(CONTINUE)
"Dahlah Key asyik membebel dari dekat office haduh kan kau kata Revox's, mestilah Revox's Club takkanlah Revox's Toilet" jawab Taemin gayanya seperti mahu menolak kepala Key namun sempat dielak.
"Ohhh ye? Hehe" balas Key sambil senyum seperti kambing. Yang lain hanya mampu menggeleng melihat teletah sahabatnya. Perjalanan mengambil masa beberapa jam.
Di Incheon HighSchool tergempar dengan issue semasa yang masih panas. Namun tetapi tidak bagi Sulli dia hanya duduk dibawah pohon mempelam di belakang asramanya kerana malu dengan muka yang bagai ditumbuk akibat semalaman menangis.
Tibatiba.. "Bukk.." bunyi sesuatu benda berat terjatuh. Dengan pantas Sulli mengelap air matanya mungkin sangkaannya seperti orang mengintai lalu segera berdiri dan mencari mana datangnya bunyi itu.
"Argh! Who is this?" Sulli terjerit kecil hingga badannya terdorang kebelakang sambil menutup mulut.
Sulli memusingkan badan seseorang yang terjatuh itu kerana wajahnya tidak kelihatan akibat terlindung dengan semak samun. "Erk? awak lagi? Bukan ke awak? Arghh nothing.. are u okay?" Kata Sulli sambil tercenggang melihat wajah seseorang di depan matanya. Namun tiada sahutan.
Mata Minho perlahan lahan terbuka lantas berdiri tegak lagaknnya seperti mahu nyanyi lagu kebangsaan Korea. "Aku kenal kau ke? Eh kejap, kau ni si rambut emas? Erm macam mana aku boleh ada dekat sini sepatutnya aku berada di SM Entertainment.. Haaa jangan jangan kau ni paparazzi? Mahu menculik saya ya I will call my manager?!" tibatiba perangai Minho berubah 180 darjah! Apa yang berlaku?
"Errkk? awak tak ingat apa²?" Tanya Sulli sambil mengaru kepalanya.
"Apa yang sedang berlaku? Kenapa muka kau yang muncul dalam ingatan aku. Aduhh! Sakitnya kepala" balas Minho sambil memegang kepala."Awak okay? Mari saya hantarkan awak ke hospital. Keadaan awak nampak sangat teruk. Jom?" Sulli menghulur tangan.
Tibatiba, pantas Minho menyambut tangan yang dihulur Sulli. Maka bermulalah bunga api dan pesta di dalam hati Sulli.
"Eh kejap saya takbawa kereta datang kolej. Takkan nak naik teksi. Nanti awak dikejar wartawan sebab kes semalam" tibatiba Sulli berhenti daripada terus melangkah.
"Huh? Dont worry I bring my car. Eh ops.." jawab Minho perlahan."Huh? Saya tak dengar awak kata apa. Slow sangat" balas Sulli.
Soalan yang ditanya terus diabaikan..
P:s/ nanti saya sambung Part8 after SPM ok? Enjoy gais.. Maaf jika tidak memuaskan hati awak semua. I'm not hardcore with SHINee but I love this couple #MinSul
YOU ARE READING
You're My Sunshine (Minho SHINee & Sulli F(x)
Fanfiction“Heyy kau lagi . Kau ni takda mata ke? Dari tadi kau langgar aku. Haishh dahlah tepi buat semak mata aku jeh!” balas Minho dengan kasar serta menolak Sulli jauh ketepi. “Err diaa? Kenapa mesti aku yang langgar dia! Aduh macam mana ni mesti dia benc...