(JAKK) 1

7.3K 518 81
                                    

'Tit tit tit' . Bunyi jam dijital yang membingintkan itu berbunyi mengejutkan 12 manusia di dalam Dorm . Tao terus mengapai jam dijital yang berhampiran dengannya , tidak semena-mena dia membaling jam itu ke dinding . Bunyi yang dihasilkan jam itu terus tidak kedengaran lagi . Apa salah jam tu Tao ? , pekerjaan jam itu sangatlah mulia iaitu mengejutkan jejaka-jejaka EXO itu bangun .

"Yahh Tao , aku rasa dah dekat 11 kali kau pecahkan jam dan dah 11 kali lah aku beli jam baru". Bebel Suho pagi-pagi lagi . Suho mengagahkan badanya untuk ke bilik air walaupun matanya memang tak dapat dibuka akibat persembahan malam tadi . Dekat 15 minit Suho bersiap dan dalam masa 15 minit tu lah ahli yang lain curi masa untuk menyambung tidur .

"Wey kora......". Percakapan Suho tergantung akibat terkejut melihat ahli yang lain masih terbongkang di atas katil tak sedarkan diri . Yang Chanyeol sampai terjulur kakinya keluar dari selimut akibat terlalu tinggi . Kai pula sampai tak berbaju tidur dan Kris pula jangan bayangkan .... dia membuat gaya aksi seperti ingin terbang ke angkasa . "Beb , bangun lah . Kita ada banyak benda nak buat hari ni . First , kita kena praktis dance baru . Second , kita ada fanmetting and third, kita kena buat mini show". Suho membebel sambil tangannya sebuk memukul-mukul bantal di badan ahli yang masih membuta .

"Hahahahahhaha . Lepas-ahhahh". Suara Sehun membutkan ahli yang lain terjaga dari tidur . Suho yang tengah melipat selimut terhenti sekejap pekerjaannya itu . "Dah kenapa budak sorang ni ? , setahu aku si Sehun ni takda lah mengalami sakit mental cuma baru-baru ada sikitlah". Naik bulu roma Suho melihat Sehun ketawa sorang-sorang . "Wey ,wey . Bangun Sehun . Kau punya penyakit ni dah teruk sangat dah ni . Kalau fans tahu kau ada terputus urat kat otak tu habis peminat kau lari nanti". Chen mengejutkan Sehun daripada ngigaunya itu . Lah ngigau rupanya si Sehun ni .

Celik sahaja mata Sehun , Chen terus tanya "kau mimpi apa ? , sampai ngigau-ngigau ketawa ni". "Aku mimpi ayam Kai yang kat kampung Melayu tu kena kejar dan aku hanya ketawa melihatnya". Ketawa Sehun yang masih berbaki dapat didengar. "What ? , ayam aku kena kejar dan kau hanya ketawa je ?. How dare you tak tolong ayam aku yang akan menjadi mangsa entah siapa". Kai yang baru sahaja bangun terus berlari kearah Sehun bagi penjelasan ."Relax Kai , itu kan mimpi je . Jangan lah risau sangat. Aku pasti Ayam kau tu tengah bertelur dengan amannya kat sana". D.o menenangkan Kai . "Tak firasat aku kata tak . Macam mana kalau mimpi Sehun tu betul ? . Aku kena call polis , bomba selamatkan ayam aku kat sana". Kai segera mengapai telefhone bimbitnya .

"Kai ! , tolong lah jangan jadi biul pagi-pagi ni . Dah , pergi mandi sekarang . Dan Sehun stop cakap benda mengarut kat Kai tu sebab dia dalam 'mimpi buruk' dia harini". Suho menasihati Sehun . Sehun ni kalau tak dinasihat or tegur mulalah nanti kerja jahat yang dia akan buta nanti . Tapi rasanya kalau ditegur dan tak ditegur pun sama juga , sebab Sehun akan buat juga kerja jahatnya itu.

Kini semua sudah berada di dalam van yang bila-bila masa sahaja akan bergerak menuju ke destinasi . Sehun yang kebetulan duduk di sebelah Kai membisikan sesuatu ke telinga lelaki yang berkulit sedikit gelap itu . "Aku rasa ayam kau dah jadi ayam masak balckpaper . Dan rasanya mungkin sedap sehingga menjilat jari . Auummmm". Dan kini , kita dapat melihat dimana Sehun si maknae telah pun berubah menjadi penjahat *secara mentalnya athor menepuk tangan .

