Part 10

1.8K 146 1
                                    

Yein dibawa ke sebuah bilik yang besar. Yein diminta duduk di atas katil di dalam bilik itu.

Salah seorang maid membawa sepasang gaun bewarna putih lalu diberikan kepada Yein.

"Uh ..ni untuk ape yer sebenarnye"tanye Yein kepada maid itu"

"Pakai"

"Tapi kenape saye kene pakai,mane Jungkook.Saye datang sini sebab nak temankan die jer .bukan ape"

Yein menjelaskan satu persatu kepada maid itu.Maid itu hanye tersenyum sehingga menampakkan lesung pipitnye.

"Saya hanye menurut arahan "

Yein diminta untuk memaki gaun itu.kemudian yein disolek .Yein tidak ubah seperti seorang bidadari .

Setelah selesai menukar pakaian. Yein sekali lagi mengikut lelaki tua itu menuju ke sebuah bilik .Yein sangat terpegun melihat keindahan di luar rumah itu.

Sampai sahaja Yein di depan pintu bilik.Yein diminta untuk masuk ke dalam bilik itu.Yein melihat ade seseorang berdiri berhadapan tingkap.Yein melangkah perlahan - lahan menuju ke lelaki itu .

"Jungkook?"

Sejujurnye Yein tak pasti yang itu Jungkook.Tapi hatinye tetap mengatakan itu Jungkook.

Lelaki itu berpaling ke arah Yein.Tepat sekali sangkaan Yein.Jungkook memandang Yein sambil tersenyum.Jungkook terpegun melihat kecantikan yein memakai gaun putih ..ditambah lagi dengan solekan.

Gulp ,Yein ke ni..asal die cantik sangat.

"Jungkook ?"

"......."

"Jungkook".

"Oo...o .yer na..na..pe ?Jawab Jungkook tergagap-gagap

"Kenape saye pakai macam ni.Awak kate nak ambik barang .Tapi lain dah ni"

"Saye nak bawak awak pergi jumpe omma appa saye. Nak kenalkan yeoja chingu saye kat dieorang "

"Giler ke, saye ni baru kenal awak tau. Lagi satu saye ni miskin tak same taraf macam awak"

"Maksudnye kalau awak kaye awak nak lha kat saye kn ?"

"Mane adeeee"

"Hehe, yer lha tu dalam hati nak"

"Ishhh, mane ade "

"Okey lha jomm. "

"Nak pergi mane? "

"Makan ngan omma appa saye lha"

"Ta.. ta..pi"

Belum sempat Yein menghabiskan ayatnye,Jungkook sudah menarik pergelangan tangan Yein. Jungkook membawa nye menuju ke ruang makan.

Sampai sahaja di ruang makan. Jungkook menunduk hormat kepada kedua orang tuanye,begitu juge dengan aku. Takut menyelubungi diri yein.Puan Jeom dan Encik Jeon memandang Yein.Yein hanye tersenyum pakse.

"Halla? "

Yein tersentak dengan name yang dipanggil oleh Puan Jeon itu.

Halla ? .Macam mane dorang boleh kenal Halla ?

"Aniya omma, die bukan Halla die Yein..."

"Ouh ,kalau macam tu .Duduk lha"Puan Jeon meminte Yein untuk duduk.Yein duduk bersebelahan Jungkook

"Omma ,Jungkook mintak diri nak pergi tandas dulu eah ."

"Nae" jawab Puan Jeon

Rase takot masih menyelubungi diri Yein.

"Dah lame kamu kenal Jungkook ?"Tanye Puan Jeon kepada Yein

"Tak ,baru pagi tadi .Die cakap nak ambik barang "tergagap - gagap Yein menjawab soalan yang ditujukan Puan Park

Puan Park tersenyum memandang Yein.Puan Park mengusap lembut pipi Yein.

"Halla ,omma rindu Halla."suare kecil Puan Park

Jungkook datang semula ke meja itu sambil tersenyum.Jungkook masih tidak mengetahui ape yang berlaku sebentar tadi.

