'Schiet nou een beetje op Jazz! Je bent al bijna te laat voor je eerste training' Ja ja mam, ik kom al! Jazz rolde met haar ogen, ouders ook altijd..... Ze pakte haar tas en rende de trap af. Jeeej vandaag is mijn allereerste voetbal training! Jazz is een stoer meisje die eigenlijk meer van jongens dingen houd dan van meisjes dingen. Ze voetbalt graag en klimt in bomen, ook houd ze van bijvoorbeeld: auto's en lekker chillen met chips en cola. Mama heeft al brood voor mij gesmeerd, ik prop het zo snel ik kan in mijn mond en ren door naar de deur. Mama roept nog: 'krijg ik nog een kus?' Maar dat hoorde ik al niet meer. Ik spring op mijn fiets en race naar mijn voetbalclub. Ik ben heel benieuwd hoe ik het zou vinden!
Toen gebeurde het.....ik werd keihard uitgelachen door 'alle' jongens uit mijn team. Ze lagen bijna op de grond van het lagen toen de coach riep :' boy's dit is Jazz, jullie nieuwe teamgenoot.' In het begin snapte ik er helemaal niets van waarom ze mij zo uitlachten, maar later begon ik het te begrijpen. Ik ben natuurlijk het enige meisje in het hele team! Ik ben er zelf heel erg aan gewend om veel met jongens om te gaan, maar dit zijn natuurlijk hele andere jongens die dus ook heel anders over mij dachten. Één van de jongens riep proestend iets wat leek op: daahahat meiheisje bhij ohons in het teahahaham?!!!!! Hij keek de coach niet begrijpend. 'Ja' zei de coach, dat klopt Leo. Jazz, stel jij jezelf even snel voor? Dan zet ik nog even een bakkie koffie voor mezelf. Ik begon te praten, nou eigenlijk stotteren. 'Iiik be ben dus Jazz' ennhe.......ja toen wist ik dus niets meer te zeggen en keek de kring aarzelend aan. Tot er een jongen naar voren stapte en zei: ' ik ben Stijn en ik ben 15 jaar. Ik vind het super leuk dat er ook eens een meisje bij ons in het team zit! Ik ben heel benieuwd hoe jij speeld. Kan je eens wat voor doen?' 'J ja' stotter ik. En daar loop je dan.... Ik zag al voor mij hoe de jongens weer over de grond rolden van het lachen. Ik begin aan de tientallen trucjes die ik van papa heb geleerd en focus mij daar zo op, dat ik niet eens merk hoe stil het is daar in die kring. Toen ik eindelijk klaar was klapten ze allemaal zo hard als dat ze konden. Toen kwam de coach terug en we gingen beginnen met de training.