♡ Kapitel 15 ♡

146 6 1
                                    

Det är fredag och ännu en dag i skolan. Tur att det snart är helg då, jag är sååå trött att jag skulle kunna sova en hel vecka.
Kläderna idag får bli vita byxor med hål i knäna, ett rosa linne i spets och en grå kofta. Håret plattar jag eftersom att jag hatar mitt lockiga hår. Sminket blir ganska neutralt med rosa läppar. När jag känner mig klar tar jag min väska, lägger ner allt jag behöver och går ner till köket. Jag är inte alls hungrig så jag dricker bara ett glas vatten.

~ i skolan ~
Jag öppnar skolans tunga dörrar och går in i den stora byggnaden.
När jag kommer fram till mitt skåp står redan Melisa där. Hennes nacke är böjd neråt och jag ser att hon håller på med mobilen.
"Hej!" Säger jag tyst och lägger in min jacka i skåpet.
Mitt skrivhäfte lägger jag ner i väskan och även svenska mappen. Svenska är otroligt tråkigt men det är väl bara att stå ut. Mindre än ett år kvar tills jag tar studenten.
"Hej, hur mår du?" Frågar Melisa och ler lite. Jag svarar inte utan försöker bara att inte börja gråta. Hon ger mig en kram och vi börjar gå mot klassrummet.
"Ehm, jag pratade med Oscar igår kväll..." Melisa tar en paus och jag kollar på henne.
"Han sa att det går väldigt bra för dom där.... Men ehm Ogge... Han... Ehh" Melisa gör många pauser och jag börjar bli väldigt orolig. Har det hänt något? Mår han bra? Tänkt så är han skadad? Frågor som jag inte kan besvara flyger runt i mitt huvud.
"V-vad är det med Ogge?" Vi stannar och jag kollar frågandes på henne.
"Han är helt förstörd. Han saknar dig sååå mycket. Han får panikattacker, gråter och kan inte andas."
Mitt hjärta stannar för ett tag. Att Ogge saknar mig gör mig lite glad men att han får panikattacker och inte kan andas, gör mig bara väldigt orolig. En tår rinner ner från ögat och jag torkar fort bort den. Melisa drar in mig i en kram och jag kramar om henne hårt. Tur att jag har min bästa vän i alla fall. Vad skulle jag göra utan henne?
"Jaha, står ni här och kramas!!" Emmas bitchiga röst hörs bakom mig. Vi släpper kramen och jag vänder mig om.
"Vad vill du?!" Melisa låter uttråkad och sätter armarna i kors. Jag bara står där och kollar på Emma.
"Hur är det med din så kallade kusin då?" Säger Emma och jag känner att jag börjar bli sjukt irriterad.
Istället för att säga något, himlar jag med ögonen, vänder på klacken och går där ifrån. Jag tar upp min mobil och ringer Felix på en gång.
"Hej bästa kusin!" Felix's underbara röst hörs i mitt högra öra. Åhh vad jag saknar honom.
"Lägg ut en bild på insta och säg att jag är din kusin!"
"Izabela, vad har hänt?"
"Det är Emma igen!" Jag suckar och hör Felix göra detsamma.
"Jag lägger ut en bild snart. Ska jag tagga din insta?" Frågar han och jag skakar på huvudet. Men fort kommer jag på att han inte ser mig.
"Nej, helst inte! Vill nog fortfarande ha den privat, utan Foooers o så." Svarar jag.
"Ah okej! Jag måste gå nu men Enis hälsar."
Man hör Oscar skrika i bakgrunden att Felix inte ska kalla honom Enis och jag skrattar till.
"Tack! Hälsa tillbaka! Vi hörs, hejdå Felle!" Skrattar jag och hör Felix säga hejdå innan jag lägger på.
Jag står nu utanför klassrummet där vi ska ha svenska och ser Melisa komma gåendes i korridoren. Hon ser väldigt irriterad ut och det får mig att vilja skratta. Hon ser så rolig ut där hon går med ett irriterat ansikte och med bestämda steg.
"Oj oj oj, här var någon irriterad!" Säger jag när hon kommer fram till mig.
"Jag står fan inte ut med den där bitchen!!"
Jag skrattar till lite och läraren öppnar precis dörren. Som nästan alla andra lektioner så sätter vi oss längst bak i klassrummet. Jag sätter mig närmast fönstret och med Melisa bredvid mig. Elever strömmar in och sätter sig där dom brukar sitta, det är som att vi har bestämda platser fast att vi inte har det. Jag ser Emma sitta längst fram med sina kompisar. Gosh, vad hon irriterar mig! Läraren börjar prata och jag får ett sms från Felix.

Från: Felix/idioten😘
Kolla insta nu❤️

Jag gör som det står och kollar instagram. Det första som kommer upp är en bild på Felix och mig. Jag ler mor kameran och Felix pussar mig på kinden. Texten till bilden är:
I miss my cousin so much😔❤️
See you in two months Bellz❤️
Jag ler och kollar bort mot Emma. Hon kollar på mobilen och sen på mig och samma sak igen. Jag flinar och vänder min uppmärksamhet till läraren igen.
Vi ska tydligen gå till biblioteket och låna en bok.
"Okej, vi alla går nu tillsammans till biblioteket och lånar en varsin bok. När ni har gjort det går ni till en valfri plats och läser tills lektionen är slut." Säger läraren till alla. Ja men visst att folk kommer läsa när man får gå till en valfri plats. Melisa och jag reser oss upp och går efter alla i klassen. Läraren låser klassrummet och springer fram så att hon är först av alla.
"Du måste kolla instagram!" Säger jag till Melisa och flinar.
Hon kollar frågandes på mig men gör som jag säger.
Den första bilden som kommer upp är den som Felix la upp.
Melisa flinar och kollar på mig.
"Gosh, där fick hon!!" Vi skrattar och fortsätter att gå efter klassen.

Väl framme vid biblioteket kommer Emma fram till oss.
"Känner du dom andra killarna också?" Frågar hon och kollar på mig med stora ögon.
"Ja!" Säger jag ointressant och går fram till hyllan där jag vet att boken som jag vill ha finns. Emma kommer efter mig och jag suckar.
"Omg kan du presentera mig för Ogge?! Han är ju sjukt snygg!"
Jag tar boken Divergent och blänger på Emma.
"Nej!" Säger jag och går fram till Melisa.
"Har du valt bok?" Melisa kollar på mig och jag viftar med min bok samtidigt som jag svarar.
"Japp, Divergent!"
Melisa skrattar och tar Hunger Games.
Hon vet att jag har läst Divergent typ 100 gånger innan. Men vad ska jag göra när jag älskar den?!
"Nästa lektion är ju inställd och efter det har vi ju lunch, ska vi dra till stan?" Jag kollar hoppfullt på Melisa. Jag vill verkligen äta typ donken eller något, inte skolans torra fisk.
"Of course!"

Felix's kusin och.... (Discontinued)Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt