Další chvíle odpočinku.
Vždy kvůli němu zůstávala na místě tak dlouho, jak jen to bylo možné.
Jenže oni byli všude a čas v Očistci byl pádem do nekonečna.
Cítila, jak kolem nich čichají, slídí a uzavírají kruh.
„Už musíme jít, Deane."
Jindy by na toto oznámení reagoval odpočtem a následně slovem „zážeh!"
Teď jen zvedl unavené oči, plné horečnaté odevzdanosti.
***
Nalezla ho opřeného o kmen stromu.
Hlavu měl skloněnou a skoro vypadal, jakoby spal. Nebýt táhlých kapek krve, které se mu líně spouštěly z vlasů.
Její chvilkovou radost ze znovushledání vystřídala obava z vážného lidského zranění.
Obezřetnost byla na vteřinu vytlačena neakceptovatelnou možností, že ho ztratí navždy.
Poklekla u něj, porušujíc tak pravidla nezastavovat se a být stále v pohybu.
Vzala mu opatrně obličej do dlaní a pozvedla ho. Málem jí vyklouzl z prstů, díky té rudé tekutině, pokrývající mu levou stranu tváře, krku a oblečení.
Otče! Kolik krve v něm mohlo zůstat, když byla všude okolo?
Upnula se k němu vším tím andělským, o co ji ještě toto místo nemělo čas připravit. Zhojit jeho zranění už však nedokázala. „Deane?!"
A opět to byl tón, jímž pronesla jeho jméno, který ho dokázal vytrhnout z bezvědomí a přivolat zpět.
Konečně, i když velice ztěžka, pootevřel oči.
Jenže slova, která vyslovil, byla pro ni pozdním varováním.
„Je to past."
***
Bytosti jako ona nepotřebovaly ke vstupu do Očistce složité vzorce.
O to těžší bylo hledat a najít mezi desítkami milionů duší tu jednu jedinou, byť lidskou.
Nejprve, v tomto prostoru plném krve, kostí a temnoty, ztratila orientaci a hned poté i rozvahu. Připadalo jí, že se pohybuje v kruzích, že nepátrá, ale bloudí.
Nakonec zanechala veškerých fyzických pokusů a soustředila se pouze na svůj vnitřní radar.
Ano, tak to Dean nazýval.
I teď se jeho vědomí zkoncentrovalo k vyslání varovného signálu nastalého nebezpečí, které neviděla přicházet.
Neotočila se, jen ho pevně objala. Zády jí projela bolest těsně předtím, než oba přenesla na jiné místo.
Tím odstartovala neúprosnou štvanici.
***
„Auriel?!"
Byl to jeden z těch vzácných okamžiků, kdy se probouzel a ona byla první, po kom se ptal. Většinou to bylo Samovo jméno, co mělo status záchytného bodu.
Uložila ho tak, aby mu hlava spočívala v jejím klíně. Považovala tuto polohu, vzhledem k jeho nezdravému stavu a zmatenému vnímání reality, za aspoň trochu zklidňující.
„Jsem tu, Deane," přitiskla mu dlaň konejšivě na bledou tvář. I jeho rty jakoby zešedly.
„S-am?" zachraptěl.
ČTEŠ
Zatracení
FanfictionOčistec. Místo, kam po smrti odchází duše všech nadpřirozených bytostí a které nechal Bůh vzniknout pro ty nejhorší, Leviatany. Právě sem je Dean vtažen při zabití jednoho z nich. I když ztracen mezi miliony prokletých, nikdy ne opuštěn. Protože An...