Part 2

243 15 0
                                    

(CONTINUE)

Sepanjang perjalanan Sulli pulang ke kolejnya dia mula terfikir fikir siapa yang akan masuk sekolah mereka. Dia mula mengeluh dan mengeluar telefon bimbitnya lalu membukak youtube seperti kebiasaan harinya melihat boygroup yang menjadi kegilaan remaja masa kini.

Setelah tiba di Incheon High School.

Kelihatan ramai siswi yang berkumpul di dewan. Yang membuatkan Sulli menjadi pelik semuanya siswi dan di mana siswa? Dengan perasaan malas dia hanya melihat dari jauh sahaja.

"Amber, aku takpercaya betul dia masuk sekolah kita!" ada suara mula berkata kata sedemikian.

'Apa yang kecoh sangat setakat ada budak masuk sekolah ni haih tahulah sekolah ni antara sekolah yang terbaik takkanlah tu pun nak kecoh' bisik hati Sulli sambil berjalan mengheret beg rodanya ke hostel yang berkongsi dengan Krystal.

"Llie! Kau taknampak ke siapa dekat dewan! Kau lalu dewan kan tadi Cepatlah kau Nampak ke tak?!!" tibatiba Krystal muncul. "Eihh kau ni kalau ye pun sabarlah aku penat berjalan heret beg ni. Bagilah aku rehat dulu" balas Sulli.

"Takpayah rehat kau ikut aku. Ppali penting ni!" Krystal terus menarik tangan Sulli yang belum sempat melabuhkan punggung. "Ahhh yela yelaa" akhirnya Sulli akur.

Setelah berlari lari ke dewan. Tibatiba Sulli terlanggar seseorang. "Yahh mian miann" kata Sulli dengan kelam kabut. "Kau lahh ni tarik aku laju sangat kan dah terlanggar orang" Sulli mula membebel. "Llie Lliee ! kau taknampak ke kau langgar siapa?" kata Krytal dengan matanya memandang lelaki itu berlalu pergi.

"Siapa lagi. Dahlah tadi bukan main semangat kata ada budak baru masuk. Jadi sekarang jom kita pergi dewan. Kita tengok apa yang bagus sangat lelaki tu. Mesti dia takboleh tandingi kekarismaan Minho aku hahaha" gelak perlahan Sulli.

"Okay okay aku nak bagitahu kau ni sebenarnya"

"Haa cepatlah bagitahu aku. Kau nak kata lelaki tu Minho? Dia lagi handsome dari Minho?" kata Sulli

"Stopp llie." Sambil pegang bahu Sulli dan sambung kata katanya "sebenarnya lelaki yang newintake tu sebenarnyaa .. sebenarnyaa kau jangan terkejut tau" kata Krystal

"yelaa siapaa wahai sahabatku?" jawab Sullie dengan nada bosan.

"Minho. Choi Minho lelaki yang buat kawan aku jadi macam ni. Dia yang newintake tu!" kata Krystal dengan sekali nafas.

"WHATTTTT?!! Kau jangan main main Krys!"

Jantungnya mula berdegup kencang dengan berita yang disampaikan oleh Krysrtal. Minho adalah dancer, rapper, vocalist dari kumpulan SHINee. Poster, photo paloroid yang hampir kesemuanya dari kumpulan SHINee penuh bertampal di dalam biliknya di rumah mahupun di hostel dan di locker bilik dan meja kelasnya.


You're My Sunshine (Minho SHINee & Sulli F(x)Where stories live. Discover now