BAB 10

62 9 0
                                    


Afira's pov.

"ARYSH!!! Nasib baik kau dtg kalau tak aku sorang je harini. UGH I MISS YOU SO MUCH. How's your grandma? Is she okay?." tanya aku sambil peluk Arysh kuat-kuat.

"Ya Rabbi, terkejut aku Afira. MISS YOU TOO. Dia okay je, sekarang dia dekat hospital tengah recover. Mak aku kata dia jatuh time nak angkat beras yang jiran belikan. Rupa-rupanya dia dah tak larat nak angkat bende berat. Tenaga dah kurang. Oh and mana yang lain?" balas Arysh.

"La nasib baik dia dah okay. Sian dia. Yang lain semua tak datang sebab apa ntah Jay tak nak bagitau right now but Faz dah arrive here pagi tadi. Ingatkan nak ajak kau tapi mesti kau penat balik lewat semalam en and aku pun mana bangun huhu." gurau aku.

"HA? Faz dah sampai oooo, okay la dia selamat sampai. Mesti Bell happy jumpa dia and maybe diaorang sekarang tengah happy doing couple things together.kekekekeke." gelak Arysh.

"Tulah, maybe tu sebab kenapa Bell tak datang. HAHAHAHAHA." gelak Afira sambil menepuk tangan.

"Eh kau kemain gelak. Suka sangat sampai tepuk tangan. Ada orang buat show ke kat sini? HAHAHAHAH." balas Arysh.

"HAHAHAHAH SAMPAI PUNCHLINE KAU BRO." kata Afira sambil gelak.

"Eh aku takkan la kau tak kenal, ape bende je lawak semua sampai. Oh well." balas Arysh bangga.

"Kerek ah kau, dah ah jom pergi ke kelas. Nanti cikgu marah." kata Aku sambil menarik Arysh ke kelas.

____________________________________________________________________________________

Bell's pov

"Bell bangun dah pukul berapa dah ni, takde activity ke?" tanya mak.

"Takde la mak, Bell nak tidur je harini penat ah." balas aku.

"Hmm okay , mak ayah pergi kerja dulu ye. Assalamualaikum." kata mak sambil menurun tangga.

"Waalaikumussalam, mak berhati hati ye!" balas aku lalu menutup mata.


Bell's dream

Aik aku kat mana ni? Thats weird why am i at a wedding place? Lawa jugak tempat ni. Maybe i'm the bride, hehehehhe. I'm not wearing a dress, who's wedding is this? Aku jalan masuk ke dewan perkahwinan ni. Nama sini tulis ' Faz and Amylia' WHAT!!!!??? Aku nangis sambil masuk ke dalam dewan tiba-tiba aku nampak ramai orang and semua pandang aku pelik macam aku ni orang gila. Even Jay Imran and all of them are here but kenapa diaorang ada? I thought they are on my side not his. And then i stop and my knees were weak and i don't think i can stand no more. I saw Faz sitting on the chair with Amylia, they are holding hands and they are sitting close to each other. Making a lot of eye contact. Aku tak tahan dah so aku jatuh ke bawah and this time Nia tak datang tangkap aku, dia just pandang buat tak kenal.Jay hanya mampu tengok dan beralih balik pandang Faz dan Amylia. NO THIS CAN'T BE, NO NO NO NO. THIS IS MY DREAM NOT HER'S. KENAPA MESTI DIA, KENAPA TAK AKU. 

Maybe i didn't deserve to be happy after all.  Aku terus bangun dari tidur dan terberhenti mengambil udara. Badan aku berpeluh sebab kipas off, aku lupa nak on malam tadi, aku tengok jam sekarang pukul 5 petang. Aku bangun terus ke tandas basuh muka and then duduk atas kerusi gantung aku.

"Ya Allah, its was just a dream. Thank god. Tapi kenapa mesti bende tu berlaku. Kenapa dalam mimpi aku and kenapa kawan aku semua tak tolong aku bila aku perlukan pertolongan. Takpe it was just satan playing games with me. I hope so." kata aku lalu tidur balik.

____________________________________________________________________________________

Jay's pov.

"KAK MIRA OO KAK MIRA!! Mana makanan?" jerit aku sambil turun tangga.

"Kak Mira tak ada cik." Kata Pak cik Faizal.

"Dia pergi mana?" balas aku.

"Dia ada hal kat bandar nanti petang dia balik.Kala cik nak pak cik orderkan makanan boleh je." kata pak cik Faizal.

"Eh takpe la saya tak lapar pun heheh saje jerit." balas aku.

'KRING KRING'

Bunyi phone aku tanda ada orang call, aku cepat-cepat naik and ambik phone aku lalu tekan butang hijau.

"Hello Assalamualaikum ha Imran nak apa?" tanya aku.

"I put something outside your door and I hope you enjoy it." kata Imran.

"Oh ape ben......" belum sempat aku tanya dia hang up.

"Pak Zal tolong tengok ada apa kat luar pintu." kata aku.

"Okay jap." balas Pak Zal menuju ke arah pintu lalu bukak pintu.

Ternampak ada sebuah bungkusan seperti ada makanan dalam tu, tapi aku takut nak bukak mana la tahu ada orang hantar ke apa ataupun orang tu IMRAN!!

"Ya Allah ape Imran hantar ni, PAK TENGOK ADA APA DALAM TU." kata aku sambil menyorok belakang sofa.

"Ini bukan 'bende' la cik, ini makanan. Jangan sangka buruk. Dah meh sini ambik makanan ni. Mesti Imran hantar ni." kata Pak Zal sambil gelak lalu ke bilik dia.

"Ish pak Zal ni. Orang mana la tahu." kata aku.

Aku rasa terharu sebab dia hantar bende macam ni. Lagi-lagi time aku lapar gila, maklumlah aku tak pernah kene macam ni. Hanya kene reject je. Huhuhuhu. Anyways dalam bungkusan ni ada makanan and minuman. OMG. Sayang betul Imran kat aku. Yelah kot, maybe sayang or maybe dia just nak jaga hati aku. Entahlah aku pun tak tahu sebernanya apa. Aku suka dia tapi suka nak tak nak je sebab takut. Thats all, kalau bende lama tak pernah jadi and aku pernah alami maybe aku suka dia terus tapi dah hati hampir nak hancur and aku tengah recover so makan masa la sikit nak suka. Aku ambik phone and terus search nama Imran and call dia. Laju je dia angkat.

"Yo Jay." kata Imran.

"Imran thank you so so much.You know i'm hungry as hell right now and I JUST CAN'T OMG." kata aku teruja.

"YEAH I hope you are happy and i want you to be happy now and then and forever until you die. And i'll try to keep on making you happy so that one day you are happy with me in your life." balas Imran.

"Its to quick you know, like things aren't quite okay right now and i'm not ready yet. But i will keep that in mind forever, okay AND THANKS FOR THE FOOD ILOVEYOU." kata aku.

"WHAT JAY AKU TAK DENGAR LAST WORD TADI.Repeat that again please." kata imran teruja.

"I.........."

____________________________________________________________________________________

OOPS AGAIN TERGANTUNG HEHEHEH,

bersambung pada bab 11:)))) 

dont forget to vote and leave an opinion on what should happen next.

Bye



Tidak semua samaWhere stories live. Discover now