Santhiago Munez was een jongen hij woonde in Mexico die in armoede leefde maar.. Hij kon fantastisch voetballen en hij werd gescout door een man om op proef te komen spelen bij Newcastle United. Hij werkte bij een restaurant en wedden om geld dat hij van 20 meter een bal in de container te schieten en hij had genoeg geld om naar Engeland te vliegen hij droomde om later voor een engelse club te spelen.
Maar zijn vader zei altijd tegen hem dat hij die droom niet moest volgen. En hij dus genoeg geld voor de vlucht en iedereen wist waar hij dat geld had. En zijn vader wilde een bedrijf starten alleen daar moest hij een auto voor kopen om dingen in te vervoeren dus had de vader het geld gepakt om de auto te kopen. Santhiago werd boos en ging naar zijn kamer. Hij wilde die droom nog niet opgeven. Dus hij ging weer door met werken. Op een dag kwam zijn oma naar hem toe en zei fluisterend ik heb een ticket voor je naar Engeland. Hij vroeg waar heb je dat geld vandaan. Ze zei dat is mijn spaargeld.
Ze wou dat hij die droom waarmaakte. En hij mocht gelijk die dag naar het vliegveld om naar Engeland te gaan. Dag later kwam hij aan in Engeland. Daar ontmoete hij de scout. En daar bleef hij slapen. Een dag later ging hij naar zijn eesrte training. Maar dat ging niet lekker ze speelden in de modder en daar was hij niet aan gewend. Maar hij kreeg een maand lang om zich te bewijzen. In de derde week toen ging het lekker. Hij kwam bij de groep in de reservespelers. En toen kwam de wedstrijd. En er was iemand flink neer gehaald hij was geblesseerd en toen mocht hij erin. In Mexico keek zijn vader in de kroeg voor het eerst naar zijn zoon. En hij heel erg enthousiast en hij scoorde ook nog. De week daarna werd hij weer bij de selectie toegevoegd en deze keer stond hij er gelijk in.
Maar in Mexico is er iets verschrikkelijks gebeurd. zijn vader had een hartaanval gehad hij werd voor de wedstijd gebeld en ze zeiden dat ze vader een hartaanval gehad en hij huilde het uit maar hij moest spelen. Hij speelde de wedstrijd voor zijn vader. En ze wonnen weer en hij scoorde de winnende goal hij was super blij. Maar toen werd hij na de wedstrijd weer gebeld door zijn broertje en hij zei dat zijn vader was overleden. Maar hij zei aan het einde dat zijn vader de wedstrijd had gezien. Hoe gaat zijn carrière eruit zien dat is de vraag?
Word vervolgd....