aşk konularını dinlemek istemiyordu. Üstelik ortada ciddi bir mesele vardı ve onu araştırmaları gerekiyordu! Vakti kıymetliydi.
Geldiği bir diğer kamaranın kapısını çaldı. Kısa bir süre sonra kapı açılınca, karşılarına orta yaşlarda bir kadın ve bir adam çıkmıştı. Bradley adamı görünce, gemiye geldikleri ilk gece kapının önünde sevgilisiyle öpüşen kişi olduğunu direk anlamıştı. Fakat kapıyı açan kadın, kesinlikle o geceki kadın değildi!
"Kime bakmıştınız?" diye sordu kadın.
"Size birkaç soru soracağım."
Genç adamın kabalığı karşısında gözlerini devirdi Mabelle. Daha sonra onu omzundan iterek kendini göstermeye çalıştı.
"Merhaba hanımefendi. Eğer müsaitseniz, biraz vaktinizi alabilir miyiz?"
Bradley'in homurtularını duyuyordu fakat aldırmadı. Kadın, Mabelle'ın tatlı dili karşısında gülümseyerek onları içeri davet edince, genç kız kendini beğenmiş bir şekilde tek kaşını kaldırdı ve Bradley'e baktı. Ama hemen önüne döndüğü için, genç adamın bıyık altından gülüşünü kaçırmıştı.
"Hoş geldiniz. Şöyle oturun lütfen."
Kadın onları masaya doğru yöneltirken kocası, Bradley'e çok garip bakıyordu. Tabii Bradley de ona karşılık vermekten geri kalmıyordu.
Mabelle elini kadına uzatarak "Ben Mabelle ve bu da Bradley." dedi. Aslında 'bu adam da odun!' demek isterdi, ama tabii öyle söylemedi.
Kadın, genç kızın elini karşılayarak "Memnun oldum Mabelle. Ben Aida, bu da eşim Owen." dedi ve gülümseyerek kocasını gösterdi.
Bradley hemen konuya dahil olmuştu.
"Evlisiniz?"
Aida gülümsemeye devam ederek başıyla onayladı. Owen denen adam masadaki üçlünün yanına ilerlerken, Bradley ona kaş çatarak bakmaya devam ediyordu.
Evli olduğu halde geceleri başka bir kadınla olan aşağılık adamı incelemeye devam etti Bradley. Evet karısını sevmeyebilirdi, fakat böyle bir davranışı bu kadına yapmamalıydı. Nasıl bir erkeklik onuruydu bu!
Owen'a iğrenerek bakarken "Bay Owen, memnun oldum!" diye mırıldandı.
Fakat bakışları, söylediklerinin zıddını yansıtıyordu. Konuşmamakta ısrar eden Owen'ın yerine, Aida araya girerek "Ziyaretinizin sebebi nedir?" diye sordu.
Genç adam bakışlarını Aida'ya çevirdi.
"Biz, kaptanın seyir defterine yazması için yolculardan bazı bilgiler alıyoruz."
Bradley'in bu sözlerinden sonra, ilk kez Owen konuştu.
"Sana neden güvenelim?"
Genç adam tek kaşını kaldırdı. Bakışlarıyla adamı döverken "Sizce?" diye sordu. Adamın bu cevap karşısında yutkunduğunu görebiliyordu.
Aida her şeyden habersiz "Siz eşimin kusuruna bakmayın. Kabalık etti. Lütfen, ne öğrenmek istiyorsanız sorun." diyerek ortamı yumuşatmaya çalıştı.
"Öncelikle, bu yolculuğa neden çıktınız?"
Genç kadın gülümsedi ve elini kocasının elinin üzerine koydu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Güzel'im (Tamamlandı)
Ficción histórica#1 - Tarihi Kurgu #1 - Romantic Mabelle, çocukluğunda babasından dinlediği macera dolu hikayelerin gerçek olmasını istemişti her zaman. O heyecanları yaşamak, o savaşlara girmek istemişti. Cesur ve dik başlıydı. Karşısına çıkabilecek tüm sorunların...