Vím všechno!

602 78 6
                                    

Nebudu vás už unavovat dalším líčením cesty, takže začnu okamžikem, kdy jsme překročili práh nemocničního pokoje. Na posteli ležela krásná mladá žena snědé pleti, nyní značně pobledlá a s temnými kruhy pod očima.
Jakmile nás spatřila, vztyčila se na lůžku a opět klesla zpět.
"Jdi pryč, Bobe!" oslovila svého manžela zajíkavým hlasem.
"A vy ostatní taky." Dodala vysíleně.
To se mi ale zrovna dvakrát nechtělo. Potřebovala jsem si své doměnky u někoho ověřit, než s nimi půjdu na světlo. A paní Fergusonová by byla ideální... Několika kroky jsem došla až k ní a zašeptala jí do ucha pár krátkých vět. Zatvářila se dost překvapeně, ale zároveň i jako by se jí ulevilo. Podívala se mi do očí a několikrát rozhodně kývla hlavou.
"Věřím, že máte pravdu. Povíte jim to?" Pronesla tak tiše, aby to ani Sherlock, ani pan Ferguson (který stál u dveří a tvářil se, jako by dal nevím co za to, aby mohl vyslechnout náš rozhovor) nezaslechli.
"Pokusím se." Odpovím a povzbudivě se usměji. Vrátím se k oběma mužům.
"Omluvte nás pane Fergusone, ale potřebuji se svým bratrem něco probrat. Osamotě." Prohlásím nekompromisně a vytáhnu Sherlocka ze dveří.
Zastavíme se až u vchodu do sesterny o pár chodeb dál.
"Tak to vyklop, hořím zvědavostí co se v té tvojí hlavě zrodilo za hypotézu." Zamumlal ironicky.
"To není jen hypotéza, Sherlocku!" snažím se ignorovat jak mě podceňuje "Je to přinejmenším obstojná teorie a jsem si jistá, že je pravdivá!"
"Tak mluv." Vzdychne.
"Jde o to, že se někdo pokusil malého syna Fergusonových otrávit. Nejspíš to provedl pomocí šípů napuštěných jedem- v jednom z toulců v hale jich zbývá jen pár. Nejdřív si to ovšem zkusil na psovi, proto je ochrnutý. Paní Fergusonová se pouze pokoušela synkovi jed z rány vysát! Právě mi odsouhlasila, že o všem věděla, ale nechtěla nic říct, aby manžela uchránila před strašlivým zklamáním. Nejspíš si myslela, že dítě uchrání. Ale nikdy by jí nenapadlo, že ji její manžel obviní z něčeho tak neuvěřitelně absurdního." Vychrlím ze sebe šeptem.
"A taky vím, kdo to udělal. Fergusonův syn z prvního manželství. Billy." Dodám triumfálně.
Sherlock sebou při mých posledních slovech trhl.
"Tvé úvahy jsou mnohem lepší, než bych kdy u dívky očekával. Až na jednu drobnost. Billy Ferguson je v tom nevinně."

Tak, jedeme do finále. Tipovačka- kdo, když ne Billy? A proč? Doufám, že se vám tahle část líbila a odměníte jí nějakou tou hvězdičkou :) Dík!
Vaše Lizzie

The Other Holmes Girl- BBC Sherlock FFKde žijí příběhy. Začni objevovat