5:30 a.m
Phone aku berbunyi menandakan tiba masanya untuk bangun dan bersiap. Aku bangun ambil tuala dan phone terus bergerak ke tandas. Aku meletakkan phone di atas meja sinki dan membuka lagu kegemaran aku by Troye Sivan. Habis mandi aku pakai baju sukan sekolah and then pakai tudung lepastu gerak ke meja makan. Di meja makan ada kak Mira dan pak cik Faizal menunggu aku seperti biasa. Jam di phone menunjukkan sudah pukul 6:10, Aku terus whatsap geng aku.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
gema sepi gadis gadis:)
geng aku gerak dulu, jumpa kat sekolah>
Nia
<Baik.aku pun, jumpa kat sekolah!Afira
<Tunggu aku tau nanti!!!Bell
<Aku dalam kereta ni korang yang lembap.HAHAHAH!!!
BYEEE!!!>Siti
<LEK AH GUYS BARU NAK MAKAN.HUWAAA!!!Arysh
<Best ah korang. aku kat kampung ni hurmm. byeee!----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sampai je aku kat sekolah aku terus menuju ke kantin dan duduk minum air. Tiba-tiba datang Ashraff and Imran. Aku baru nak gerak tetiba Ashraff tarik tangan aku paksa aku duduk.
"Jay dudukla, janganla gerak. Sian aku and Imran penat mencari kau."gurau Ashraff.
"Biarla aku nak buat apa. Aku tak suruh kau cari aku pun kan, kau yang menggada ngada nak cari aku."balas aku.
"Eh kau, yelah. Aku tengok kau sorang je so aku teman la kau.Kang tak pasal pasal ada orang kacau kau ha menyesal nnti." ujar Ashraff.
"Yelah yelah, thanks bro."kata aku sambil senyum.
"Hi Jay. Goodmorning." celah Imran tersenyum.
"Hey, morning." balas aku tanpa memandang muka dia.
"Hmm sorry for yesterday. I didn't mean to ruin your day.I just...." belum habis bercakap Nia datang.
"Hey Ashraff jom ke bilik kaunseling jap cikgu panggil." datang Nia sambil tarik tangan ashraff bawak lari.
"WEH." kata aku.
"BYEEE GUYSS." balas Nia dan Ashraff.
Ashraffdan Nia meninggalkan Imran dan Aku berdua di kantin.Suasana memang pelik sebab kitaorang dua senyap.Tiba-tiba Imran bersuara.
"Jay are you giving me the silent treatment?" Tanya Imran.
"Maybe." balas aku.
"Please hear me out, i have a lot of explaining to say. Please i beg you." merayu Imran.
"Talk." kata aku sambil memandang muka Imran.
"First i want to say sorry and......" tiba tiba Imran berhenti seketika and dia pandang muka aku.
"Pehal kau tiba-tiba stop ni?" tanya Aku.
"I'm admiring you face, its been a long day since i saw your face." balas Imran.
Aku tergelak dengar apa yang dia kata sebentar tadi.
"oh and your laugh i miss it a lot." sambung Imran.
YOU ARE READING
Tidak semua sama
Non-Fiction"weh Jay ada budak baru masuk kelas kita ah" kata nia kepada aku dengan cemas "katanya lelaki, ha tu dia budak baru tu" celah afira sambil menunjuk kearah sekumpulan perempuan yang sedang menjerit-jerit. Namanya Imran irwan , anak kepada datuk khai...