Kitabı yeni okumaya başlayan arkadaşlar ve zaten okuyor olanlar, merhaba.
Bu yazıyı sonradan başa ekleme sebebim şu ki; yanlış anlaşılmalarla gelen yorumlar, sonradan fark ettiğim kendi hatalarım ve bazı açıklamalar.
Birkaç bölümde de yazdığım gibi ben, bu kitabı yazmaya ciddi bir can sıkılmasıyla başladım. Başladığım zaman, bulunduğum yerde 3G dahî çekmiyordu hatta.
Beni 'yazar' kategorisine alıp ona göre yorum yapanlar var. Ben, yazar falan değilim. Bu kitabı, bir yazar olarak yazmaya başlamadım. Her yazı yazan kişiye 'yazar' ifadesinin yakıştırılması doğru değildir. Ben burada 'bir Wattpad okuyucusu' olarak yazı yazıyorum.
Yazdığım bölümlerde hatalı cümlemi, imlâmı bulanların yazdıkları yorumları okuyorum ve destek veriyorum. Gerçekten saçma sapan cümlelerim de var bazı bölümlerde, kabûlüm. Haksız demiyorum kimseye burada. Herkes kendince haklıdır çünkü.
Şunu belirteyim; bazı insanlar canı sıkkınken biri bin görür bazen. Ben de o azınlığın içerisindeyim. Normalde ufacık hataları görmezden gelirim, bazen görmem ama buraya yazdığım zamanlarda, sıkılma halinde oluyorum çoğunlukla ve o küçücük şeyleri gözümde büyütüyorum. Saçma mıyım? Saçmayım. Bunun farkında olarak okuyun bölümleri qhmshdkxhdk. Gitti bütün ciddiyet hwkshskjdldj. *Sonradan gelen düzeltme: Şurda iki gülelim diyoruz ona bile laf çarpıyorsunuz ya helal olsun. Random kullandık diye yemediğimiz hakaret kalmadı, yuh artık :d*
Ciddî şeyleri randomla ve saçma resimlerle/fotoğraflarla bozmayı severim. Medyadaki de bunun kanıtı. Tamam, susuyorum.
Bu şekilde abartarak yazdığım bölümler var. Dönüp tekrar bakmaya fırsatım olunca düzeltmeye çalışıyorum, mübâlağa ettiğim yerleri siliyorum. Sürç-i lisan ettiğim yerler için şimdiden affola.
Yazarlar da okuyucular da hata yapabilir, arkadaşlar. Birkaç tane yazarken unutulmuş noktalama işaretini sırf burada bana gem vurmak için yorumlarda kullanan şahıslar var. Çoğunlukla açıklama yapıp bölümü düzeltiyorum. Ama eleştiri kitaplarına yazarları saçma sapan savunmaya alarak yorum yapan kişiler buraya mümkünse gelmesinler. Özel olarak yazarları veya yazdıklarını eleştirmiyorum.
Buraya aksiyon için kavga çıkarmaya gelenler hiç gelmesinler daha iyi. Boş teneke sesleri gelmesin yazdığınız yorumlardan. Haklı olarak bana yazılan eleştirileri okuyorum ve dikkate alıyorum. Ben âlim değilim, her şeyi bilemem veya her şeyi harikulâde şekilde doğru eleştiremem. Bazıları o şekilde yorum atıyor, siz de saçmasınız bu durumlarda. Kendi kafama yatanları belki abartılı, belki abartısız eleştiriyorum. Ben sizden bir şeyler öğrenirim, siz de benden bir şeyler öğrenirsiniz. Size kalmış.
Ağır da olsa kafanıza uymayan, hatalı yerler için eleştirili ama bir o kadar da edepli yorumlarınızı esirgemeyin. Şimdiden teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum. İyi günler dilerim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yazmak ya da Yazmamak ♧ ELEŞTİRİ K.
Non-FictionWattpad kitapları ve genel yazma kurallarına ilişkin tuhaf bir eleştiri eseri.