Runway

2.7K 91 0
                                    

"Congratulation to the rest of you!!!"

"For your second and final task for today, you'll be wearing the clothes you bought just now and be walking on this runway."

Yu Tsai menunjuk ke arah bangunan 10 tingkat di hadapan mereka. Dua buah van paramedik muncul dari belakang bangunan. Lima orang krew khas melambai-lambai dari tingkat 10 lalu membuang tali keselamatan. Sungguh dramatik.

Para peserta hanya mampu ternganga tidak percaya. Seorang calon yang fobia pada ketinggian mulai menggeletar. Ada juga yang teruja untuk melakukan tugasan tersebut kerana mencabar. Ada juga yang rileks kerana biasa terlibat dengan wall-climbing. Yu Tsai memilih secara rawak giliran catwalk. Diana giliran kesembilan.

Sesampainya di tingkat 10 bangunan, mereka ditemu bual seorang demi seorang tentang perasaan mereka pada ketika ini.

"What came first to your mind when you got this task?" Seorang krew yang memakai name tag produce bertanya.

"Ohhh....myyyy.....Goddd!!! I can't believe my ears when Yu Tsai announced the task! Can you believe it?! My hands are still shaking." Diana menjawab ke arah seorang cameraman yang berdiri di sebelah producer itu.

Calon satu, dua, tiga, empat, lima, enam, tujuh dan lapan. Penantian itu satu penyeksaan. Diana gementar. Baru sekarang dia tahu dia fobia akan ketinggian. Lapan calon sebelumnya ada yang tergelincir, ada yang tertanggal aksesori, ada yang berjalan seperti robot. Tapi, semuanya selamat sampai ke bawah.

ANTMWhere stories live. Discover now