EPISOD 4

52 4 0
                                    

Di rumah banglo keluarga Sehun,

"Mummy,daddy....Sehun nak bagitau sesuatu ni!!"kata Sehun sambil mendekati mummy dan daddynya yg duduk di atas sofa.

"Kamu nak beritahu apa,cakap je lah??"balas daddnya,encik Suk Jin yg sedang ralit membaca surat khabar.

"Sebenarnya.....boleh tak kalau Sehun nak kahwin dgn Yura.."Sepatah ayat keramat itu akhirnya terungkap keluar dari kotak suaranya yg sedikit gagap.

"No way.....!!!mummy dan daddy takan pernah benarkan kamu kahwin dgn Yura.Kamu tahu tak macam mana perangai Yura .Dia tu pisau cukur,tak hormat org tua dan perempuan murahan yg jadi pelacur kat kelab makam.

"Tapi mummy...."Sehun cuba mencelah.Apa yg dikatakan oleh mummnya mengenai Yura adalah betul belaka.Tetapi dia tetap mencintai Yura.Dia tdk perduli akan semua perkara tersebut.

"Diammm,mummy tidak akan pernah terima Yura sebagai wife kamu dn menantu mummy.Mummy rasa jijik dgn perempuan hina macam tu. Walaupun kamu merayu dgn mummy beribu kali pun,mummy tetap dgn keputusan mummy."tegas Hyuna lantas berlalu pergi meninggalkam Sehun.

Telefon bimbit Sehun tiba tiba sahaja berdering menandakan ada panggilan yg masuk.Nama Yura jelas terpampar di skrin telefon tersebut.Sehun segera menjawb panggilan tersebut.

Sehun:Ada apa you call I ni??

Yura:I nak bercakap dgn you lah.
          Macam mana,mummy you
          setuju tak kalau kita
          kahwin??

Sehun:Dia tak setuju.
             Tapi you jangan
             bimbang,I akan sedaya
             upaya pujuk dia.                        
Yura:You takyah buang masa lah.
         Dah jelas mummy you tak
         suka I. I tak kesah pasal
         semua tu,tapi macam
         mama dgn baby
         you yg I kandungkan ni
         Tak lama lagi I akan
         bersalin. I tak nak babby ni
          dilahirkan tanpa ayahnya.

Sehun:I tahu I dah buat you.
            mengandung.You kena
            sabar.I janji I akn
            bertabggungjawab atas
            semua tu.
Talian terus di matikan.
                 *    *    *    *    *
"Tiffany.....mari turun makan malam ni."laung ommanya.

"Jap omma.Tiffany nk siapkan assigment ni.Sikit lagi nk siap!!"

"Suka hati kamulah.Omma malas nak layan perangai kamu ni!"

Di bilik Tiffany,

"Aigooo...esok dah nk kena hantar assigment ni.Mampus aku kalau tak siap!!"omel Tiffany.
                 *     *    *    *
Pada pagi yg indah,burung burung berkicauan di ufuk langit.Sang rama rama sdg asyik menghisap madu bunga bunga di taman utk mengisi perutnya yg kosong.

"Omma,Tiffany pergi kolej dulu yer.Annyeong higye seyo!!"kata Tiffany sambil bibirnya mengucup lembut dahi ommanya.

"Anak omma mesti belajar rajin rajin yer!!"pesan ommanya.Hatinya sebagai seorg yg bergelar ibu betul betul ingin melihat Tiffany berjaya dlm kehidupannya.

Tiffany terus melangkah keluar dari perkarangan rumahnya.Hari ini dia terpaksa pergike kolej dgn menaikki teksi.Appanya sudah awal awal pagi lagi pergi ke pejabat kerana ada hal penting yg harus disekesaikannya.

"Mana teksi ni.Time pagi ni lah takde.Dah berjam aku tunggu kat sini macam tunggul kayu.Gerammnyaa!!"omel Tiffany.Dia menjarakkan tubuhnya sedikit pd lopak air yg berada di hadapannya.

"Vvvroomm!!"sebuah keteta BMW putih meluru laju di atas jalan,lalu melanggar lopak air tersebut.Habis air air lopak mermercik pd baju Tiffany.

"Kurang asam betul.Dahlah simbah aku dgn air lopak,tak mintak maaf langsung!Blah macam tu aje."bebel Tiffany smbil membetulkan baju T-shirt lengan panjang yg berwarna pink ditubuhnya.Sakit dihati masih lagi membara."Tak pasal pasal aku kena balik tukar baju lain.

"Tengoklah kalau aku jumpa pemilik kereta tu nanti,siaplah kau.Nasib baik nombor plat kereta BMW X6 tu senang  utk dihafal.Bawak kereta mahal mahal tapi otak letak kat kaki.

"Sabar Tiffany,sabar.Tak boleh marah marah......nanti cepat tua.Ingat kau baru umur 19thn,belum kahwun lagi.Mana boleh jd tua.Nanti takde org nk."

bersambung.......

LOVE ME RIGHTWhere stories live. Discover now