EPISOD 2

55 4 0
                                    

"Hey kau buta ker.Aku yg bukan main besar ni tak nampak."marah Tiffany.

"Maaf......saya betul betul tak sengaja!!"balas Jun Kook dgn nafasnya yg tercunggap cunggap akibat keletihan.Peluh peluh membasahi tubuhnya.

"Nanti jap,bukan ke awk ni Jeon Jung Kook?"tanya Tiffany inginkan kepastian.

"Dae.....saya Jung Kook imnida.Boleh tak awk tolong saya.Saya dalam bahaya sekarang.Minah minah puaka tu tengah kejar saya."

"Jahalneyo.....tak sangka dapat jumpa senior Jung Kook.Rasa macam tengah mimpi pulak.Kenapa senior tak rempuh saya sampai pengsan je terus.Biar kita pengsan sama sama.Sweetnya!!!.."

"Sudahlah tu.Saya mohon dgn awk tolong lah saya.Saya dah letih kena kejar dgn mereka tu.Saya janji saya akan keluar dating dgn awk.Promise..."

"Betul ke ni.Okey......saya terima tawaran awk tu."balas Tiffany.Dia mengukirkan segaris senyuman yg manis di bibirnya.
* * * *
"Jeooonnnn Junnnggg Kookk!!!"dari jarak 10 meter jelas kendengaran nama Jung Kook dipanggil oleh perempuan perempuan tersebut dengan lantang sekali.

"Alamak. ....tu suara minah minah puaka."kata Jung Kook dgn riak wajahnya yg begitu gelisah

Tiffany yg memerhatikan keadaan cemas itu terus saje memeluk Jung Kook dgn erat.Rambut perangnya yg panjang dialihkam pd muka Jung Kook sehingga terlindung wajahnya.Jung Kook tdk mengerti apakah tujuan Tiffany memeluknya.Dia hanya berdiam diri di dlm pelukkan Tiffany.Hangat tubuh Tiffany membuatkan degup jantungnya menjadi kencang.

"Awak buat apa ni??"tanya Jung Kook.

"Boleh tak kalau awk senyap.Perempuan perempuan tu tengah menuju je arah kita."balas Tiffany dgn mukanya yg menahan malu.

"Hey Tiffany,kau ada nampak Jung Kook tak??"

"Rasanya aku terserempak dgn dia tadi.Dia pergi ke arah taman Sains.Korang pergilah kejar dia sebelun dia terlepas!!"jwb Tiffany.

"Betul ke.Maaflah sebab kitaorg tengah kacau kau dgn boyfriend kau..."

"Tapi aku peliklah dgn boyfriend kau ni.Sejak dari tadi lagi dok peluk kau."

"Ooo....dia memang macam tu.Lelaki manja.Kalau sehari tak peluk aku selama 2 jam memang tak boleh hidup."

"Wah romantiknya!!!"

"Takpelah, kitaorg sambung kejar Jung Kook dulu.Bye!!"gadis gadis tersebut terus berlalu pergi meniggalkan Jung Kook.

"Huf,nasib baik selamat...."

bersambung ........

LOVE ME RIGHTWhere stories live. Discover now