BAB 7

33 6 0
                                    


"Sekarang ni aku nak kau balik dulu esok kita start plan, malam ni aku call kau. I mean like balik balik rumah bukan pergi menggatal dengan betina lain. paham!" marah Imran.

"Thanks bro , you are the best dude." kata Adam lalu beredar pulang.

____________________________________________________________________________________

Aku bawak Nia duduk sebelah aku. Bila aku pegang dia, Nia macam terkejut dan dia tanya aku what just happened. Aku tenangkan dia kemudian orderkan air untuk dia.

"Nia kau okay tak? Pasal Adam tu...." belum habis Nia potong aku.

"Biarla dia aku malas nak pikir pasal dia, dia tak sayang aku so aku buat bende yang sama. Hidup kene adil." kata Nia sambil menghirup air ice lemon tea yang baru saja diletakkan tadi.

Imran datang lalu duduk didepan aku. Imran membuat isyarat mata kat aku, tapi Nia perasan.

"Aku okay je Imran, dah jom makan nanti makanan sejuk ." kata Nia.

"Baikla Nia hehehe betul eh kau okay, kalau tak aku belasah Adam nanti." gurau Imran.

"Eish Imran, dia kata okay okay jela dah makan sebelum aku habiskan kang."celah aku.

"Eh kau asyik makan je nanti gemuk macam mana, ha aku jugak yang susah." gelak Imran.

"Apehal lak kau yang susah, badan aku en so aku la yang susah." balas aku.

"Yela aku yang susah,  aku nanti kene jaga kau." Jawab Imran.

"Siapa suruh jaga aku ha siapa suruh." balas aku.

"sebab aku yang nak jaga dah bukak mulut besar besar." Imran kata sambil menghulurkan sudu yang ada nasi.

"Korang dua ni aku tengok macam suami isteri pun ada gak tapi couple yang jenis macam budak budak.HAHAHAHAH" gelak Nia sorang-sorang.

"BLUWEK." balas aku.

"Insha Allah." kata Imran.

____________________________________________________________________________________

Adam's pov 

Adam menelefon Nia selepas dia sampai di rumah. Nia tidak mengangkat call Adam. Adam risau yang Nia maybe ada accident ke apa so Adam pergi rumah Nia lalu memberi salam.

"Nia Assalamualaikum. Nia oo Nia." jerit Adam.

"Waalaikumussalam siapa tu?" tanya Nia.

"Ni aku Adam, bukakla pintu." balas Adam.

"Balikla Adam dah petang ni, esok sekolah, aku ada banyak homework. Jangan kacau aku." marah Nia.

"Aku takkan balik selagi kau tak bukak pintu ni. Kalau tak aku panjat pergi ke tingkap kau. Bukak pintu ni sekarang." Jerit Adam.

Nia bukak pintu, tak sempat nak pandang muka Nia, aku terus tarik tangan Nia dan peluk dia kuat kuat. Aku taknak lepaskan Nia. Nia la yang stay walaupun aku ni perangai macam cibai. Dia la yang selalu ada bila aku perlukan. Mak Ayah dia dah bagi restu and aku takkan sia siakan peluang itu. Dia la orang yang aku nak habiskan masa aku buat selama-lamanya. Aku nak dia jadi ibu kepada anak aku nanti. 

"I can explain Nia, please just hear me out. Give me one more chance and i won't mess things up I swear." aku bisik kat Nia.

"I'm not mad at you but why did you do that? Best sangat ke sakitkan hati aku, aku buat apa kat kau sampai kene balasan macam ni?" kata Nia menangis.

Tidak semua samaWhere stories live. Discover now