"ya... ada apa irfan? apakah kau terkejut bila melihat aku di sini?...", soal dania sambil tersenyum sinis. "ya... kenapa kau tiba tiba ada kat sini dan kenapa pula tangan dan kakiku di ikat macam ni?", soal irfan bertalu talu. "sebenarnya aku datang ke sini cuma nak ambik laptop kesayangan aku tu tapi tak sangka pula yang kau dah buka laptop aku dan baca diari peribadi aku tanpa pengetahuan aku. itu yang buat aku marah lalu ku ikat kaki dan tangan kau macam ni....", terang dania dengan kemarahan yang jelas terbayang di wajahnya.
"maaflah dania... aku berkira kira nak serahkan balik laptop kau tu pada kau tapi tiba tiba saja aku nak main komputer games pula. jadi aku bukalah laptop kau tu...", jelas irfan cuba untuk menerangkan apa yang telah terjadi. "bohong!... aku tidak percaya cakap kau tu... kau buka laptop tu untuk membaca diari peribadi aku, bukan?", kata dania sambil mengacukan pisau di tangannya ke arah irfan. "eh... bukan... bukan... aku bukannya bermaksud nak baca diari kau. aku cuma nak main komputer games aje...", kata irfan dengan pantas.
"bohong!... aku tahu kau dah baca semua entries diari dalam laptop aku tu... kau jangan cuba berdalih padaku pula. kalau kau cuba berdalih padaku aku akan kerat leher kau dengan pisau ni!... cakap dengan jujur... kau dah baca semua entries dalam diari aku tu, bukan?", soal dania cukup marah. kali ini dia mengacukan pisau di tangannya tepat ke leher irfan. irfan terdiam seketika. dia menarik nafas berat dan kemudian menghelanya perlahan lahan.
"ya... aku dah baca diari kau tadi....", irfan bersuara perlahan lahan. "hm... memang aku dah agak pun kau dah baca diari aku tu... yang kau sibuk sibuk baca diari aku tu buat apa, hah?!... dahlah kesucian aku kau ragut dalam sekelip mata. lepas tu kau senang senang pula baca diari peribadi aku... eeeiii... geramnya aku!....", kata dania dengan hati yang marah. "dania... aku minta maaf pada kau sebab aku terbaca diari kau tadi... sebenarnya aku tidak sengaja membaca diari kau tu... aku tahu kau marahkan aku sebab aku telah merogol kau tempohari tapi aku minta maaf pada kau. sebenarnya aku tidak tahu apa yang telah berlaku pada malam itu sebab aku tengah mabuk masa tu jadi aku harap kau akan faham... apa apa pun aku minta maaf pada kau dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki sebab aku kau jadi jahat macam ni... aku tahu kau bencikan aku dan berdendam pada ku tapi maafkanlah aku di atas kesilapanku itu. Aku harap kau akan dapat memaafkan aku...", kata irfan panjang lebar.
"apa?!... maaf?!... itu saja ke yang ingin kau katakan padaku setelah kesucianku hilang di ragut oleh kerakusan nafsu kau yang durjana tu, hah?... kau ingat dengan meminta maaf aje, aku akan melepaskan kau macam tu aje? Tidak irfan... tidak... aku tidak akan melepaskan kau... kau tahu tak, selama ini hati aku sakit!... jiwa aku sakit!... fikiran aku bercelaru!... hidup aku hancur di sebabkan kau dah meragut kesucian aku tanpa kerelaan aku. kau buat aku macam binatang... kau musnahkan hidup aku sehingga aku tidak mampu berfikir dengan waras lagi... sebab itulah aku nekad hendak membunuh kau. bagiku kau bukan manusia tapi syaitan bertopengkan manusia!...", marah dania lagi.
irfan hanya duduk diam di kerusinya. dia tunduk memandang lantai. "kenapa kau diam, hah!?... kau tidak tahu apa yang nak di cakapkan lagi ke, hah!?", soal dania. "dania... aku mengaku aku bersalah dalam hal ini tapi aku harap kau akan maafkan aku dan bagi aku peluang kedua untuk memperbetulkan kesilapan aku tu...", kata kata irfan di potong pantas oleh dania. "peluang kedua? haha!... jangan haraplah kau akan dapat peluang kedua tu sebab sekejap lagi aku akan tamatkan riwayat kau...", bentak dania dengan kasar sekali.