Mata dan muka kai seakan-akan hendak menangis . "Suho , sehun cakap yang ....". Terketar-ketar suara Kai ingin keluar dari kerongkong , mata Kai sedikit demi sedikit berganjak memandang Suho tetapi Sehun dengan senyuman yang menakutkan dan mata yang macam nak bunuh orang tetap memandang Kai . "Kai jangan percaya dengan kata-kata Sehun tu and Sehun untuk kedua kalinya aku kata stop menakutkan Kai".

Ahli yang lain memandang mereka berdua dengan pandangan apa-yang-korang-buat-kat-belakang-tu.

Tiba sahaja di belakang pintu SM Entertaiment . Ahli Exo berlari masuk kedalam syarikat itu . Taknak wey asik kena raba dengan peminat . Exo memulakan latihan dengan tarian yang dipanggil 'exo intro dubstep' *athor ada sediakan Videonya untuk korang . Dan kemudian mereka membuat latihan untuk tarian yang lain .

Dekat 40 minit mereka berlatih tidak berhenti . Masing-masing menghembuskan nafas . Dan gayanya macam tak bernafas selama 40 minit . "Hyung tunggu kat bawah ye . Korang punya fanmetting akan berlangsung lagi 30 minit so, korang ada 20 minit lagi untuk bersiap . Lebih baik cepat sikit kalau korang taknak pakai baju terbalik sebab nak cepat'. Boleh lagi pengurus Kang buat lawak yang tak menjadinya itu pada waktu sekarang ni .

"Wey , jom ah . Aku taknak pakai baju terbalik macam Pengurus Kang tu cakap". Di hujung bicara Baekhyun itu terselit ketawa kecilnya .

***
Sepanjang dalam bilik persiapan ahli yang lain membuat hal mereka masing-masing , ada yang tidur , main game , ada juga yang praktis muka comel kat depan cermin yelah supaya dapat tarik hati girlfriend-girlfriend mereka disana nanti dan ada yang melihat gambar ..... ayamnya di telefhone bimbitnya . *Athor taknak cakap banyak sebab korang tahu siapa kan ? Kan ? .

"Okay , fanmetting dah nak mula . Exo sila ikut saya". Pengurus Kang membawa mereka semua keluar dari bilik persalinan dan terus ke atas pentas . Jejak sahaja kaki mereka di pentas . Peminat menjerit bagi meraihkan kedatangan mereka . Dan mula lah kerja mereka untuk bermesra-mesraan dengan peminat .

Selesai sahaja majlis fanmetting mereka terus bergegas ke mini show . Sampai mereka tidak sempat untuk menukar pakaian . Sampai sahaja di mini show mereka agak kecewa sebab dah lambat lima minit tapi mereka tetap membuat persembahan dan peminat mejerit seperti hendak terkeluar anak tekak dan gaya menjerit seperti terlihat hantu paling kacak pun ada .

***

"Arghhh penatnya !, aku tak sempat nak makan petang pun tadi . Balik je dorm dah malam , ni makan malam pun tak makan lagi". Luhan memegang perutnya yang tengah menjerit minta diisi . Ahli yang lain merebahkan diri mereka di ruang tamu di atas Sofa yang mempunyai 10 tempat duduk . Yang lagi dua orang hanya baring di atas tikar gebu.

"Guys dengar ni , aku nak cakap". Suho memulakan perbualannya . "Cakap jelah Suho . Kita orang dengar ni". Xiumin mengesat peluh yang mengalir di pipinya . "Kita akan balik ke kampung Melayu !". Nada suara Suho agak kuat dan teruja masa tu tapi ahli yang lain tidak menunjukkan apa-apa riaksi .... dalam kiraan 1 , 2 , 3 saat ... kaboommmmm !

"Yeahhh balik kampung !!!"
"Akhirnya dapat juga aku melihat keadaan ayam ku"
"Ho , ho , ho , balik kampung"
"Air terjun , air terjun ~"
"Sambal belacan tunggu aku datang"

Keterujaan mereka sampai tidak terkata . Dalam 3 saat semua bertukar menjadi orang tak waras .

~~~~~~~~~~

Arghhhh finally keyakinan athor telah datang dan athor telah publiskan juga novel ni . Please support guys . And sorry kalaua da kesalahan ejaan sebab athor ni bukan robot yang tak pernah buat kesilapan ... jap tapi robot pun pernah buat kesilapan jugak kan ? Kan ? Betul kan ? .

By Real__hih .

JANGAN AMBIL KAMPUNG KAMIWhere stories live. Discover now