RUHAIZA

403 4 0
                                    

Oh tuhan tahun ini aku telah bertemu dengan seorang marka bernama Ruhaiza, lawa orangnya kira ngam la dengan nama dia. Pertemuan yang telah mendegupkan jantung ini dan telah menjadikan aku sedikit tergugat kepada cinta, babi sungguh rasanya. Nak dipendekkan cerita Ruhaiza ni telah settle lahirkan seorang bayi yang aku tak pasti apa gender nya yang pasti Ruhaiza ni still lawa dan kelihatan matang.

Sifat pendiam Ruhaiza telah menjadikan aku lebih try hard untuk mengenali dia. Bermodalkan minat kepada muzik deaths metal dan janggut yang agak panjang kelihatan macam ulamak sonsang mungkin ini dapat menarik minat Ruhaiza terhadap aku yang juga mempunyai kulit sedikit gelap. Sekarang yang aku harapkan Ruhaiza still single (janda atau sudah diragut daranya) soal anak akan aku bertanggungjawab seperti anak sendiri, akan aku didik dia untuk tak menjadi seperti geng teluk dan minat akan alunan qasidah juga muzik bergender metal jadi dari situ boleh la kami play muzik dalam satu playlist lagu yang sama. Oh Ruhaiza tinggi benar cita-cita aku ini demi membina keluarga bahagia bersama hang.

Kini Ruhaiza telah berada di senarai yang ketiga selepas aku gagal untuk mengenali rapat marka di senarai yang kedua iaitu Nur Atirah binti Ali, kegagalan aku mengenali rapat dengan Atirah adalah kerana dia memilih mamat nerd mana tah yang duk gila layan Hip Hop dan suka menghabiskan masa di kafe hipster milik Nazmi Kemut sambil menggubal lirik lagu untuk dirap. Berbeza dengan aku yang gemar menghabiskan masa di kedai CD pusat bandar dan menikmati aliran air di hilir sungai. Ruhaiza ini seorang ibu yang berspek (kaca mata), kena la dengan cita rasa aku yang meminati marka Jepun jenis berspek. Kulit Ruhaiza ni tak lah begitu putih tetapi amat menepati cita rasa aku sebenarnya, namun begitu bagi aku Ruhaiza ni memiliki bibir yang cantik, bibirnya sentiasa kelihatan lembab serta berwarna pink pudar kadang kadang seolah seperti aku telah di pukau saat memandang ke arah bibir Ruhaiza. Sangat dasyat sukar untuk aku gambarkan, berulang kali aku beristighfar bila berdepan dengan situasi macam tu.

Sebelum aku the end kan cerita ni, pernah sekali tu aku nampak Ruhaiza malu dan terpaku memandang tepat ke arah seluaq aku yang tidak berzip di kawasan parking, seolah seperti ingin meronta agar zip seluaq aku di kunci rapi sebelum ada orang lain yang nampak kerana dia ingin menjadi satu-satunya orang yang special sempat menyaksikan kejadian hebat tersebut. Dari kejadian itu aku dapat merasakan Ruhaiza ni macam ibu muda yang kesepian, sepi tanpa belaian, perhatian dan didikan dari insan bergelar suami.

I \m/ Ruhaiza.

P/s "Geng Teluk adalah golongan yang sukar digambarkan secara umum kerana nilai tahap Geng Teluk & apakah sebenarnya itu Geng Teluk adalah berbeza bagi setiap individu yang bukan dari golongan Geng Teluk. Tetapi secara kebiasaanya Geng Teluk paling mudah di jumpai dari kalangan Mat Rempit dan seumpamanya." (Sumber: Laman description Sajak Puisi Alev_Iqbal)

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 05, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cerita Pendek 2Where stories live. Discover now