Setelah selesai makan malam,telefon Yein berdering menandakan ade panggilan masuk.Yein meminta izin untuk menjawab panggilan tersebut.

"Annyeonghaseyo"
"Yein,dah balik ke? "
"Be...be..lum"
"Nape tak balik lagi,sekarang ni Yein kat mane"
"Kat rumah kawan Yein, unnie dah balik ke? "
"Unnie kat kedai. Jap lagi unnie balik"
"Ouh okey, bhaii"
"Bhaii"

Yein meletakkan panggilan kemudian menuju semula ke meja makan. Yein meminta izin untuk pulang.Yein meminta untuk menukar pakaiannye sebelum dia pulang ke rumahnye.

Yein menuju ke tempat di mana die menukar pakaianye.Setelah selesai menukar pakaiannye,Yein mecari beg sekolahnye. Die mencari di merata tempat.

Ishhhh, mane ni,tadi aq letak kat situ jer. Dalam laci tu ke.

Yein membuka laci itu perlahan-lahan.Tepat sangkaan yein.Beg kepunyaannye kemas di dalam laci itu.Tiba - tiba die ternampak gambar Jungkook bersama seorang perempuan.

Halla?ape hubungan die dengan Jungkook. Aku tak payah masuk campur lha.

Yein turun semula ke tingkat bawah.Kelihatan Jungkook sedang menunggunye di ruang tamu. Yein tersenyum lalu menunduk hormat kepada Puan Jeon dan Encik Jeon.

"Yein. "

Yein memandang ke arah Encik Jeon

"Nae"
"Yein balik dengan sape "
"Naik taxi"
"Jungkook, bawak Yein balik.Bahaye.Lagipon mane ade taxi malam-ii macam ni "
"Nae"jawab Jungkook

Jungkook menarik tangan Yein menuju ke motosikal miliknye.

"Jom"
"Nak pergi mane "
"Hantar awak balik lha "

Yein membonceng motosikal yang dibawa oleh Jungkook.Yein memeluk pinggang Jungkook kerane Jungkook membawa motosikalnye terlalu laju.

"Rumah awak kat mane. "

"Kat taman xxxxx "

"Tu kawasan perumahan saye jugak, kalau macam tu senang lha saye nak jumpe awak"

Haaa ? Kawasan perumahan die.Berape banyak rumah yang die ade ni ?

"Okey, dah sampai.Gomawo Jungkook "

Jungkook turun dari motosikalnye dan melangkah menuju ke Yein.JungKook memegang bahu yein dan lagi sekali Jungkook menciumnye.Kali ini Yein membalas .Setelah 2 minit Jungkook meleraikan kucupannye.Yein memegang bibirnye yang sudah dicium oleh Jungkook

"Yein ,Yang tu rumah saye .Kalau ade ape - ii Panggil jer saye.Nanti saya datang."

Mak aii besar gilerr rumah die ,takkan die dudok sorang .Lantaklah bukan masalah aku.

"Ouh .ok ,saye masuk dulu yer"

Ok.

Tanpa membuang masa,Yein berlalu pergi meninggalkan Jungkook.Yein masuk ke dalam rumah itu dengan senyap ..takot -ii mengganggu orang lain..

Aaaaaa !finally update gak.huhuhuhuhu ..nak mintak comment boleh ,panjang sangat ke ..hihihihi tetibe idea datang tidak dijemput..senanye nak wt ff ni chapter die pendek jer...tak tau habis biler...Dah chapter 12 tapi masih hari yg sme ...huhuhuhu......mengape - mengape..

-------------------------------------------

Halla ? Ape hubungan Halla ngan Jungkook ?

Ape hubungan Halla ngan Yein ?

Sape sape sape sape sape ..banyak nyerrrrrr hahahahah

Tunggu next chapter eah

[#]thank read , vote and comment

[#]Love you reader

[#]Gud luck sape yang ambik UPKK and PT3.

[#]byeeeee











[[Complete]]My Love just for you,jeon jungkook[Jungkook malay fanfiction]Where stories live. Discover now