Harapan Yang Tertinggal Bhagia 1

27 1 2
                                    

cerita ini tentang sebuah keluarga yang bhagia tinggal di kawasan perkampungan dan duduk dirumah kayu .. keluarga mereka sderhana ttpi sngguh sempurna tentang aspek syg mnyayangi, harmoni,nilai kasih syg, mencintai keluarga, dan yg plng pnting sekali hormat menghormati..CERITA INI JUGA TIADA KENA MENGENA TENTANG YANG HIDUP ATAU YANG MATI.. jadi yg bce tu thnks n enjoy it..


ISNIN 15 OKTOBER
DI PERKAMPUNGAN HALAMAN DEPAN RUMAH
6:34PM

"Nasuha!Haikal! Naik atas makan! Mak ade buat nasi lemak kukus tuhh.. kegemaran korang!!Lagi pun dh nk magrib da ni!! Cepat lah naik jangan nak main ajee..! Kang akak yg hbiskan klau krg x naik.. cepat laaa!"

Tersentak Nasuha dan Haikal yang berusia Nasuha(7thn) Haikal(6thn). Mereka yg sdg kusyuk bermain dgn kwn² mereka terus berhenti dan menyahut teriakkan kakaknya di rumah, Aisyah."ye kakkk! Kejap! .."serentak mereka mnjwb.. Aisyah(17thun),Nama yang Sesuai sbgai kakak.. Dua bradik itu terus naik tangga rumah mereka dgn berebut-rebut memandangkan nasi lemak kukus itu kegemaran mereka .. "alhamdulilah siap dh mak msk.. haikal,nasuha.. cepat ye krg naik klau mk msk mknn kgmrn krg " mak berkata.. Haikal dan Nasuha hanya tersenyum senyum mcm kerang busuk ..

"mak,mne bapak? " tnye aisyah.. "rasenye ayh kau pergi ke bendang tuh tgk padi dia rsenye" jwb mak "ouhh,hbis tu bapak x mkn ke ni? Kite berempat sje?"tanya aisyah dgn soalan bertalu² "halahhh, nnty bapak kau blik tuh, lgpun nk magrib msty die blik.. ke kita mahu tnggu bapak blik bru mkn.. ksian plk klau bpk kau mkn srg² nnty..
Nasuha yng bru nk suap nasi ke dalam mulut trus berhenty dn mnjwb"emm,x pe la mak kite tnggu bpk.. kite mkn dgn bpk sme²" tiba² pntu kayu yg mhu reput itu diketuk.. trkejut mreka berempat.. "assalamualaikum!" Aisyah bgun lalu trus membuka pintu "lahhh,bpk rpenye igt kan siapa.. waalaikimusalam.. mari mkn skali bapak" jemput aisyah.. bapak hnya trsnyum dn trus pegi ke dapur, duduk bersila dgn isteri dan anak²nya..
"Ya allah sedapnye mskan mak kau hrinii . Bpk lapar dh ni mari mkn smua " aisyah duduk lalu berkata "maklum lah bapakk, emak siapa " bapak menjawab "isteri sape juga hahah" smua tergelak emak hnye trsnym malu.. 


Sorry guys sye tgh tlis smbngan dye..  maaf tertunda.. 

harapan yang tertinggalWhere stories live. Discover now