Kereta mewah yang besar gah itu berhenti di belakang sekolah. Sebaik sahaja pintu kereta itu dibuka, Dua pelajar turun dari kereta. Seorang dengan perasaan marah dan seorang lagi perasaan menyampah.
"Arghhh... *menguap* mengantuknya..." -Kai
"Hish! x de adab lah kau ni! orang kalau menguap tutup mulut! tepi lah kau! " -Seohyun
Seohyun yang berjalan di hadapan Kai,melintasi Kai..
Kai merupakan sepupunya dari kampung. Kai berpindah ke rumah keluarga Seo kerana Ibu dan Bapanya perlu menetap di luar negara untuk beberapa bulan Bagi menghadiri satu projek besar untuk petani yang sudah lama mengambil bidang pertanian.
Seohyun merupakan orang yang berada.. jauh dari Kai.. Entah kenapa, Sejak kecil lagi Seohyun amat tidak menyukai Kai. Kai pula cuba mendekati Seohyun namun, Kai sedar akan dirinya, dia tiada ada apa-apa yang hendak dibanggakan .
Kai baru sahaja di daftar di sekolah ' Yolim Hight School'.. dan hari ini adalah hari pertamanya di sekolah itu.
"Kau kelas mana? " *garang* - Seohyun
"5K1.." -Kai
"Nae?? kau..? 5K1? Ni mesti Appa punya kerja! hish! " -Seohyun
"Kita kelas sekali ke? bagus lah.. nanti boleh kau to.."
"Apa yang bagus? Aku nak kita buat tak kenal.. jangan cakap yang kau kenal aku! Arraso? Kau nampak tangga dekat hujung sana? Nanti kau naik tingkat 3.. dekat situ kelas kau! Biar aku jal...."
Belum habis lagi Seohyun menghabiskan ayatnya, dia sapa seseorang..
"Hyuunnn!! Asal lambat sampai hari ni? biasanya kau sampai pagi lagi.. hari ni kenapa? kau kencing dekat tilam lagi eh? " -Youngji
Youngji memang suka menyakat Seohyun.. Sudah jadi tabiatnya menyakat Seohyun.
"Kencing dekat tilam.. ? Kau? Pufftt..Muahahahahahahahahaha Kau kencing atas tilam dalam umur macam ni ?? " -Kai
Ketawa Kai pecah ditengah jalan.. suara Kai yang garau itu menyebabkan orang memandang mereka bertiga..
"Kau!! Tak Guna!! Aku Benci Kau Sial!!" -Seohyun
Seohyun terus menarik Youngji yang masih terpinga-pinga melihat Kai dan Seohyun. Kai serta merta diam.. Dia hanya memandang Seohyun dan Youngji berlalu pergi..
[Kelas 5K1]
Seohyun meletakkan begnya di kerusi,lalu duduk di kerusinya..begitu juga Youngji. Seohyun menutup mukanya dengan tangannya saat teringat akan kejadian tadi. Disebabkan Kai, ramai memandang Seohyun lalu berbisik2..
"Sape Laki tadi tu?" - Youngji
"Entah.. aku tak kenal pun.. sibuk je dia! Hah yang kau cakap macam tu depan lelaki tu kenapa?? kau ni kann!!" *tampar bahu Youngji bertubi2* -Seohyun
"Sakit lah! adui.. Kalau bahu aku patah, kau nak sambungkan ke? eh.. tapi aku tengok kau berbual dengan Laki tu tadi.." -Youngji
Youngji masih lagi tidak berpuas hati dengan jawapan Seohyun tadi..
"Kau tanya pasal dia lagi, aku patah2 kaki dan kepala kau nak? " -Seohyun
"hehehe.. Tak nak.. tak nak.." - Youngji..
[KRIiiiiiiiinnnggggggggg] Loceng berbunyi menandakan kelas sudah pun bermula..
" 3..2..1.." - Youngji..
"Bangunnnnnnnnnnn!!!!" - Cikgu Gookju
"Kan... pandai aku!" - Youngji
Bisik Youngji pada Seohyun. Cikgu Gookju atau nama panggilan yang diberi oleh pelajarnya, beruang comel itu memang gemar masuk ke kelas tepat pada waktunya..
Sebaik sahaja Cikgu Gookju memberi pelajarnya duduk, Pintu kelas itu terbuka..
"Maafkan saya cikgu.. saya lambat lagi!"*tundukkan kepala* - Hara
"Kali ni apa? basikal kamu jatuh gaung ke? " - Cikgu Gookju
"Aniyo.. Basikal saya jatuh longkang.. hehehe" -Hara
"Hah ni sapa pulak? Kenapa baru sampai? " -Gookju
Tanya Cikgu Gookju saat melihat Kai baru masuk kelas itu.
