Nummer fyra

1.6K 102 9
                                    

Junis perspektiv

Precis när jag hade som tråkigast hade ett sms från Oscar trillat in. Det var lördag och jag hade inga planer som helst, men plötsligt hade jag fått ett sms av Oscar där han frågade om jag kunde ses. Självklart svarade jag ja och vi bestämde att han skulle komma hit. Nu satt vi här några timmar senare och Oscar försökte lära mig att stå på händer. Jag hade aldrig varit en riktigt akrobatisk talang men efter en timmes tränande kunde jag stå på händer. Stolt applåderade han åt mig innan jag sekunden därpå föll ihop i en hög på golvet.

"Jag lyckades i alla fall", skrattade jag fram och han instämde i skrattet. Kanske inte jättegraciöst men stod på händer gjorde jag. Utmattat la jag mig i soffan och pustade ut.

"Det var fan jobbigt", skrattade jag och han himlade med ögonen åt mig på skoj. Oscar gäspade och det smittade av sig, sekunden därpå började jag gäspa. Jag var på väg att skratta igen. Det kändes så skönt att Oscar och jag kunde umgås såhär, det kändes superbra från mitt håll.

"Kan inte vi göra videos?" frågade jag Oscar och ivrigt nickade han. Vi bestämde att vi båda skulle skriva upp förslag på videos och så skulle vi välja tre av dem. Jag tog fram min mobil och skrev ner fem videoförslag i anteckningar.

• yoga challange
• transformation tag
• Oscar does My makeup challange
• who's most likely to
• chubby Bunny challange

Oscars förslag sög rent ut sagt så vi valde tre av mina. Efter många om och men blev det yoga challange, transformation tag och who's most likely to. Vi började med who's most likely to för det krävdes ingenting av utseendet eller energin. Jag tog fram min systemkamera som även gick att filma med och klickade på rec-knappen. Vi presenterade oss lite kort och började med frågorna.

"Who's most likely to die of something stupid?" läste jag upp och Oscar var snabb med att hålla upp mitt namn. Jag valde mitt namn jag med, även fast jag ville välja hans. Men han var mycket smidigare och skulle han dö skulle han dö på scen typ. Själv skulle jag väl sitta hemma och dö för att jag satte chipsen i halsen när jag tittar på serier med mig själv.

"Who's most likely to survive in hunger games?" läste Oscar upp och jag höll upp mitt namn. Han höll upp sitt eget namn och jag protesterade emot.

"Vadå att du skulle överleva längst? Du vet inte ens hur man tänder en tändsticka, hur ska du då kunna göra upp eld av typ pinnar", argumenterade jag och han sa emot. Tillslut gick han med på att jag kanske skulle klarat mig lite bättre. Nästa video vi gjorde var yoga challange. Jag tog fram några bilder och visade för Oscar.

"No way att vi ska göra dem där!" utbrast Oscar när han såg övningarna. Jag skrattade bara och nickade. Vi filmade och försökte göra övningarna. En lätt övning fick bli vår första övning, Oscar skulle stå raklång på alla fyra. Det såg ut lite som att han skulle göra en armhävning. Jag la mig på honom och ställde mig likadant fast med mina händer på hans ben. Yogaposen var lätt avklarad med tanke på att både jag och Oscar var vältränade. Även bästa pose var lätt. Det var som flygplanet man alltid gjorde när man var liten. Oscar låg på rygg med benen och armarna uppsträckta i luften. Smidigt försökte jag lägga min kroppsbelastning på Oscars ben men min läng begränsade mig. Oscar skrattade och sänkte benen lite så att jag smidigare kunde lägga mig på dem.

Efter att ha gjort en hel del poser, både lätta och svåra, tyckte vi att det var dags att avsluta videon. Vårt avslut fick bli med den svåraste övningen vi hade hittat. Personen som var underst skulle stå i någon slags brygga och personen över skulle sitta på den understas mage men personen över skulle trycka sig upp med sina armar. Först testade vi att jag skulle stå underst för att jag var smidigast på att stå i brygga men väldigt snabbt märkte vi att jag aldrig skulle orka Oscar. Han ställde sig i en form av brygga men på armbågarna så att han kunde vila underarmarna under hans kropp. Jag satte mig på honom och hoppades att jag inte vägde för mycket. När vi kom till delen att jag skulle trycka upp min egna kroppsvikt med armarna kaosade allt. Jag bröt ut i gapskratt och trillade över Oscar som helt plötsligt också låg på golvet. Vi var riktigt nära varandra och jag hade bara behövt flytta mina läppar några millimeter för att möta hans. Jag bet mig i läppen innan jag snabbt hävde mig upp med hjälp av mina armar. Oscar var snabbt uppe på fötter han med och vi avslutade videon.

Det är försent | o.eWhere stories live. Discover now