Emily du er nødt til å skjerpe deg! Du må ta skolen mer seriøst! Du gidder ikke prøve en gang! Slutt og skulk skolen! Bli litt mer som andre!
Emily Sofie jennie skaugam men foretrekker å bli kalt Emily. Emily er 15 år og er veldig lei av skolen. Hun føler seg sliten, utslitt, hun kan egentlig ikke beskrive hvordan hun har det. Egentlig er Emily ganske flink på skolen, men hun er så sykt lei så hun har gitt opp skolen. Hun skulker flere ganger i uka.
Hun er lei av at folk klager! Hun vet at hun er flink på skolen og at hun kan greie mye mer enn det hun Gjør på skolen men hun har gitt opp skolen. Hun er lei. Hun er tenåring humøret svinger og hun er lei og sliten, vet ikke hvordan hun skal forklare hva hun føler og hvordan hun har det.
Sliten og lei av skolen. Sur på alle lærerne de er frekke hun orker de ikke mer hun orker ikke skolen.Emily er vel som de fleste tenåringer. Hun har masse humørsvigninger i det ene sekunde er hun sykt glad og i det andre sekunder klikker det for hun.
Emily sin beste venn maja har flyttet mange timer vekk så nå har Emily begynt å henge med den såkalte gjengen...
Grunnen til at det blir kalt gjengen er vel fordi de henger sammen ute til langt på natt, røyker, drikker og snuser.
Emily digger gjengen og hun sklei lett inn, Alle i gjengen bare digger hun. Emily føler at ting begynner å bli bedre hun føler at alt begynner å gå bra og at alt går opp over helt til det en dag skjer noe helt uventet......''Emily du må stå opp nå!!! Du har time hos legen om 1 time. Du må stå opp!!''.
Emily kommer tuslende ned trappa. Håret er ikke er gredd bare satt opp i en dott/tutt. Hun har slengt på seg en bukse og en genser.
''Hvor lenge var du ute i går?''.
''Ikke så lenge, klokken 3 sirka''.
''Ja det er jo lenge nok det da''.
''Jaja samme det''.
"Hmm, ja men nå må vi dra''.Fremme hos legen. Legen er forsinket så de må sitte der og vente i 30 min.
Endelig får hun komme inn til legen. Hun skal bare sjekke blodtrykk og ta noen blodprøver og snakke litt med en lege.Dagene går og Emily har skulket skolen i 4 dager denne uken. Hun henger med gjengen istedenfor å Være på skolen. Skolen blir mer og mer kjedelig synes Emily.
Noen uker har gått nå og det er det vanlige, Emily skulker skolen flere dager i uka og henger med gjengen til langt på natt. Alt er som det pleier helt til.......
Emily! Emily! Du må stå opp! Vi skal til sykehuset!
Men Klokka er jo bare 09.00 og det er lørdag!Emily sin mor har fått en telefon fra sykehuset, de sa at Emily hadde fått en time der i dag klokken 11.
Emily du er nødt til å stå opp nå.... Nå er det bare 30 min til vi må dra