"habislah..." *cakap dalam hati* -Seohyun
"Saya pelajar baru.. dan saya tak jumpa kelas.. maafkan saya.." *tunduk hormat* - Kai
"Muahahahaha" * gelak jahat dalam hati* - Seohyun
"Eh, lelaki tadi la.. budak baru rupanya... asal kau jahat sangat dengan dia tadi? kau kena minta maaf dengan dia.." -Youngji
"takde masa aku!" - Seohyun
"Kenalkan diri kamu.. Hara.. hari kamu selamat.. kali 3.. dekat luar.." -Gookjuu
Hara segera ke tempatnya dan hanya tinggal Kai yang berada dihadapan. Sebaik sahaja sahaja memperkenalkan diri, Cikgu Gookju meminta Kai duduk di belakang Seohyun, bersebelahan Hara.
Skip__
Seohyun masuk ke rumahnya dengan kasar. Kai di biarkan.. Seohyun masih lagi berasa geram pada Kai. Pintu biliknya di tutup dengan kuat menyebabkan Kai yang mahu duduk di sofa jatuh ke lantai.
"Takkan merajuk kot..? " - Kai
Duga Kai. Jika Puan Seo dan Tuan Seo ada dirumah, sudah pasti dia akan di soal. Disebabkan Puan Seo dan Tuan Seo bekerja, Seohyun bebas melakukan apa sahaja pada Kai.
Kai berjalan ke dapur saat dipanggil oleh Orang gaji rumah itu supaya makan.
" Kamu makan dulu lah ya.. Ajjuma nak panggil Seo.." - O.Gaji
Tak sampai beberapa minit, Orang gaji rumah itu turun berseorangan dengan perasaan risau.
"Weayo Ajjuma? " -Kai
"Entah, Dia cakap dia tak kan makan selagi kamu tak masuk bilik kamu.." -Ajjuma
"Biar saya je lah yang panggil.." -Kai
"Susah betul minah kaya ni! nak makan pun nak tu nak ni!"
Runggut Kai di dalam hatinya. Pintu Bilik Seohyun diketuk..
"Siapa??! Kan Seo cakap Seo tak nak makan! Seo dah kenyang!" *Jerit* - Seohyun
Kai cuba memulas tombol pintu bilik ternyata tidak terkunci. Kai masuk lalu menutup pintu bilik itu. Kelihatan Seohyun menutup seluruh badannya dengan dengan selimut.
"Kau marah aku ke? " -Kai
"Apa kau buat dalam bilik aku ni hah?? Keluar kau sekarang!!! " - Seohyun
Badan Kai dipukul dengan bantal.. Kai cuba merampas bantal ditangan Seohyun, tapi disebabkan Seohyun menarik bantal itu, Seohyun jatuh ke tilam. Kai pula sempat menahan badannya dari menghempap badan Seohyun. Mereka berdua diam. Kai memandang mata Seohyun yang amat dekat dengannya..
"Aku tanya kau marah aku ke? "
Kai masih lagi menatap mata Seohyun. Seohyun cuba ingin bangun namun ditahan Kai.
"jawab soalan aku dulu.. "
" eh tak lah.. tak marah pun.. suka ada lah.." *geram* -Seohyun
"asal kau tak cakap awal2 yang kau suka aku?! kan senang kalau kau.... "
"suka dekat kau? Hahahahahahahahahah! memang tak lah! yang kau bodoh sangat kenapa?! dah lepaskan aku lah bodoh!" - Seohyun
"tapi Aku suka cara kau!" - Kai
Kai dengan berani memungut bibir Seohyun menyebabkan Seohyun terkejut. Dia cuba menolak tapi tangannya dikunci Kai.. Saat terdengar tangisan Seohyun, Kai melepaskan ciumannya.
"Maaf sebab aku tak boleh kawal perasaan aku dekat kau.. " -Kai
Kai bangun lalu duduk di birai katil. Kai juga tidak sangka yang dia akan lakukan sebegitu pada sepupunya sendiri.
"Mianhye..." -Kai
Kata Kai lagi saat tangisan Seohyun mula kuat.. Seohyun bangun dari katilnya itu menuju ke tandas. Kai mengetuk2 kepalanya dengan tangan.
Bersambungg
Maaf Kalau Tak Best.. Just Try
YOU ARE READING
love & hate | sjhkji [✔]
FanfictionCite ni dah lama, watak main campak. DAN CERITA PALING MENGARUT YG PERNAH I BUAT! SO JANGAN BACA HAHAHAHA