POV Ilse.
Ik lig hier op bed, eigenlijk zou ik nu moeten leren, maar mijn ouders hebben voor de zoveelste keer deze week ruzie. Ik word er echt gek van.. Ik wou dat ze gewoon normaal met elkaar om konden gaan. Door al deze ruzies kan ik ook amper wat aan school doen, maar cijfers gaan echt omlaag.. Ik durf ook nooit vriendinnen mee naar huis te nemen, als mn ouders dan ruzie zouden maken, zou ik me echt dood schamen.. Megan is de enigste die bij mijn huis mag komen, ze is mn beste vriendin. Zij steunt me altijd als mn ouders ruzie hebben, ze is echt een schat. Als ik even verdrietig ben, kan ik altijd bij haar terecht.
Ik loop even naar de badkamer om mijn tanden nog te poetsen. Het is inmiddels al half 11 en ik heb gelukkig nog een beetje huiswerk kunnen doen. Ik loop weer terug naar mijn en ga in bed liggen. Ik val in een diepe slaap..
'Biep biep biep!' Ik doe mijn ogen open, ugh weer school. Gelukkig is het vrijdag en heb ik maar een paar lessen. Ik loop naar de kast en pak een setje kleding. Ik loop naar de kamer en doe wat mascara en lipgloss op. 'Mam!' Ik hoor geen reactie, ik loop naar beneden en zie dat ze er niet is. Ik smeer snel een broodje nutella en loop dan naar boven om mijn tas in te pakken. Ik kijk nog even snel in de spiegel, ik heb een zwarte skinny jeans aan, een bordeaux rode trui en mijn zwarte allstars. Ik pak mijn fiets en fiets richting school.
'Meggie!' Ik ren naar haar toe en trek haar in een knuffel. 'Ik heb je echt gemist.'
'Ik jou ook' zegt ze. 'Ze waren gisteravond weer bezig, ik vertel het in de pauze wel' fluister ik. We lopen weer naar de les en gaan ergens achterin zitten. We hebben nu Frans en ik haat dat echt zó erg. 'Kom je vanavond bij mij slapen?' fluistert ze. 'Ik denk niet dat ik blijf slapen, maar ik kom nog wel even langs. Mijn moeder was toch niet thuis dus ik ga wel meteen met je mee.' 'Tring tring, ' de bel gaat, eindelijk is die saaie les afgelopen.
Na nog 4 saaie lessen gehad te hebben zijn we eindelijk klaar. 'Kom Megg, we gaan.' We fietsen naar haar huis. 'Wat wil je te drinken?' vraagt ze. 'Doe maar cola' schreeuw ik vanuit de woonkamer. Ze komt de kamer inlopen met 2 glazen cola en zet er 1 voor mij neer. 'Aflevering Gossip Girl?' vraag ik. Ze knikt en ik start netflix op. Ik pak nog snel wat popcorn uit de keuken en dan gaan we samen op de bank zitten.
'BOE!'
'AAAAH,' gillen we.
'Bas doe normaal, we schrokken ons dood' zeg ik. Bas is de oudere broer van Megan, hij is 19. Het is een leuke jongen hoor, en zeker knap. Hij heeft blond haar dat een beetje omhoog staat en heldere blauwe ogen. 'Waar kijken jullie naar?' vraagt Bas. 'Gossip Girl' zeggen we in koor.
Na 2 uurtjes bij Megan zijn geweest ben ik nu weer opweg naar huis. We hebben nog veel lol gehad met Bas. Soms is hij echt zo raar, die jongen is echt zo onhandig. 'Mam! Ik ben thuis' schreeuw ik naar boven. 'Oke lieverd, we gaan pizza eten vandaag. Welke wil je?' vraagt ze. 'Doe maar salami' zeg ik. Ze pakt de telefoon en bestelt de pizza's. We zitten allemaal zwijgend aan tafel onze pizza's op de eten. 'Schat?' vraagt mijn moeder. 'Mhh?'
'Je vader en ik hebben besloten om te gaan scheiden, omdat we gewoon niet meer van elkaar houden en toch alleen maar ruzie hebben dachten we dat dit een betere beslissing is. Ook heb ik besloten om naar Amerika verhuizen, omdat we dan gewoon helemaal opnieuw kunnen beginnen. Ik kijk ze eerst verbaast aan, maar dan boos. 'Hoe durf je zoiets zonder mij te beslissen?! Ik wil hier blijven bij mijn vrienden.'
JE LEEST
Can I love him?
Teen FictionIlse is een meisje van 16, ze heeft een normaal leven. Ze woont ergens in een klein dorpje in Nederland. Als haar ouders gaan scheiden, verhuist ze samen met haar moeder naar Amerika. Daar ontmoet ze Mark, hij is een echte badboy. Zijn ouders zijn r...