دخلت مع جدتها اوضة كبيرة اوي فيها مكتب في الآخر...هي بصيتلي وراحت قعدت علي الكنبة.
- تعالي ياجاستن اقعد جنبي.
روحت قعدت جنبها وعزمت عليا بقطعة شكولاتة فخدت واحدة.
- قولي بقي انت بتحبها؟
- اه طبعا ليز بالنسبالي كل حاجة دلوقتي * قولت وانا باكل الشكولاتة*
- انا أقصد الشوكولاتة! *ابتسمت*
- ااه ااا...بحبها اكيد *ارتبكت*
هي ضحكت وقالت.
- انت ليه بتحب ليز؟
- أعتقد أن الحب مبيتسألش ب ليه حضرتك...انا بحبها عشان هي الوحيدة الي حسيت أنها لازم تكمل معايا حياتي.
صوت جيه من حتة في الاوضة وخرج راجل طويل وراح ناحية المكتب وقعد هناك.
- طب ولو حياتك انتهت دلوقتي!
- مين حضرتك؟
- جاستن ده والد ليزا * شاورت عليه*
انا ارتبكت جدا وعارف ومتأكد اني مش طالع من الاوضة دي حي .
- اهلا بحضرتك أنا.......
- بس بس انت هتتكلم كتير...هي كلمة واحدة هتبعد عن ليز وهتخرج من هنا دلوقتي ومشوفكش معاها تاني.
- انا اسف جدا...بس مش هقدر انفذ طلبك.
- ده مش طلب ده أمر ولازم تنفذه اذا كان بإرادتك أو غصب عنك.
- انا اسف تاني مرة بس مش هقدر ابعد عنها عن اذنكوا.
وقفت واتجهت ناحية الباب وهو اتكلم تاني.
- جاستن افتكر اني حذرتك وانت رفضت أمري...افتكر كمان انك مش قدي ولا في قوتي بإشارة مني اخليك في تابوت تحت الأرض.
- وانا مستني إشارتك *ابتسمت عشان استفزه*
خرجت برا كنت متجه ناحية الباب بس ليزا وقفتني.
- اتأخرت كدة ليه!! وبعدين انت رايح فين؟
- هروح عايز انام.
هي سكتت وبصيتلي في عيني وايديها علي خدي.
- لا متحوليش تقرأي أفكاري...وبعدين متعمليش الموضوع ده معايا تاني عشان بحس انك مش واثقة فيا *بتكلم بحدة*
- اكيد واثقة فيك بس انت مش عايز تقولي الحقيقة.
- الحقيقة اني تعبت وعايز انام...يالا بقي باي.
بوستها من خدها وانا متأكد أنها مش مصدقاني وفتحت الباب وقولتلها اني هتصل بيها بكرة ف اديتني رقمها أخيرا ومشيت روحت علي البيت وكلام والدها مافرقش دماغي.
Leza's POV :
- إيريك انا خايفة هما اتأخروا كدة ليه؟
- بطلي القلق الي انتي فيه ده اكيد بيتكلموا جوا شوية.
- هو بابا فين مظهرش من أول الحفلة!!
- يمكن سمع كلامك ومجاش xD
- ده وقت هزار ياايريك اسكت خالص *ضربته علي كتفه*
عيني كل شوية تروح لباب المكتب بدعي انه يفتح بس مبيفتحش لحد ما لاقيت جاستن خارج منه ووشه عليه ملامح الغضب...روحت عليه بسرعة لما لاقيته متجه ناحية الباب...ووقفت قدامه.
-اتأخرت كدة ليه!! وبعدين انت رايح فين؟
- هروح عايز انام *نبرته جدية شوية*
انا سكت وبصيتله في عينيه وايديا علي خده بحاول اقرأ أفكاره عشان اعرف ماله وايه الي حصل جوا.
- لا متحوليش تقرأي أفكاري...وبعدين متعمليش الموضوع ده معايا تاني عشان بحس انك مش واثقة فيا *بيتكلم بحدة*
- اكيد واثقة فيك بس انت مش عايز تقولي الحقيقة.
- الحقيقة اني تعبت وعايز انام...يالا بقي باي.
طبع قبلة رقيقة علي خدي وقالي انه هيتصل بيا بكرة ف افتكرت انه مش معاه رقمي ف اديتهوله.
هو مشي ومشيت معاه ابتسامتي وسعادتي.
لاحظت أن بابا خرج من المكتب وبصلي وضحك ضحكة استهزاء وطلع علي السلالم.
عرف ساعتها انه ورا موضوع أن جاستن يمشي دلوقتي... طلعت وراه بس لاقيت حد مسك دراعي منعني اني اطلع.- ايريك!! أنت مسكني كدة ليه... أبعد ايدك عني.
- ليز متطلعيش...هو ده الي عايزه.
انك تطلعيله عشان نفسه يقتلك ويقول انك انتي الي قتلتي نفسك وانتي لو طلعتي دلوقتي مش هتنزلي.- انت فاكر انه اقوي مني!! انا بحركة مني اخلهولك عبارة عن قطعة لحم من غير روح.
- ليز عشان خطري متطلعيش انا مش عايزك تحطي نفسك في مشاكل اكتر من كدة.
سكتنا شوية وسمعت صوت جدتي بتنده عليا.
روحتلها ودخلتني معاها نفس المكتب الي كان فيه جاستن.- تعالي بسرعة اقعدي جنبي.
- ايه الي حصل يا نانا.
- انا كنت بتكلم مع جاستن عادي لاقيت هينري خارج من مكان في الاوضة معرفش جيه ازاي xD وقعد يقول لجاستن انه يبعد عنك عشان ميأذهوش بس جاستن رفض وقال إنه عمره ما هيبعد عنك عشان انتي كل حاجة في حياته دلوقتي.
- بجد!!
بانت عليا أعراض الصدمة اول مرة حد يواجه بابا وهو مش خايف.
- اه بجد...ده كمان جاستن تحداه عشانك ومخفش من الموت...كان ممكن هينري يقتله في أي وقت وأعتقد أنه كان عارف كدة.
- انا مش مصدقة بجد *انا في حالة ذهول*
- لاء صدقي...اوعي تخسريه ياليز ده بيحبك بجد.
انا ابتسمت ووطيت وشي في الأرض....انا بجد بعشقه ده مفيش زيه...أول مرة أحس أن حد خايف يخسرني وبيحبني كدة.
---------------------------------------------------------
انا آسفة بجد اني اتأخرت كدة.
والله كنت هنزله امبارح بس بعد ما كتبت البارت النت فصل والنهاردة كمان كان أول يوم دراسة واتنفخت الصراحة.
وأسفة كمان انه قصير بس هطوله في البارت الجاي اوعدتكوا.
☆يارب البارت يعجبكوا☆
Love ya all beliebers :*
أنت تقرأ
Everything Has Changed
Fiksi Penggemarالحياه مملة. خاصة عندما تكون طويلة جدآ. فهل سيأتي من يغير كل شئ للأفضل!! أم سيغيرها للأسوء!! *characters* Justin Bieber: as himself Leza: Barbara Palvin Eric : Tyler Posey