"Tak sangka bijak betul awk ni.Satu taktik persembunyian yg bagus.Ooo.....boleh tak kalau saya nk tahu nama awk?"kata Jung Kook sambil menghulurkan tangannya pd Tiffany sebagai tanda berkenalan.
"Nama saya Tiffany imnifa.Selamat berkenalan!!"balas Tiffany dgn mesra sekali.Huluran tangan Jung Kook disahutnya.
"Tiffany...sedap nama tu secantik tuan punyer badan."
"Apalah senior Jung Kook ni.Suka sangat puji saya.Kalau suka cakaplah suka.Takyah malu malu dan pendamkan perasaan.Saya memang cantik pun.Maklumlah ratu cantik kolej ni."Tiffany kelihatan sedikit megah apabila menerima pujian drpd Jung Kook.Lubang hidungnya kembang naik.
"Perasan betullah awk ni.Sebagai balasan awk dah tolong saya,apa kata saya belanja awk makan kat cafe."pelawa Jung Kook.Tangan Tiffany ditariknya lembut membuatkan Tiffany tersimpu malu.
"Senior Jung Kook.....I love You."bisik Tiffany di lubuk hati kerdilnya.Baginya hari ini adalah hari yg paling bertuah sekali krn dpt bersama Jung Kook.
* * * *
"Kring.....kring....kring!!!!"loceng mula mengeluarkan bunyinya memenuhi kawasan perkarangan kolej.Semua pelajar mula mengorak langkah utk pulang ke rumah masing masing.
Di stesen bas,
"Lama betullah appa ni.Dah setengah jam aku tunggu,tapi belum sampai lahi.Nak call pun tak boleh sebab kreadit dah habis.Aigoo.....malang betul nasib aku."rungut Tiffany seperti seorg mak cik tua yg kuat nembebel.
Sesekali,memori indahnya bersama Jung Kook menyelinap masuk ke dalam kotak fikirannya.Tiffany mula mengelamun.
"Betapa indahnya hidup ini kalau tiap tiap hari bersama Jung Kook.Pagi petang,siang malam hanya menatap wajah kacak Jung Kook.Happy!!"
Harap semua org suka cerita ni.Pelbagai halangan yg sya lalui utk menerbitkan cerita ni.teruskan mengundi jika suka dn komen jika ada kesalahan
YOU ARE READING
LOVE ME RIGHT
Romance"andai ini kisah cinta antara kita,aku rela menerimanya." -Tiffany-