EPISOD 6

60 3 0
                                    

Sehun kelihatan ralit mengulit anaknya yg sedang nyenyak tidur di dlm dukungannya.Otaknya sejak dari tadi lagi bertungkus lumus mencari nama yg sesuai utk anak lelakinya itu.Anaknya telah dua hari dibawa pulang dari hospital dan sekarang Mak Cik Kim yg menjaganya.

"Kalau omma kamu masih hidup,sudah tentu dia gembira melihat kamu yg comel ni!!"kata Sehun.

"Sayang betul kamu kat Kyung Soo.."sapa Mak Cik Kim. Wajahnya kelihatan masih lagi murung dn bercampur dgn sedih.Wajah Yura sentiasa menjadi pemandangan matanya walaupun anaknya itu sudah seminggu meniggalkannya.

"Takan saya harus benci dia.Dia ni kan anak saya.Tapi saya ada dengar Mak Cik sebut sepatah nama tadi."

Walaupun Sehun masih muda dan tdk mempunyai pengalaman utk menjadi seorg ayah yg terbaik,tetapi dia akan tetap berusaha,mencuba utk membesarkan anaknya yg merupakan zuriat yg dihasilkan bersama Yura.

"KYUNG SOO!!"

"Kenapa,kamu suka nama tu?Mak Cik nak namakan cucu Mak Cik ni dgn nama Kyung Soo."

"Bagus jugak cadangan Mak Cik. Sedap bunyinya nama tu.Mulai sekarang appa akan panggil kamu Kyung Soo."
                    *    *    *    *
"Tuk!!..tuk!!..tuk!!..."kedengaran pintu rumah utama keluarga Tiffany diketuk oleh sesorg.Mrs.Sunny iaitu omma Tiffany segera menuju ke arah ruang tamu.Tombol pintu segera dipulas.

"Hai Sunny,boleh tak aku masuk!"kata Hyuna sambil mendekati Sunny.

Sunny kelihatan sedikit gembira.Mukanya terukir satu wajah yg begitu teruja kerana dapat melepaskan kerinduan terhadap kawannya iaitu Hyuna yg telah lama tdk bertatap mata dan bertanya khabar berita.Nafas dihela perlahan lahan utk memulakan bicara.

"Hyuna....chingu aku.Aku ingatkan siapa tadi.Jemputlah masuk."pelawa Sunny.

Hyuna segera melangkah masuk ke dlm rumah tersebut sambil diiringi oleh Sunny.Suhu di luar yg begitu sejuk membuatkan dia berbuat demikian.Dua org sahabat itu berpelukan antara satu sama lain melepaskan seribu kerinduan di jiwa.

"Lama betul aku tak jumpa kau,Hyuna.Kau apa khabar sekarang??"tanya Sunny cuba mengambil berat akan sahabatnya itu.

"Aku still macam ni.Sihat aje......kau pulak??"

"Separti yg kau tengok.Anak tunggal kau yg lelaki tu dah kahwin ke belum.Lama betul aku tak jumpa dia sejak tiga tahun yg lepas.Mesti dia dah besar panjang sekarang!!"

"Anak bujang aku tu belum kahwin lagi.Tahun ni dia dah masuk umur 29 tahun.Aku terliur sangat nak timbang cucu.Tapi masih tak kesampaian"balas Hyuna. Pandangan matanya dialihkan sedikit pd bingkai gambar yg terpamer gambar seorg gadis yg dlm lingkungan 19 tahun.Wajah cantik gadis sunti tersebut benar benar menarik perhatian dan minatnya.

"Tu gambar anak perempuan kau ke??"tanya Hyuna iginkan kepastian yg menjadi beribu persoalan di minda.

"Dae......kenapa??"

"Cantik betul anak gadis kau.Aku berkenan sangat.Dia dah berpunya ke belum."

"Belum lagi!!Dia still dara dan masih  belajar kat kolej.Nama dia Tiffany."

"Boleh tak kalau aku nak kenal dia dgn lebih dekat.Aku nak ajak dia dinner malam esok.....Hmmm, sebenarnya aku ada satu idea.Apa kata kita jodohkan Tiffany dgn anak aku Sehun.Aku rasa macam secocok aje mereka berdua."

"Betul ker.....aku pun tak kesah.Lagipun aku sudi terima Sehun sebagai menantu dan husband kepada Tiffany."balas Sunny.

Hai....saya nk ucapkan terima kasih kpd semua followers saya yg sudi follow saya.

Pernah tak korang baca cerita "In a revenge of love "dan "Sleep with the devil".Saya sgt suka cerita tu....

LOVE ME RIGHTWhere stories live. Discover now