När jag går igenom skolgrindarna hör jag hur någon ropar Alex bakom mig. Först tror jag att det är nån av killarna som har tagit på min rumpa på vägen in men sen när jag vänder mig om ser jag det axel långa blåa håret och förstår att det är Alice. Jag himlar med ögonen och fortsätter gå. Alice är min förra bästa kompis. Jag lämnade henne när jag blev populär och drottning på skolan eftersom att hon är en klassisk geek och jag är absolut inte kompis med såna. När jag kommit in på skolgården sprider sig ett leende på mina läppar för att några meter framför mig står mina två nuvarande bästisar, Tindra och Linnea stå och prata. Vi blev bästisar för typ ett halvår sen, då jag blev populär. Av oss tre är det jag som är coolast, populärast, snyggast och sexigast. Du kan fråga vem som helst och alla skulle säga samma sak. Jag är ca 1.67 lång och har blont vågigt hår som går till mina bröst. Jag går i första ring på gymnasiet så är alltså 16 år. Jag förlora oskulden när jag var 13 år(I don't care about the rules if you wonder)med en kille jag inte ens minns namnet på. Jag går på alla fester i staden och har strulat med alla populära killar i staden. Jag bor i Stockholm med min mamma, pappa och min 10 år gamla lillasyster Amanda. Vi bor i ett stort vitt hus på Djurgården och jag bor i det största rummet med en walk in closet. Jag shoppar 24/7 så därför har jag alltid olika kläder. Just idag har jag ett par svarta högmidjade jeans med en militär tröja i grönt och orange med ett par vita converse och en grön bomber jacka som är orange inuti.
-Hello my babes! säger jag till Tindra och Linnea.
-Åh jävlar va rädd jag blev,hhah! skrattar Tindra och kramar om mig. Hon har mörkbrunt kort hår och är lite längre än mig. Hon har en lite mer rockig stil så idag kör hon på en kort svart kjol och en svart tröja med nitar på med mörkgröna converse och en svart skinnjacka.
-Heej! ropar Linnea glatt och kramar också om mig. Hon har lite röd brunt hår som går till hennes midja och en stil som går mera åt det söta hållet och väldigt inspirerat av Ariana Grande så idag har hon på sig en vit off shoulder croptop och en svart kjol med svarta tajts och en rosa fluff kofta och ett par rosa högklackade skor.
-Vad har jag missat när jag har varit i Paris? frågar jag nyfiket. Jag kom hem igår på kvällen och åkte förra söndagen så det blev precis en vecka. Det var bara jag och mamma som åkte eftersom att jag hade fått det i födelsedagspresent av henne och nu i september ett halvår senare så åkte vi. Jag har shoppat nästan läskigt mycket men vad ska man säga, man måste ju fylla upp sin walk in closet.
- Du har inte missat så mycket, nåt SO-prov typ. säger Tindra. -Men vad har vi missat??
-Inget speciellt, förutom världens bästa shopping! säger jag. -Men tyvärr inga killar...
-Jo förresten, har du hört om den nya killen som började i torsdags? frågar Linnea.
-Nej det är ju såklart att jag inte har, jag har ju varit borta, idiot. suckar jag åt Linnea.
-Nej, juste jag glömde... mumlar Linnea generat och tittar bort.
-Åh kolla där är han! viskar Tindra uppspelt och pekar mot en kille som står och pratar med Erik och Alex, två killar i min klass. Killen är kanske en decimeter längre än mig och har brunt hår. Han har på sig en grå huddie med en marinblå tröja under. Till det har han bara ett par blåa jeans och vita sneakers. Det ser ut som att han är lika gammal som oss. Generellt så är han väl på en skala mellan 1-10 en 8. Killen säger hejdå till Erik och Axel och dom går in i skolan, själv står killen kvar och ser vilsen ut. Jag bestämmer mig direkt för att gå fram till honom.
-Du borde gå fram till honom Alex! säger Tindra som att hon har läst mina tankar.
-Jag är påväg, svarar jag en aning irriterad.
Dom nickar och jag går långsamt mot den nya killen.
-Hej, är det du som är den nya killen? frågar jag.
-Eh ja det är jag. säger han blygt.
-Jaha, jag är Alex. säger jag glatt. -Jag går i första ring här med Erik och Axel. fortsätter jag och nickar in mot skolan där Erik och Axel precis gick in.
-Jaha, hej jag heter Philip och har börjat i din klass. säger han. -Var du här förra veckan?
-Nej jag var i Paris förra veckan. svarar jag leendes.
-Okej, trevligt och träffas. säger han och jag ser ett litet leende spridas på hans läppar.
-Ja, här har du mitt nr om du skulle behöva det nån gång. säger jag och sträcker fram ett kort med mitt namn och nr på och blinkar mot honom.
-Eh, tack antar jag. säger han frågandes.
-Hejdåå! säger jag och vänder mig om. Direkt möter jag ett par ögon som var dom sista jag ville möta nu, min pojkväns. Han heter Wille och är väl snygg och sexig men nu har jag tröttnat på honom, han är alldeles för självsäker och är inte den populäraste killen i skolan längre.
-Hej, Wille! ropar jag mot honom.
-Hej gumman, hur mår du? frågar han när han kommit lite närmare.
-Jag gör slut med dig bara så att du vet. säger jag och börjar gå mot skolan. -Och förresten mår jag bra tack! ropar jag efter en stund. Och orkar inte ens vända mig om för att se hans reaktion.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Hej allihopa! Det är jag som är Jojo, författaren. Tänkte bara typ skriva hej och att ni får jätte gärna skriva lite feedback där nere!
Hoppas ni gillade prologen och att ni kommer gilla boken! Hoppas ni får en bra dag,
Kram Jojo❤️
YOU ARE READING
Bitch please, call me Alex
Teen FictionAlexandra är 16 år och en jävla player. Hon kallas Alex och är drottningen på skolan.