Di sebuah hospital,
Sehun memarkingkan kereta BMW putihnya tepat di hadapan hospital.Dia terus keluar dari keretanya dan melangkah masuk ke dalam hospital dgn tergesa gesa.
"Ada apa yg boleh saya bantu,Encik??"tanya seorg nurse yg menjaga kaunter.
"Boleh tak tolong tunjukkan di mana bilik pesakit yg bernama Yura."
"Bilik Cik Yura berada di hujung sekali yg bernombor 6013."
"Okey......kamsahamida!!"
* * * *
"Mak Cik,macam mana dgn keadaan Yura?"tanya Sehun apabila melihat kelibat Yura tiada di atas katil pesakit.Mak Cik Kim tdk menjawab pertanyaan yg diajukan oleh Sehun.Dia kelihatan sedih dan air matanya galak mengalir bercucur cucuran keluar dari bebola matanya yg merah membengkak.
"Yura......dah...meninggal dunia!!"balas Mak Cik Kim dgn nafasnya yg teresak esak.
"Apa......Yura dah mati.Tak mungkin,macam mana dgn anak saya yg dia kandungkan?"
"Anak kamu selamat dilahirkan.Sebelum Yura menghembuskan nafasnya yg terakhir,dia ada titipkan satu pesanan kpd kamu.Dia suruh kamu jaga baik baik anak tu.Dia adalah darah daging kamu,cucu mak cik..."
"Sabar Mak Cik........Mak Cik kena sabar.Saya janji yg saya akan jaga anak tu baik baik kerana itulah bukti cinta saya kepada Yura.Anak itu adalah hasil yg telah kami semai dgn penuh kerelaan.
Sehun menangis semahu mahunya.Dia merapati anaknya lalu mengucup dahinya dgn penuh rasa kasih sayang yg tersemat di hati.Air matanya masih lagi mahu tdk berhenti mengalir bersama jiwanya yg tersangat sedih.
"Appa janji yg appa akan jaga kamu dan berikan kasih sayang sepenuhnya kpd kamu ."bisik Sehun.
* * * *
"Good morning Tiffany!!"ucap Yoona."Good morning...!"
"Tiffany,kau dah siap ke assigment yg Profesor gatal Kai tu suruh?"
"Dah,semalaman aku tak tidur sbb nak siapkan assigment tu.Kau pulak dah siap ker?"
"Belun lagi,kau tolonglah aku siapkan.......please!!"rayu Yoona.Matanya dibesarkan sedikit utk menunjukkan kecomelannya yg menggodakan.
"Kau ni......memang nk kena.Selalu saje suruh aku siapkan assigment kau."
"Alaa... sekali sekala.Takan tak boleh kot.Kita ni kan chingu.Chingu mesti tolong chingunya yg dlm kesusahan.
Otak Tiffany mula rancak berfikir utk mencari jalan keluar melepaskan diri drpd Yoona.
"Woi tengok tu.Aku ada nampak senior Jung Kooklah. Jahalneyo.....kacaknya dia!!"
"Senior Jung Kook...........mana mana??"Mata Yoona mula meliar memandang ke setiap sudut mencari kelibat Jung Kook.
"Kat belakang dewan tu.Baik kau kejar dia sebelum terlambat."
"Baiklah,pasal assigment tu cancel dulu.Aku nak pergi kejar Jung Kook jap.Hari ni aku nk jadi org pertama yg berjaya tangkap dia."Dengan penuh semagat cinta yg melimpah ruah di hati, Yoona terus menuju ke arah dewan utk menangkap Jung Kook.
"Hahaha.....senang sangat kena tipu!!"gelak Tiffany.
* * * * *
"Hai Tiffany!!"tiba tiba gegendang telinga Tiffany menangkap satu suara yg serak serak basah yg memanggil namanya.Dia menolehkan pandangannya ke belakang dan melihat sesusuk badan yg tegak milik seorg lelaki yg dikenali."Senior Jeon Jung Kook!!"bisik Tiffany perlahan.Entah kenapa nama tersebut terloncat keluar dari mulutnya.
"Awak buat apa kat sini??"
"Saya buat apa lagi,dah tentulah nak jumpa awk.Sebenarnya saya nak bagi keychain anak patung panda ni kat awk."balas Jung Kook sambil mengeluarkan keychain tersebut daru poket seluar jeansnya.
Jung Kook melututkan tubuhnya di hadapan Tiffany lalu bibirnya digerakkan utk mengungkapkan sesuatu."Sudikan awk terima keychain ni sebagai hadiah......tanda cinta tulus saya kpd awk.Tiffany.....sebenarnya saya dah jatuh cinta dgn awk sejak kali pertama kita bertatap mata.Saya tak tahu kenapa setiap kali saya terbayangkan wajah awk,jantung saya akan berdebar debar dan berdegup kencang.Saya berharap agar awk terimalah cinta saya ini!!"Jung Kook mematikan ayatnya lalu menggapai tangan Tiffany dan menciumnya erat.
"Tidak.......aku tak boleh percaya Jung Kook dah jatuh cinta kat Tiffany.Jung Kook oppa tu aku punyer....Kenapa kau kejam sanggup merampas buah hati aku,Tiffany.Betapa kejamnya hidup ini!!"omel perempuan perempuan yg tergilakan Jung Kook.Ada diantara mereka yg hampir hendak menaggis.
Tiffany masih membisu kata.Dia begitu gembira.Hatinya berbunga bunga bagai bunga di taman.Selama ini,cintanya pd sang putera Jung Kook telah pun terbalas.
"Saya.....terima cinta awak.Saya pun sukakan awk Jung Kook."balas Tiffany.Dia segera memeluk Jung Kook.
Semua pelajar yg menyaksikan pertunjukkan cinta antara Jung Kook dan Tiffany memberikan tepukan yg gemuruh.Ada diantara mereka gembira dan ada yg geram.
bersambung....
Nampaknya cinta Jun Kook dan Tiffany mula bercambah.Mampukah cinta ini akan bertahan lama???
Kalau nk tahu baca episod seterusnya....Jangan lupa like cerita ni yer.Maaf jika ada kesalahan dlm saya lakukan. Komenlah.....
YOU ARE READING
LOVE ME RIGHT
Romance"andai ini kisah cinta antara kita,aku rela menerimanya." -Tiffany-