"Okay just this time and if the reason ain't strong enough to make me forgive you then both of you fuck off.Deal?" kata aku.
"Yes, Deal." balas Imran.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Imran dan Ashraff datang ke rumah aku nak mintak maaf. Aku dahlah demam dengan mood tak ada diaorang pulak datang pepagi ni, serabut kepala otak aku. Nak tak nak kene la dengar apa yang dia nak cakap.
"Jay, tadi apa yang kau nampak tu tak ada apa apa makna pun. Dia tu tiba-tiba datang and kacau aku, aku nak jumpa kau sebab nak ajak keluar. Aku cerita la kat Ashraff yang aku nak ajak kau tetapi minah tu datang and sabotaj aku supaya dia nak kau nampak aku ni main main dgn perasaan kau. Aku suka kau Jay, aku suka kau sangat sangat. The first time we met i thought i saw my soulmate. And when you teach me math it makes me think that wow thats a bonus but when you laugh oh god, my heart beats faster than ever. I like you because you are one of a kind and i want to spend my whole entire life with you. If you don't feel the same i think it wasn't meant to be but i will always love you Jay." kata Imran dengan nada suara merayu.
"Kau tengok Jay, panjang kebenor ayat dia untuk kau. Hargai la dia hehehehe."celah Ashraff.
"Ashraff! Kau takda kene mengena en so shut up." marah aku.
"Sorry sorry heheheh okay sambung." balas Ashraff.
"so what do you say Jay? Do you feel the same or not?" Imran bersuara dengan muka sedih.
"I.....I.....I don't know." jawab aku.
"You what?" Imran berkata dengan muka terkejut.
"I don't know okay. I don't know!!" ujar aku lalu masuk kedalam rumah dan tutup pintu.
"Jay!! Jay!!" Jerit Imran sambil mengetuk pintu banyak kali.
"Just leave me alone Imran." jerit aku dan terus berlari ke bilik aku.
Aku menangis sampai tertidur.Telephone aku berbunyi bunyi dari tadi, aku tengok phone missed call sebanyak 10 daripada Imran, 15 missed call daripada Ashraff, 5 missed call daripada geng aku. Terlupa aku nak makan ubat doktor suruh, tiba-tiba kak Mira masuk.
"Dik, kenapa dik buat Imran macam tu? Akak tengok kesian dia terseksa." kata Kak mira.
"Bukan dik seksa dia, adik tak nak bende lepas berlaku balik kat adik. Akak nak ke tengok adik nangis lagi teruk macam dulu?" tanya aku.
"Laa pasal tu je ke? Adik kene bagi dia peluang kedua, semua orang perlu diberi peluang kedua. Mana la tahu dia tu baik gila bukan macam yang lain. Adik suka kat dia kan???" balas akak mira.
"Suka tu memang suka kak, tapi adik takut bende tu je. I need some time to really like him, get to know him better. Kita mana boleh suka orang tu terus." ujar aku.
"Yeay adik suka dia, adik suka dia. Takpe akak ada plan adik just tidur je okay." menjerit kak mira sambil turun ke bawah.
Apa la plan yang kak Mira nak buat nanti, harap-harap bukan bende pelik. Phone berbunyi, call daripada Ashraff. Aku angkat lalu terdengar suara merayu daripada Ashraff.
"Jay, Alhamdulillah kau angkat. Ya Allah Jay kau kenapa buat Imran macam tu??? Jay kenapa kau kejam sangat. Imran dia senyap je dari tadi tak bersuara." kata Ashraff.
"I'm sorry Ashraff aku takut bende sama berlaku balik and tell him i'm sorry and i'll make it up next time. Goodbye." kata aku sebelum meletakkan telefon dan bergerak ke tandas untuk mandi.
----------------____________________________________________________________________________________
Ashraff dan Imran duduk di padang sekolah sementara menunggu Adam dan Iqram datang.Mereka senyap dari tadi kerana terkejut dengan apa yang berlaku.
"Imran, aku ada something nak bagitahu ni. Kau kene dengar elok-elok." kata Ashraff.
Imran hanya mengangguk tanda 'okay'.
"Jay ni sebernanya dia suka kau......" belum habis bersuara, Imran lompat kegembiraan.
