- Short. Sebab ini hanya permulaan. -
Eunbyeol terjaga akibat mimpi yang pelik itu. Dia memegang pipinya. Basah. Dia menangis? Chanyeol terbangun kerana dia merasakan katil bergerak. -.- Chanyeol menggosok matanya.
" Sayang, kenapa ni? Are you okay? " Soal Chanyeol dengan suara yang serak. Eunbyeol hanya berdiam diri. Chanyeol hairan. Mengapa soalan dia tidak dibalas oleh Eunbyeol. Chanyeol lalu menarik kepala Eunbyeol supaya memandangnya. Chanyeol menekap pipi Eunbyeol lalu mengusapnya. Basah? Eunbyeol menangis ke? Atau menangis dalam tidur?
" Sayang menangis ke? Kalau ada apa-apa bagi tahu oppa. Tengok pipi sayang ni. Basah sebab air mata sayang. " Ujar Chanyeol sambil bercakap serta tangannya sibuk mengelap pipi Eunbyeol yang basah dengan ibu jarinya. Pelik. Kenapa Eunbyeol menangis ketika ini? Jam baru pukul 3 pagi. Aneh sungguh.
" Oppa, Eun mimpi pelik lah oppa. Eun takut. " Balas Eunbyeol lalu memeluk leher Chanyeol. Air matanya bergenangan teringatkan mimpi itu.
Chaneol yang mendengar tangisan isterinya itu lantas mengusap belakang Eunbyeol lembut.
" Gwenchana. Oppa kat sini. Jangan takut ya? " Pujuk Chanyeol sambil mencium ubun-ubun Eunbyeol berkali-kali.
" Oppa, Eun mimpi oppa ceraikan oppa. " Jelas Eunbyeol berkenaan mimpinya. Sungguh dia takut jika mimpi tersebut berlaku kepadanya.
" Shut...shut.. Oppa, takkan ceraikan sayang walau apa pun terjadi. Hanya mati memisahkan kita. Mimpi hanya mainan tidur. Jangan percaya ya sayang? " Eunbyeol mengangguk lemah. Chanyeol mengucup dahi, mata, hidung, pipi dan akhir sekali bibir Eunbyeol.
" Kita tidur balik. Oppa masih ngantuk ni. "
Chanyeol tidak habis menguap dari tadi. Eunbyeol menjeling Chanyeol tajam.
" Kenapa pandang oppa macam nak makan? Sayang nak makan oppa eh? Boleh. Sekarang pun boleh. " Ujar Chanyeol sambil tersenyum nakal. Tangan Chanyeol kini berada di belakang Eunbyeol sambil mengusap. Eunbyeol merasakan bulu romanya mengemang kerana Chanyeol.
" Yah! Oppa! " Eunbyeol menampar bahu Chanyeol berkali-kali. Chanyeol tertawa sambil memegang perutnya.
" Eeeee oppa ni kan! Jahat! " Protes Eunbyeol sambil mulutnya mencebik. Chanyeol menahan ketawa. Mesti jiran-jiran terdekat mendengar suaranya.
" Okay okay. Oppa minta maaf. " Chanyeol mengangkat kedua-dua tangannya ke udara. Eunbyeol tersenyum.
" Kita tidur balik. Oppa masih ngantuk ni. " Eunbyeol mengangguk. Dia dan Chanyeol kembali baring di atas katil dan menghadap satu sama lain. Eunbyeol merasakan jantungnya berdegup dengan laju apabila mukanya tersangatlah rapat dengan Chanyeol. Chanyeol yang sedar muka isterinya merah tersenyum nakal. Idea sudah muncul di mindanya.
Chanyeol memeluk pinggang ramping Eunbyeol supaya dekat dengan dirinya. Ini telah menyebabkan muka Eunbyeol tepat pada dada bidang Chanyeol. Eunbyeol dapat mendengar denyutan jantung Chanyeol dengan berdegup dengan laju.
" Kenapa badan sayang sejuk sangat ni? " Soal Chanyeol sambil menyelit rambut Eunbyeol ke belakang telinga. Eunbyeol menelan air liur dan hanya mendiamkan diri.
" Sayang? Are you okay? " Soal Chanyeol lagi sambil menundukkan kepalanya dan memandang tepat anak mata Eunbyeol. Eunbyeol tidak tersengaja menaikkan kepalanya dan tiba-tiba matanya bertembung dengan mata Chanyeol. Denyutan jantung kedua-dua mereka telah sampai ke paras yang tinggi. Selepas 2 minit berpandangan mata, akhirnya mereka mengalihkan mata.
" Ehem ehem. " Chanyeol berdehem untuk membuatkan suasana tidak menjadi kekok. Eunbyeol sedang bermain dengan dada Chanyeol dengan menulis huruf. Chanyeol berasa geli tapi dalam masa yang sama perutnya ada rama-rama sedang terbang." Errrr. Sayang, goodnight. " Eunbyeol menghentikan dirinya dari melukis apabila dahinya dikucup oleh Chanyeol. Lama. Chanyeol melepaskan kucupan itu lalu mengusap pipi Eunbyeol.
" Mimpi indah ya? " Ujar Chanyeol sebelum memejamkan matanya sambil meletakkan dagunya di kepala Eunbyeol. Dalam diam, bibir Eunbyeol mengukir senyuman.
" Goodnight too. " Jawab Eunbyeol dengan suara yang diperlahankan. Eunbyeol turut sama memeluk pinggang Chanyeol. Pasangan suami isteri itu tidur berpelukan.
- bersambung -
Okay. Ini untuk happy ending punya. Okay saya akan jelaskan kesemuanya.
First, kesemua bab ada nama Sunhee itu ialah mimpi Eunbyeol. Jadi, maknanya Sunhee tidak pernah wujud. Dulu saja dia pernah wujud. Dia dibunuh and dia lah yang perempuan Eunbyeol nampak. ( Boleh rujuk lagi BAB 16 ) So maksudnya bab ini ialah yang real story punya. Okay saya tahu pembaca pelik. Pasal sambungan tu saya buat sebab korang. Saya tahu mesti korang sedih kan dorang bercerai. So, i do it. Maknanya bab sebelum ni korang kena troll. Bukan saya ajar tapi Chen. And this is real story actually. Part ni berlaku sebelum satu bab before Sunhee. Yang lain tu betul. Saya saja buat sad ending dan sambungan. Kalau happy ending tak best kan kalau takda sambungan. Lebih baik saya buat sad ending. So siapa tak faham tanyalah. Tak payah nak buat2 faham. Nanti blur siapa susah? Saya jugak. ^^ Yang happy ending saya akan buat sikit part. Mcm 7 part macam tu. Rugilah siapa tak baca happy ending. ;)
YOU ARE READING
[COMPLETED]My Devil Husband! [ Chanyeol ]
RomancePark Chanyeol dan Choi Eunbyeol dijodohkan oleh kedua-dua ibu bapa mereka. Anak Encik Park telah membuat perkara yang tidak baik ini boleh merosakkan nama baik syarikat Encik Choi. Kehidupan Eunbyeol berubah selepas berkahwin dengan Chanyeol. Dia s...