KAKSIKYMMENTÄ

488 30 2
                                    

Madison

''Miten koe meni?'' Scott kysyi sohvalta kun potkin lumiset kenkäni jalastani.

''Ihan hyvin varmaan'' hymyilin ja riisuin takkini ja huivini eteisen kaappeihin:

''Onko Nicola täällä?''

''Joo, tai lähti käymään kaupassa Bennyn kanssa, koska täällä ei kuulemma ole keksejä'' Scott vastasi pidellen höyryävää kuppia käsissään.

''Aa, okei'' hymyilin ja suuntasin huoneeseeni vaihtamaan vaatteita. Otin pehmeän villapaitani ja pyjamahousut ja hyppäsin sitten Scottin viereen sohvalle.

''Mitä sä katsot?'' kysyin ja kaivauduin saman viltin alle.

''Blondin kostoa'' Scott nauroi.

''Jaha'' naurahdin ja vedin vielä villasukat jalkaani.

''Kuvittele, neljän päivän päästä me lähdetään kotiin''

''Niinpä'' hymähdin. Neljän päivän päästä lähtisimme koko poppoo Britanniaan ja viikon päästä olisi jouluaatto. Viettäisimme vielä uudenvuoden kotona, mutta heti alkuvuodesta tulisin Nicolan kanssa takaisin kotiin, koska arjen alkaminen oli väistämätöntä. Katsoin pientä muovikuusta, minkä olin hakenut paria päivää aikaisemmin Nicolan kanssa. Pian ovi avautui ja Benjamin ja Nicola astuivat nauraen sisään.

''Heippa Maddie!'' Benjamin hymyili ja Nicola hymähti.

''Moikka'' hymyilin ja vilkaisin Scottiin nopeasti. Scott katsoi Benjaminia hymy kasvoillaan ja Benjamin hymähti ja tuli Scottin viereen istumaan.

''Jaa mulleko jätetään kaikki hommat?'' Nicola nauroi ja nousin sohvalta tassutellen keittiöön.

''Mä tuun auttamaan'' sanoin haukotellen.

''Ainakin sun koerupeama on nyt loppu'' Nicola sanoi ja kutitti leukaani.

''Sanopa muuta'' nauroin ja nostin teepussit kaapista.

''Ja kohta pääsee kotiin''

''Niin'' hymähdin. Tietysti olin iloinen siitä, että pääsisin kotiin ensimmäistä kertaa kuukausiin.

''Onko Ron menossa kotiin jouluksi?'' kysyin.

''Itse asiassa ei, se lähti Aspeniin perheensä kanssa eilen''

''Ahaa, siistiä''

''Onhan se''

''Meinaatteko te juoruilla vielä kauankin vai saadaanko me joskus jotain juotavaakin?'' Benjamin kysyi sohvalta ja pyöräytin huvittuneena silmiäni.

**

''Okei, sitten mennään'' Nicola sanoi ja kiskaisi ulko-oven kiinni.

''Kai sulla on avaimet?''

''Joo on'' vastasin ja heilautin avainketjuani ilmassa ja jatkoin matkaani talomme käytävää pitkin vetäen matkalaukkua perässäni. Tuttu musta maasturi oli pysäköity talon eteen ja Benjamin jutteli aivan itsensä näköisen, tosin jonkin verran vanhemman miehen kanssa.

''Bennyn isä ajaa meidät kentälle ja ajaa sitten meidän auton takaisin Manhattanille'' Scott selitti ja vinkkasi päällään kahteen mieheen.

''Aa, okei'' vastasin ja pysähdyin Scottin viereen. Benjamin käänsi katsettaan ja hymyili meille. Hän viittasi kädellään ja nosti laukkumme tavaratilaan.

''Okei, sitten lähdetään Britteihin'' hän naurahti ja istui etupenkille.

''Sä pääset lomalle ja me muut mennään kotiin'' Nicola naurahti.

The Different Ones II H.S. in FinnishDonde viven las historias. Descúbrelo ahora