Uyuyan Güzel ve Bonzai Kafası

251 19 5
                                    

Biz bu yazıyı koyu renk nasıl yapıyoruz? Tabi bir süredir yazmadığım için bilemiyorum. Evet geri döndüm. Yeni bir bölümle karşınızdayım. Daha önce yazacaktım bu bölümü ama çok fazla moral bozucu şeyler yaşadım. Bu bölüm biraz kısa oldu ama Uyuyan Güzel zaten kısa bir masal.Cidden yazının rengini nasıl koyulaştırıyoruz? He buldum tamam.

Bir varmış bir yokmuş. Dağların ötesinde Uyuyan isimli bir köy varmış. Bu köyü Satılmış Güzel diye bir ağa yönetiyormuş. Ama bu ağa ve karısının çocuğu olmuyormuş. Bu yüzden Satılmış ağa karısına 3 kez boş ol deyip boşamış. Bundan 3 gün sonra tekrar evlenmiş.

Yeni evlendiği karısından mavi gözlü tatlış bir kızı olmuş. Adını köyün adı olan Uyuyan koymuşlar. Ağa sinirlenmiş neden kız çocuk doğruyorsun ben erkek istiyorum diye. Karısı demiş merak etme kocacığım erkek de yaparız. Ağa buna çok sevinmiş ve bir şenlik yapmaya karar vermiş. Şenliğe tüm köyü davet etmişler. Ağanın eski karısı hariç.

Teyzeler sarma yiyip dedikodu yapmış , amcalar rakılara abanmış , köyün kekoları kızlara sarkmış , genç kızlar da kenarda kekolardan uzak durmaya çalışıp çekirdek çitlemiş. Ve birden bire müzik durmuş. Bazıları davulcuya bazıları zurnacıya bakmış. Davulcu ve zurnacı parmaklarıyla kapıdaki kadını işaret etmiş. Kapıdaki kadın ağanın eski eşiymiş.

"Demek beni şenliğe davet etmediniz. Ben de kızınızı lanetlerim. 18 yaşına geldiğinde eline bir iğne batacak ve ölecek."

Herkes çok korkmuş. Çünkü ağanın eski karısı üfürükçüymüş. Ondan korkmayan sadece bir keko varmış. Demiş gerizekalı kadın iğne batmasıyla insan ölür mü.

Herkes kekoya hak vermiş. Biri arkadan daş atın daş diye bağırınca herkes kadını taşlamış. Her kafadan bir ses çıkıyormuş. Bir dövelim biri keselim diye bağırırken birisi nereye sıçacaklar diye bağırınca onu da taşlamışlar.

Aradan yıllar geçmiş. Uyuyan Güzel büyümüş ve çok gerizekalı bir kız olmuş. Sonradan anlamışlar ki ağa ve karısı aslında akraba. Tabi iş işten geçmiş.

Uyuyan Güzel bir gün evinin yanında dolaşırken bir kadın görmüş. Kadın buna pişt pişt tüm sorunlarının çözülmesini ister misin diye sormuş. Uyuyan Güzel de eveeet diye bağırmış. Kadın kızın koluna bir iğne bir şey enjekte etmiş. Kızın kafası güzel olmuş .Bu uyuşturucuymuş. Uyuyan Güzel sürekli bu kadının yanına gitmiş. Kadın en son buna aşırı doz verince Uyuyan Güzel ölmüş.

Kadın Uyuyan Güzel'i ibret olsun diye yolun ortasına bırakıvermiş. Ağa kızını bulmuş ve bayıldığını düşünüp eve götürmüş. Ayıltmak için her yolu denemişler ama hiçbiri işe yaramamış. Sonra biri demiş ki ben onu öpeyim o uyanır. Ağa çok sinirlenmiş ulan abaza seni lafını tamamlamadan bunu diyenin kafasına sıkmış.

O anda üfürükçü gelmiş. İğneyle öldürürüm dedim inanmadınız ne oldu şimdi demiş. Ağa sinirlenip kadının kafasına sıkmış. Bir süre yas olmuş köyde. Sonra ağa 3.karısıyla yeni bir çocuk yapmış.


21.Yüzyıl MasallarıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin