Logg: 8/7 2234
Gary tog upp Kay i sina armar och det såg ut som han tröstade henne. Men inget verkade hjälpa henne att kunna resa på sig själv. Va var det som hade hänt med han? Hade han blivit för mänsklig? Vid sin operation? Hade maskinen gjort glömt rensa ut han personlighet? Fans det kvar spöken i maskinen? Man brukar ju säga så när elektroniska maskiner gör konstiga saker. Slå på sig själva och stänga av sig. Eller bete sig konstigt vid programmering och försöka programmera koder själv för att spara något som är viktigt. Kan det vara så att Garrys kärlek till Kay var så stark att den programmerades in i hans metal skelett? Plötsligt så hörde vi pistol skott utanför och undrade vad som hände?
Hade någon försökt ta sig in i sjukhuset? Denise behövde hjälp och Gary började bli allt mer orolig.SFDO soldaterna kanske har hittat oss?
Hela byggnaden skakade med ett öronbedövande ljud.- Behövde du ta så många spräng landningar? Skrek Dave till Simon
- Vi måste ju få upp dörren! Dom där maskinerna har ju blockerar dörren på något viss.Dom klev in och möttes av flera cyborgs som hade varit patienter på sjukhuset. Maskinerna vällde ut från dörrarna och dom var tvungna att backa. En långhårig katt smet förbi mellan benen på Kevin och krockade med Stacys ben.
- Du behöver inte vara med i den här fighten kisse lille. Sa hon och stoppade in han i närmsta bil som var parkerad vid sidan om vägen.
- Sprid inte ut er. Ryggar mot ryggar okej? Hur många tror ni att det är? Sa Dave
- Kanske runt sjugo eller trettio stycken? Sa Simon
Dom gick i formation och skyddade varandra. Flera av cyborgna attackerad med att rusa rakt på dem. Utan att känna någon smärta när deras ben sköts av eller huvuden spräckta av sparkar och slag. Snart så var luften fylld av damm och AIRsoft filtrena började svartnat.
- Vi måste in fort och byta filter !! Skrek Dave
- Vi har en stund till på oss om vi hädar ut. Flämtade Kevin som just hade kört in kniven i en cyborg.
Dom var nära dörren nu och kunde se röda ljus nära fönstrena . Hur många visste dom inte.
ESTÁS LEYENDO
Lång väg hem
Ciencia FicciónFölj två helt olika historier om Ann och Kevin som strålars samman via ödet.