"dania... aku tahu kau memang nak bunuh aku tapi sebelum kau bunuh aku, ada sesuatu yang ingin aku katakan pada kau....", kata irfan perlahan lahan. "apa dia?...", soal dania ingin tahu. "aku cintakan kau dania!...", kata irfan berterus terang. dania merasa sungguh terkejut bila mendengar kata kata irfan itu. dia berundur beberapa langkah ke belakang. dia macam tidak percaya dengan apa yang di dengarinya saat itu. "oh!... bullshit!... aku tidak percaya cakap kau tu... aku tahu kau berbohong...", kata dania sambil menggeleng gelengkan kepalanya.
"Tidak, dania... aku tidak berbohong aku cakap betul ni. aku cintakan kau. aku berhasrat hendak menjadikan kau sebagai kekasih aku dan sekaligus melamar kau menjadi isteriku... itu pun jika kau sudi... kalau kau tidak sudi tak mengapalah... aku tak paksa kau pun...", kata irfan dengan panjang lebar. dania merenung wajah irfan. "betul ke kau cintakan aku?", soal dania seperti meminta kepastian pula. "ya... betul. aku cintakan kau dania...", ucap irfan dengan bersungguh sungguh. dania terdiam seketika. dia sedang memikirkan kata kata irfan itu.
"jangan fikirkan sangat cakap si malaun tu dania!... kau harus bunuh dia sekarang juga sebab dialah yang telah merosakkan hidup kau!...", bisik suatu suara di dalam dirinya."jangan bunuh dia dania. dia dah minta maaf pada kau... lagi pun dia cintakan kau dan dia sanggup menerima kau menjadi isterinya. so maafkanlah dia...", bisik 1 suara lain dalam dirinya. "bunuh saja si irfan tu dania... dia harus kau bunuh sebab dia buat hidup kau menderita...", bisik suara itu lagi. "Tidak dania... jangan lakukannya... kau harus maafkan kesalahannya tu...", kata suatu suara lain dalam dirinya. dania jadi tidak tentu arah. fikirannya jadi kacau bilau. dia mundar mandir di dalam bilik pejabat itu dengan wajah yang tegang sekali. jiwanya berperang hebat saat itu.
Dania menggeleng gelengkan kepalanya. "Tidak... aku tidak percaya cakap kau tu. kau bukannya cintakan aku pun. kau cuma berpura pura cakap cinta padaku supaya aku melepaskan kau pergi, kan?", kata dania setelah lama berfikir. "Tidak dania... apa yang aku cakapkan tu memang betul. kau masih ingat lagi tak, hari tu kau ada terima bunga rose dan hadiah kasut dari seseorang...", kata irfan. "ya... so what?!", dania bersuara sambil memandang wajah irfan.
"sebenarnya akulah orang yang bagi bunga rose dan hadiah kasut tu pada kau... itu menandakan yang aku cintakan kau, dania...", kata irfan dengan pantas. "ahh!... aku tidak percaya cakap lelaki playboy macam kau ni...", kata dania sambil menggeleng gelengkan kepalanya. "kalau kau tak percaya cakap aku, tak apalah... yang penting aku dah bagitahu kau apa yang terbuku dalam hati ni... by the way, dania aku nak tanya kau 1 soalan. perlukah kau membunuh aku sedangkan aku cintakan kau? tidak adakah rasa cinta di hati kau padaku?", soal irfan ingin tahu.
dania terdiam seketika. Soalan irfan itu membuatkan hati dania berbelah bagi. "jangan jawap soalan dia tu dania... dia bukannya cintakan kau pun... dia cuma nak perangkap kau dengan cinta palsunya tu... kau bunuh saja dia, dania... habis cerita...", bisik 1 suara. "tapi kalau dia betul betul cintakan kau dania, macamana? kau bunuh dia pun bukannya kau dapat apa apa pun...", bisik suatu suara lain dalam dirinya. jiwa dania kembali berperang hebat....
YOU ARE READING
DENDAM DANIA (PG13)
Romance#10 in romance (30/09/2015) (EXANDERAWARD BEST TOP POPULAR AUTHOR) Sinopsis:- mengisahkan tentang seorang gadis yang berdendam pada seorang lelaki yang merogolnya. dia telah melaporkan kes rogol itu pada pihak polis tapi kes rogol itu masih juga bel...