"Eh kau duduk dulu belum habis lagi. Okay sambung, dia suka kau tapi dia takut yang kau ni sama macam semua lelaki dia pernah suka. Dia taknak bende buruk berlaku balik. Sebab dulu dia ada suka sorang ni and then lelaki tu bagi harapan kat dia and then tinggalkan dia macam tu je. Dia nangis teruk berhari-hari tak sekolah. Aku pun risau gak takut bende tu berlaku balik tapi aku percaya kau berbeza, kau suka sangat kat dia kan Imran?" berucap panjang Ashraff memberitahu sebab.
"Weh kau ada rasa ke aku ni kejam sangat sampai nak buat macam tu kat dia. Ya Allah aku suka dia sangat sangat weh. Setiap kali aku tegur dia, aku takut aku panik je bila dia datang oh and bila dia gelak Ya Allah gembira hati aku pandang. Dia tu mampu buat aku gembira bila aku sedih by just doing nothing. I need her right now, help me Ashraff." balas Imran.
"Okay kau dah tunjukkan bukti yang kau suka sangat kat dia. Aku ada plan tapi kita kene mintak pertolongan daripada geng dia. Jay ni susah nak suka dia tapi kau lain, kau jangan sakitkan hati dia pulak. Aku belasa kau nanti, aku tak tipu eh." kata Ashraff sambil membuat tangan nak tumbuk ke arah Imran.
"Okay okay abg besar saya takkan sakitkan hati dia." balas Imran.
Adam dan Iqram datang menuju ke arah Ashraff dan Imran. Mereka bergerak menuju ke geng Jay dan duduk bersama mereka.
"Weh korang, aku ada something nak bagitau ni tapi don't tell Jay." kata Ashraff.
"Eh korang dua pergi mana menghilang, homework banyak dowh. Ha ape yang kau nak bagitau sangat smpai Jay tak boleh tahu." Balas Nia.
"Macam ni..........." selepas beberapa jam bercerita tentang plan diaorang,
"Baiklah boss, aku suka plan ni. I can't wait." kata Afira lalu masuk ke dalam kereta.
____________________________________________________________________________________
"Weh Jay kau pergi en sekolah esok, aku rindu kau dowh." Kata Afira.
"Tulah aku pun. Ramai orang rindu kau." Kata Nia.
"Kau dah okay ke Jay?" tanya Bell.
"Ape cerita kau dengan Imran." tanya Nia
"Aku okay je just pening sikit dan selesema. Tk ada apa apa Nia. Nothing happen." balas aku.
"Aku dgr dia datang rumah kau tadi, What happen?" kata Afira
After a lot of talking on oovoo, all of them went to sleep except for Jay.Aku tak boleh tidur sebab aku risau pasal Imran, after all the yelling at him aku takut dia takkan maafkan aku dah. Menyesal pun tak sangat. Tunggu jelah esok. Aku call Ashraff, ingatkan dia tak angkat tapi pergh laju je dia angkat.
"Hello Jay, kau okay tak? Risau aku, Risau Imran." kata Ashraff.
"Aku kacau ke kau Ash? Aku okay je just pening and selesema. Risau? Aku risau pasal Imran. Dia okay tak? Dia maafkan aku tak?" tanya aku.
"Tak kacau pun la. Oh get well soon dear. Yelah risau call tak angkat text tak balas, ha baru tahu kau menyesal. Dia okey je dia dah lama maafkan kau Jay, weh dia suka kau sangat sangat la beb."
"Thanks. Sorry tak angkat or balas, takde tenaga nak buat apa apa. Aku pun suka dia weh, tapi kau tahulah macam mana aku ni. Okayla aku penat esok jumpa. Bye Ashraff."kata aku
"Bye Jay , can't wait to meet you tomorrow." kata Ashraff.
As usual aku gosok gigi and check phone and then go to sleep. Aku takut nak sekolah esok sebab takut apa yang berlaku je esok tapi aku suka sebab aku nak jumpa dia and mintak maaf kat dia.
Goodnight.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dont forget to vote my story and i'll try to keep on doing this.
thank you for reading i appreciate it.
:))))))
YOU ARE READING
Tidak semua sama
Non-Fiction"weh Jay ada budak baru masuk kelas kita ah" kata nia kepada aku dengan cemas "katanya lelaki, ha tu dia budak baru tu" celah afira sambil menunjuk kearah sekumpulan perempuan yang sedang menjerit-jerit. Namanya Imran irwan , anak kepada datuk khai...