Ve dokunur...
Adanmış tüm ruhlara dokunduğu gibi...
Kimileri arar bir ömür,
Kimileri aranır...
Kimileri sever sevgiliyi,
Kimileri sevilir...
Kimileri mürit olur şu devranda;
Kimileri murat olur, övülür...
Varoluşa yapılan müdahalenin en kutlusudur bu belki,
Belki de varoluşun ta kendisi...
"Kolonya alır mısınız?" diye bir sesle geldim kendime. Omzumdan da ittiriyordu bir yandan.
"Yok, teşekkür ederim. Varsa biraz su rica edeyim." dedim. Dilim damağım kurumuştu saatlerdir. Suyumu içtim. Yine daldım otobüsün camından uçsuz bucaksız gökyüzüne. Kendimi meçhul bir yola teslim ederek... On dört saat sürecekmiş dediklerine göre yolculuk. Bu zamana ihtiyacım vardı. Kendime gelebilmek, olanları anlamlandırabilmek ve hazmedebilmek için.
Zordaydım... Hayatım allak bullak olmuştu. Güvendiğim dağlar yerle bir olmuştu. Denilene göre bir oyunun içindeymişim. Her şey ama her şey yalanmış meğer. Sevgiler, saygılar, eğitimler, öğretiler, ilişkiler... Sanırım bundan daha büyük bir acı yaşayamazdım. Hacı Osman Efendi'nin anlattıkları ve benim kulaklarıma inanamadığım duyduklarım... Ömrümden ömür almıştı. Yaşlanmıştım bir gecede adeta.
"Son bir isteğim var Can!" demişti Efendi.
"Bana emaneti yerine ulaştırmama izin ver. Bu sana bağlı artık. Sen istersen olur ancak." diye de eklemişti elindeki kâğıdı uzatırken bana.
"Kabul edersen bu adreste bekliyor olacak seni Kabakçı."
Sabah çardaktaydı Efendi. Ben gitmeye hazırdım. Bir daha dönmemecesine... Bir yanımı burada bırakarak. Anılarımı, heyecanlarımı, coşkularımı, hayallerimi, çocukluğumu, gençliğimi ve hepsinden önemlisi masumiyetimi buraya gömerek...
Bu defa elini uzattı ilk kez. Babamın vasiyeti aklımdaydı hep. Mıh gibi... Uzanan da babamın eliydi sanki. Öptüm. Sarıldık. O ağladı, ben ağladım.
"Hakkım sana helaldir Can evlat! Yolun açık olsun..."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KÖRDÜĞÜM
روحانيات"Adanmışların ve seçilmişlerin buluştuğu kadim sahnenin şahidisiniz. Varoluş arayışında görebileceğiniz en aydınlık buluşmaya bir de... Gerçeğin peşinde gidenlerin yolunda... Uzun ve soluksuz bir koşuya yüreği yetenlere sunulmuş bir ödül... Sonsuz...