~Marthe~

430 16 0
                                    

Pov Elise
Ik ben al vroeg (half 9) opgestaan om cupcakes te bakken. Niet helemaal zelf, met cupcakemix uit de winkel ;). Nu nog die oven aankrijgen... "Koen? Hoe moet je die oven aanzetten?", vraag ik dan maar na 5 minuten sukkelen. "Gewoon, op dit knopje duwen, aan dit draaien en dan hier de tijd instellen", legt hij uit. "Oke, dankjewel", zeg ik want ja, ik ben vriendelijk en beleefd.

Na 25 minuten in de oven te hebben gestaan zijn ze doorbakken. Tineke is nog maar net wakker, dus eten we nu pas. "Mmm, het ruikt hier lekker!", zegt ze. Ik lach trots. "De cupcakes zijn al klaar", vertel ik. Ze knikt. Na het ontbijt ga ik naar boven om me klaar te maken. Ik neem een warme douche en dan moet ik kleren kiezen. Kleedje of broek? Ik kies voor een blauwe jeansbroek met een ananas t-shirt met daarover een bordeaux warme wollen trui. Nu mijn haar nog... Ik beslis om het gewoon los te laten hangen. Tineke komt nog even naar me toe als ik beneden kom. "Elise, ze gaan dat wel een beetje raar vinden als jij hier ineens bent, en euhm ja-" "Ja Tineke, je mag het allemaal vertellen, maar liefst niet als ik er bij ben", antwoord ik. Ze lacht even. Ik ben wel nieuwsgierig hoe oud Anna haar kinderen zijn... Na een vijftal minuutjes gaat de bel en Koen opent de deur. Tineke geeft me nog een bemoedigende glimlach en dan komen ze binnen.

Een man, gevolgd door een vrouw, een meisje van mijn leeftijd gok ik, en een meisje van een jaar of 8. Tineke geeft ze allemaal en zoen, wat Koen ook doet. Behalve bij de man dan. Anna en haar man geven me een hand, het jongste meisje loopt wat verlegen rond en het meisje van mijn leeftijd komt naar me toe. "Heey, ik ben Marthe.", zegt ze terwijl ze me een knuffel geeft. "Ik ben Elise", zeg ik nerveus. Na een korte kennismaking met de rest -haar zusje heet dus Demi-, trekken Marthe en ik naar boven. "Weet je, die kennismakingsspelletjes die we al elk jaar doen op school ben ik beu, dus waarom doen we niet zoiets als Truth or Dare, maar dan gewoon Truth, om elkaar beter te leren kennen", stelt ze voor. "Is goed, begin jij maar", lach ik. "Hoe oud ben je?", is haar eerste vraag. "15, ik word 16 in maart", antwoord ik. "Waar woon je?", vraag ik. "In Antwerpen, de stad zelf", antwoordt ze. Na nog een hele reeks vragen waarmee we elkaar steeds beter leren kennen, zijn de vragen op. Het is Marthe's beurt. "Euhm... Hm.. nog een vraag..."
"Omdat mijn ouders in de gevangenis zitten", antwoord ik op haar vraag -uit haar gedachtes welliswaar-. "Dat was toch je vraag? Waarom ik hier ben?", vraah ik. Ze knikt verlegen. "Marthe, da's niet erg. Zit daar niet mee in, ik zal je straks het hele verhaal vertellen", zeg ik er nog achter als ik Tineke hoor roepen dat we gaan eten. "Oke", zegt ze.

####
sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry sorry
dat ik gisteren niet ge-updated heb!!! Ik had best wel veel huiswerk, maar ik weet dat dat niet echt een goed excuus is.
Dit weekend ga ik waarschijnlijk ook niet kunnen updaten, want ik vertrek op weekend met de familie... maar ik kan wel stukjes schrijven, dus ga uk dat doen!

Ik heb nog een ideetje; misschien moet ik een wekelijkse updatedag instellen. dus de vraag; wanneer hebben jullie het liefst een update?
zet het in de reacties ajb

nogmaals sorry sorry dat ik gisteren niet opgezet heb...

groetjes Ranne x

De Buurtpolitie ~ een nieuw gezinWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu