*في الصباح*
صحيت من النوم ملقتش ليز جنبي.
راحت فين؟
ندهت عليها بس مردتش عرفت أنها مشيت...قومت وانا نفسي انام تاني روحت الحمام قضيت حاجتي وخرجت لبست هدومي الرياضية عشان أروح الجيم الخاص بيا.
بس وانا بلبس لفت نظري ورقة مطبقة علي ترابيزة صغيرة موجودة في اوضتي.
روحت جبتها وفتحتها لاقيته جواب من ليز.
بيعجبني اوي تفكير ليز الغريب ده.
موضوع الجوابات ده خلص من أيام الستينات xD
أول مرة اقابل حد كدة واكيد آخر مرة.
قرأت الجواب.
# good morning justin♡
معلش ياحبيبي مشيت بدري عشان هنستعد النهاردة لعمل الحفلة عندنا وانت كمان استعد عشان تيجي وحضر بدلتك الي هتلبسها قبل ما تروح الجيم.
والعنوان أهو ********** والساعة 8 هتبتدي الحفلة.
P.S: متسألنيش عرفت منين انك رايح الجيم xD #ضحكت اوي علي جملتها الأخيرة دي وروحت فعلا حضرت البدلة ونزلت روحت علي الجيم.
Leza's POV:
- ايريك ممكن تساعدني أعلق دي *ماسكة زينة في أيدي*
- انا مستغرب انك بالقوة دي كلها ومش عارفة تعلقي دي لوحدك *بيساعدني*
ضحكنا احنا الاتنين بس طبعا مدام بابا موجود معانا عمر ما ضحكتنا بتكمل للآخر.
كان قاعد علي كرسي وحاطت رجل علي رجل وقطع ضحكتنا انا وايريك وقال.- ما تخلصوا بقي ايه الدلع ده *نبرته حادة وبعدين شاور عليا* وانتي! اوعي اشوفك مع الملعون بتاعك الي جاي ده...أحمدي ربنا اني وفقت انه يجي أساسا هو جاي يقابل جدتك ويمشي على طول.
انا نزلت من علي السلم الي كنت واقفة عليه بعلق الزينة وبتجه نحيته.
- انت ملكش دخل بيا والاحسن اصلا انك متحضرش الحفلة انا مش عايزاك فيها...فكرة الحفلة دي فكرة جدتي وهي الي تقرر ابقي معاه ولا لاء *قولت بغضب*
وهو عينه قلبت أحمر وكان قايم يضربني بس ايريك جيه أنقذ الموقف.
- ليييز تعالي الزينة وقعت يالا نعلقها تاني.
قال وهو بيشدني ناحية السلم...بجد ايريك بينقذني من بابا كتير اوي..لو علي بابا اصلا يقتلني ويخلص مني...معرفش ليه بيكرهني.
روحت انا وايريك وضبنا البيت وخليناه حلو اوي عشان الحفلة.
فضلنا انا وايريك قاعدين بتكلم لحد ما تيجي الساعة 7 عشان نلبس.- مالك قاعد ساكت كدة ودماغك شغالة في التفكير في حاجة معينة...احكيلي.
- ليز بجد الموضوع ده شاغل دماغي لفترة كدة ومش عارف اعمل فيه ايه.
- طب قول وانا هشوفلك حل.
- انا دايما بشوف أني في المستقبل هكون مع بشرية...هي جميلة اوي ودايما بشوف نفسي بحضنها وأنها بتعيط فبمسح دموعها بس انا معرفهاش مشوفتهاش قبل كدة.
وانا دايما ببقي معارض لفكرة أن فامبير يحب بشري ازاي انا هحبها وازاي انا هعمل الحاجات دي كلها معاها وانا اصلا مبحبش البشر.
أنت تقرأ
Everything Has Changed
Fanfictionالحياه مملة. خاصة عندما تكون طويلة جدآ. فهل سيأتي من يغير كل شئ للأفضل!! أم سيغيرها للأسوء!! *characters* Justin Bieber: as himself Leza: Barbara Palvin Eric : Tyler Posey