IDENTITY

160 17 0
                                    

CHAPTER 27

DARK:
Ada!! Ia sebuah loket.

MARK:
Loket???

.......

Mata Youngjae ligat mencari rakannya Bambam. Matanya tiba2 mengfokus pada sudut belah kiri. Terlihat seperti susuk badan rakannya Bambam sedang membelek suatu benda.
Youngjae menghampiri dan menyapanya dengan tangannya.

YOUNGJAE:
Bambam??!!//menyapa//

....... : Oh!!!.... Ye aku. terkejut aku. Kau Youngjae. Nasib baik kau ada. Aku nak tunjuk kau something.

YOUNGJAE:
Apasal. Kau nak tunjuk ape??


Bambam menunjukkan sebuah loket emas kepada Youngjae. Matanya tertarik dengan loket tersebut.



YOUNGJAE:
Mana kau dapat loket ni.//mengambil loket//

BAMBAM:
Tak, masa aku jatuh tadi. Aku dah tak tau nak wat ape. Aku jerit pon ko tak dengar. Jadi aq cari jln kluar sendiri. Tapi.... masa aq jln berapa langkah. Aku nmpak benda berkilau- kilau. So...aq pi la kat sini. Nampak loket ni.

YOUNGJAE:
Loket ni cantik la. Apa kata kita amik. Mungkin benda ni boleh bantu kita. Kan.//memulangkan pada Bambam//

BAMBAM:
//mengambil semula// Kan. Klau tak, mcm mna benda ni boleh kat sini. Kita amik je la. Hah... tak ape aku simpan. //menyimpan loket dlm poket jeannya.// Okay... skarang mcm mna.

YOUNGJAE:
Cari jalan keluar la. Apa lagi. Mesti ada jalan keluar ni.

.........

JACKSON:
Lama plak diorang ni. Buat ape lma2 tu. Menghampiri lubang tersebut. Oi.... kOrang lamanya.//mengintai sambil tangannya memegang kepala arca tersebut.//


Lubang tersebut tertutup selepas Jackson menyentuh arca tersebut. Jackson terkejut dan mengundur kebelakang. Lalu memandang maknaenya.


YUGYEOM:
Hyung..... Hyung buat ape.... tengok, kan dah tertutup dah lubang ni. Aisshhh.....

JACKSON:
Mana tau. Tadi Hyung hampir nak jatuh tadi. Apa lagi. Hyung pegangla benda tu.//menunjuk arca//.Tengok2, dah tertutup. Mianhae.

YUGYEOM:
Then, nak wat ape. Nak tunggu diorang lagi ke.


Masih leka mereka berborak, satu tangan menepuk bahu Yugyeom dari belakang. Membuatkan Yugyeom dan Jackson terkejut.



**belit2 tak chapter ni....maaf klau x phm....**

**haha.....ff ni nak abis kot.... lagi bberapa chapter je lagi.**

















IDENTITYWhere stories live. Discover now