Part 11

1.8K 137 10
                                    

Yein mengeringkan rambutnye. Dia baru sahaje selesai mandi .Die duduk di kerusi berhadapan cermin.Die melihat wajahnye kemudian memegang bibirnye.

Yein melompat - lompat seperti monyet di dalam zoo tanpa sebab kemudian baring di atas katil.Hampir patah katil itu dibuatnye.

Yaaaaaaaahhhh .ko ni dah giler ke Yein .Apakah ?Kenape aku jadi macam nie ? Takkan aku dahhh fall in love kat mamat kerek tu ?arhhhhhh

Yein mengusutkan rambutnye .Ya .!jika orang lain nampak keadaan dirinya sekarang .,mungkin akan menyangka die lari dari hospital sakit jiwa.Dengan rambut yang seperti terkena elektrikk.Apakah ?

Tiba - tiba pintu bilik Yein dibuka .

"Ommo !"

Jatuh barang yang dibeli oleh unnie Yein.Unnie Yein atau dikenali sebagai Seunghee seperti nampak hantu .

"ARHHHHHHHHHHHH !"

"Yaaa unnie ..ni Yein lhaaa ...tak payah lha terkejut sangat.Ishhh. "

"Yang ko macam hantu ni dah kenape ? "

"Orang keringkan rambut lha .Unnie beli ape ?biler barang - barang kite nak sampai lagi ?"

"Unnie beli makanan sikit,ko tu bukan boleh berlapar sekejap...barang kite sampai esok kalau unnie tak silap.wae? Kalau barang sampai awal bukan ko nak tolong angkat pon .."

"Mane ade .Dah lha Yein nak tido.Unnie keluar lha ,esok Yein nak skolah lagi"

"Aishh budak nie ...tak pernah berubah ."

Seunghee keluar dari bilik tidur Yein. Kelihatan di situ Yein masih lagi dengan keadaan seperti hantu.

Yein kemudiannye duduk dihadapan cermin dan menyikat kembali rambutnye.Die duduk termenung sambil melihat bulan yang sentiasa terang pada waktu malam.Yein tersenyum .

Jungkook 's house

Suasana rumah agam itu tidak ubah seperti circus 24 jam.Penuhh dengan keriangan .Rumah yang didiami oleh 18 orang penghuni itu tidak pernah diam.Ade sahaje yang ingin mereka lakukan.

"Arhhhhhh ,lipas - ii ommma TOLONG !!!!!!"

Jeritan seseorang yang takut akan lipas yang comel itu mampu memecahkan gegendang telinga penghuni rumah itu.

"Jap, jap ...PAP !!

Akhirnya, lipas kecil lagi comel itu mati ditangan Kai.Suasana menjadi sepi dan mata kini tertumpu ke arah Tao yang berdiri di atas meja.oh !apakah ini ?

"TAOOOO!KAU NI MEMANG LHAAAA"

Kali ini mula sesi kejar mengejar di antara D.O. dan Tao.D.O. dengan berpegangkan sudip tidak mahu mengalah .Mane tak nyer tercampak telur yang baru digoreng ke mukanye biler terdengar jeritan Tao.

Walaupun sedemikian ,Tao sudah pon rebah di lantai apabila diketuk kepalanya oleh D.o.

Yang lain ?

Hanye menjadi pemerhati yang setia ,dari mulenye sesi pengejaran tadi.

Jungkook membuka pintu dengan perlahan ala - ii gaye pencuri.

"Lambat balik harini ,pergi mane ?sergah Rapmon

Hampir gugur jantung Jungkook.

"Tadi gi umah omma ,pastu singgah kedai jap ,beli barang."
"Okey"

Rapmon berlalu pergi meninggalkan Jungkook.Jungkook masih terkial - kial di hadapan pintu masuk

Fuhh nasib baik Rapmon tak fikir lain

Jungkook menaiki tangga dengan perlahan .Dia membuka pintu bilik lalu merebahkan dirinya di katil.

Agak - agak Yein buat ape sekarang.Tapi ...kenape perasaan aku pelik biler dekat dengan die ?

Akhirnye Jungkook terlelap.

"HYUNGG !!!!!!"
"OPOCOT MAK KOOO"

Telur goreng yang telah digoreng oleh D.O. sekali lagi terbang di angkasa -,- .

Tanpa menunggu minit yang lain..D.O. mengejar empunye suara itu .Kali ini die tidak membawa sudip tapi membawa kuali .

Empunye suare itu diketuk dengan kuat oleh D.O.Yerr manusia yang telah diketuk kepalanye itu bernama V .

"Hyung ! Boleh amnesia kalau setiap hari macam ni T ,T" laung V dalam kesakitan .

"Erhhhh ,dah kenee goreng telur skali lagi .."bebel D.O. sambill membawa kuali kesayangannye itu .

Intro sikit pasal dorang nie

Xiumin ,RapMon,Suho,Suga,

-Dorang ni serius sikit.Lead bodyguard Jungkook.RapMon ?Die pakar dalam gaduh - ii ni e

Jin ,D.O.

-Dorang ni untuk masak jer .Tpi jangan ingat dorang tak ganas.Tengok macam D.O. tadi Kuali pon boleh diketuk orang .

Kai,Jhope

-Dance4lyfe.com ...sme yang dorang buat confirm ade kaitan ngan menari .Gadoh pon mesti menari .

Lay ,V ,Tao

-Jangan main - main ngan dorang .Penceria keadaan .Kire kalau dorang takde ni rumah jadi Krik- ii.

Luhan ,Kris ,Chanyeol,Baekhyun

-....... tak tau nk describe ape .Dorang ni antare yang ramai fan.Almaklumlah kan hensem.Ceria .macho and bla bla bla

Jimin

-heh .Die ni belajar kat London.Walaupon takde die rumah tetap riuh jugak ..huhuhu

Sehun

-Hohoho yang nie .Baru balik dari Canada.Akan bersekolah dengan Jungkook jugak .Ade hati kat si Eunji tapi malu malu beruang lha katekan .

Zelo

-Ngeh yang nie 2×5 gak ..same macm Sehun .Ade hati kat Nae Eun ..tapi Nae Eun ni ramai peminat.So ? Susah lha die nak luahkan.

P/s:sorry kalau intro nie agak keterlaluan.Author nak wat ff ni ade lwk - ii skit .Hope jangan marah pasal intro tu.

-------------------------

[#]HAPPY 1K READERS
[#]TAK TAU NAK CAKAP APE .TERLAMPAU GEMBIRE SAMPAI TAK INGAT DUNIA

[#] THANK 4 READ AND VOTE.

[#]Bow .



[[Complete]]My Love just for you,jeon jungkook[Jungkook malay fanfiction]Where stories live. Discover now