❤️LAZERGAMES❤️

56 3 1
                                    

Lauras POV:

Lazergame? Aldrig. Aldrig i livet. Inte en chans att jag skulle sätta på mig en dum dräkt man måste bära och springa runt i ett stort, mörkt rum med massa ojämna väggar och olika våningar. Aldrig.

"Kom igen, Laura!" tjatar Rocky. "Det är jättekul, jag lovar!"

För trehundrafemtiofjärde gången denna morgon skakar jag envist på huvudet. Under hela frukosten har R5, Ryland, Vanessa och Rico försökt tvinga mig och Raini att åka till en laserhall som finns några mil bort för att spela Lazergame.

"Rocky, jag vet inte ens hur man gör!" gnäller jag i ett försök att slingra mig och tar en tugga av min äggröra.

Rocky, Ross och Riker himlar med ögonen samtidigt.

"Säkert Laura, det tror vi absolut på", säger Riker sarkastiskt. "Kom igen."

"Ja, kom igen!" peppar Ross. "Allt man behöver göra är att springa och skjuta!"

"Dessutom kommer en guide att berätta hur man gör innan vi får gå in", fyller Vanessa in innan jag hinner få en syl i vädret.

Jag kollar uppgivet på Raini.

"Okej då", säger vi tillslut. "Men bara för att vi är så snälla."

Rydel flinar glatt och gör tummen upp.

***

"Varför gick vi med på det här?" väser Raini ur mungipan samtidigt som Riker betalar för två omgångar Lazergame.

"Jag vet inte!" viskar jag tillbaka.

Paniken stiger så fort en manlig guide för med oss till en slags garderob och tar fram stora skyddsdräkter ur skåpet. Han ger mig den minsta och eftersom den är så tung får jag hjälp att föra den över huvudet. Trots att den ska föreställa liten sitter det hårda materialet som en vid klänning på mig.

På magen sitter en inplastad liten mackapär som tydligen ska lysa mitt lags färg när spelet börjar.

Det går fort för de andra att få på sig sina dräkter och det går ännu snabbare för guiden att skriva in våra namn på datorn. Vi får själv välja lag och det slutar med att killarna blir lag vinröd och tjejerna plus Ross blir lag ljusblå.

"Spelet går till så att ni ska skjuta med lasergevär på andra lagets lysande punkter. Träffar ni får ert lag poäng så se till att själv inte bli träffade. Man har oändligt med skott och blir man träffad dröjer det sju sekunder innan man kan skjuta någon igen. Uppfattat?" säger guiden och alla nickar. "Då så, nu kan ni springa in i hallen och om trettio sekunder sätter jag igång gevären."

Jag knäpper loss mitt gevär från midjan och springer in efter alla andra genom en dubbeldörr.

Mackapären på magen börjar lysa ljusblått och en förinspelad röst ropar:

"Go, go, go, go!"

"När spelet börjar håller alla ihop, okej?" säger Rydel och vi andra nickar.

"Isåntfall är vi redo", säger Ross leendes och så börjar första spelet.

__________________________

TAGGA R5 KONSERT IKVÄLL😍😍😍
(Fast har ingen WI-FI så kapitlet kommer ut efter konserten men ändå)

Raura hahaDonde viven las historias. Descúbrelo ahora