Chapter 3-1

43 3 0
                                    

Rumah Sungjong

Sungjong terus meredah masuk ke dalam bilik Taeyong pagi itu,kes nak bangunkan budak tu untuk pergi sekolah dengan dia.

Taeyong yang tengah sedap berkelubung bawah selimut langsung tak sedar apa dah sebab dia berjaga sampai pukul 3 semata-mata nak tengok bola -.- Haish.. Tak sedar hari esoknya tu nak sekolah agaknya -.-

"Taeyong!!! Ireona!!!" jerit Sungjong.

Dia beranggapan mungkin Taeyong tu akan bangun lepas dengar jeritan dia pagi tu,tapi bila tengok budak tu tak bangun-bangun,dia dapat pastikan memang adik dia yang sorang ni dah tak sedar apa dah.

"Hmm~~ Macam mana nak bangunkan Taeyong ni?"fikirnya.

Dan akhirnya dia dapat idea,lalu dia tersengih-sengih dan berjengket-jengket ke biliknya untuk mengambil handphone.

"Hehehe xD Harap-harap kau bangunlah ya adik kesayanganku xD" Sungjong bermonolog dan menekan butang di tepi handphonenya untuk menguatkan volume lalu handphone nya diletakkan betul-betul di tepi telinga Taeyong dan butang 'Play' di skrin telefonnya terus ditekan. Dan bunyi hilaian seseorang berjaya mengejutkan Taeyong yang sedang lena.

"Omma!!!! Hantu!!!! Tolong Taeyong!!!" Taeyong bingkas bangun dan terlihat Sungjong sedang ketawa terbahak-bahak di sebelahnya.

"Hahaha xD Lawak-lawak xD" kata Sungjong sambil mengesat air matanya yang mengalir kerana geli hati dengan muka Taeyong yang dah pucat.

Taeyong akhirnya menyedari yang dia telah di'prank' oleh hyungnya sendiri lalu dia terus menjerit,"Hyung!!! Neon neomu nappeun saram!!!"

Sungjong pula,tak habis-habis gelak dari tadi,gaya dia pun dah macam sesak nafas sebab penat gelakkan Taeyong.

"Hadoih,hadoih,sakit perut hyung tengok kau Taeyong xD Tulah,lain kali,kalau hyung dah bangunkan tu,kau bangun cepat kalau tak nak kena lagi macam tadi xD" balas Sungjong dengan tawanya yang masih bersisa.

"Huh! Apa bangunkan orang awal pagi ni? Bukan kita selalu pergi sekolah pukul 7.15 ke hyung? Sekarang baru pukul 6.45.. Yang hyung ni pun,macam excited sangat nak pergi sekolah ni kenapa? Nak dating dengan yeoja chingu lah tu! Ingat aku tak tahu ke?"balas Taeyong.

"Pandai-pandai kau je kata hyung nak dating! Hyung siap awal sebab hyung dah janji dengan Ahrin,jiran kita tu yang hari ni kita pergi sekolah dengan dia."

"Eh?? Hyung janji dengan Ahrin noona ke? Apasal tak cakap semalam! Kalau hyung bagitahu awal-awal semalam,100% aku tidur awal! Apalah hyung ni~"

"Apa maksud kau ni? Haa~~ Kau suka Ahrin tu eh?? :3 "

"Anniyo!! Mana adalah hyung!!! Memandai je.."

"Eleh~~ Cakap jelah kau suka Ahrin tu :3"

"Ai~~ Hyung ni -..- Penampar nak penampar? -_- Eii~~ "

"Haha.. Relaks sudah xD Jangan merajuk xD"

"-.- Dahlah hyung... Sakit pulak hati aku dengar.. Baik aku pergi mandi -.- "

"Cepat sikit! Kau ni bukan boleh caya xD"

"Yelah!! Dahlah hyung! Blah kau dari bilik aku! Dah siap nanti aku ketuk pintu bilik kau,syuh sana~ xP "

"Hekeleh.. Berlagak plak kau kan Taeyong.. Yelah,yelah..Aku blah lah ni -.- Cepat sikit~~"

"Yelah.."

Taeyong terus masuk ke bilik air manakala Sungjong pula ke biliknya.

Rumah Ahrin

Flower Boy Next DoorWhere stories live. Discover now